Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->problem ze sprzęglem

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
problem ze sprzęglem <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 20:09, 10 Gru 2009 Temat postu: problem ze sprzęglem







witam mam maly problem ze sprzenglem wymienilem tarcze i mam bardzo slabe sprzęglo i regulacja jest na max odkręcona co mam zrobic a moze gdzie popelnilem błąd
Powrót do góry
rudyweteran
PostWysłany: Czw 23:14, 10 Gru 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz

ślizga się?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Pią 0:55, 11 Gru 2009 Temat postu: Re: problem ze sprzęglem


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

piotrek13pp napisał:
witam mam maly problem ze sprzenglem wymienilem tarcze i mam bardzo slabe sprzęglo i regulacja jest na max odkręcona co mam zrobic a moze gdzie popelnilem błąd


mógłbyś sprecyzować swoją wypowiedź ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 23:59, 24 Mar 2010 Temat postu:







Nie mogę odpowiednio wyregulować sprzęgła. Gdy silnik jest zimny sprzęgło lekko ciągnie, a gdy się nagrzeje zaczyna się ślizgać. Tarcze są nowe, sprężyna nie zgnieciona, umieściłem dodatkową przekładkę, ale nie pomogła. Jeżdżę na oleju Lux10.
Powrót do góry
wild
PostWysłany: Czw 19:32, 25 Mar 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Założyłeś wszystkie tarcze metalowe? Jak mocno dokręciłeś sprężynę? Może ona już się skończyła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 20:07, 25 Mar 2010 Temat postu:







Tarcze metalowe założyłem wszystkie, pierwsza jest grubsza z podciętym brzegiem więc chyba wszystko jest ok. Śruba dokręcona do oporu, aż do końca gwintu, sprężyna raczej jest dobra, bo mam jeszcze ze trzy i wszystkie są jednakowe. Próbowałem umieszczać podkładkę pod sprężyną, ale też be efektu. Planuję zalać sprzęgło innym olejem, hipolem.
Powrót do góry
gawin
PostWysłany: Sob 14:55, 27 Mar 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

wg mnie śruba docisku sprężyny jest za mocno wkręcona - wtedy sprężyna nie ma gdzie się ścisnąć i będzie ciągnęło [tzn nie do końca wysprzęgla].

A że po rozgrzaniu się ślizga - to podejrzewam, że tak naciągnąłeś linkę aby sprzęgło wysprzęgliło, że po rozgraniu i kilku ruszeniach zaczyna się ślizgać.

Ja temat już przerabiałem u siebie - nakrętke sprężyny należy tak wkręcić aby tylko włożyć pierścień segera - nie na maxa bo to niewiele daje. i od tej pory chodzi świetnie - całkowicie wysprzęgla i wogóle się nie ślizga. Przy czym dźwignia chodzi lekko - w zasadzie na jeden palec

Po drugie [albo po pierwsze] przesmaruj linkę - u mnie raz się linka zacierała i ciężko chodziła aż się zerwała. Sprzęgło wtedy też źle pracuje i może dawać podobne objawy jak opisujesz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 15:55, 27 Mar 2010 Temat postu:







Szkoda, że dopiero przeczytałem tego posta, właśnie wróciłem z garażu, zmieniłem tarcze na nowe. Linka jest odpowiednio naciągnięta, ma wymagany minimalny luz, jest nasmarowana. Z tym dokręcaniem sprężyny na minimum to mnie zaskoczyłeś, składałem już kilka silników do shl, zawsze dokręcałem do oporu i nigdy nie miałem problemów.
Powrót do góry
gawin
PostWysłany: Nie 22:24, 28 Mar 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

dokrecenie sruby na max powoduje wieksze 'napiecie wstepne sprezyny' kto wie co nieco o gwintowanych zawieszeniach w samochodach i chyba w gazelce, wie o co chodzi.

w shl nie ma potrzeby za mocno dokrecac sprezyny - sprzeglo nie przenosi az tak duzego momentu orbotowego. jesli sie nie myle, podobne sprzeglo jest w junaku [chyba ma wiecej tarcz] i tam daje rade.

dokrecac na max mozna i bedzie dzialac, ale jak sprezyna jest nieco zuzyta moze sie zle wysprzeglac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adik2109
PostWysłany: Śro 14:39, 31 Mar 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów Opolski

Chyba mam ten sam problem, szkoda że teraz to czytam, po wymianie oleju i łańcuszka, uszczelki kapy. ;(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 18:38, 22 Lut 2011 Temat postu:







hey. tez mam odwieczny problem ze sprzeglem. mam pytanko ile pretow popychacza sprzegla powinno byc jeden czy dwa i w srodku kulka?- bo ja tak mam ! przy zakupie SHL dostalem dodatkowe nowe tarcze sprzeglowe. przy zalkadaniu okazaly sie za grube, nie bylo mozliwe zlozenie kosza- nie wiem co to za tarcze, od czego one moga byc??

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 18:41, 22 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
motomaciey
PostWysłany: Wto 21:31, 22 Lut 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Powinny być dwa popychacze i jedna kulka, jeśli jej nie włożysz sprzęgło nie będzie do końca rozłączać napędu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Śro 8:38, 23 Lut 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

dzisiejsze tarcze są za grube i mają zazwyczaj 4,5mm a powinny 4,2mm co oznacza że albo trzeba je szlifować albo zamontować jedną starą tarcze dla utrzymania wymiarów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 16:09, 23 Lut 2011 Temat postu:







moje sprzęgło bardzo trudno jest ustawić(wręcz jest to nie możliwe) składałem je kilka razy(metoda prób i błędów) rożnymi sposobami i zawsze jest to samo, ślizga się lub sprzęgła niema gdy popuszczę na regulacji , trudno jest znaleźć ten właściwy punkt. nie wiem, albo coś z częściami kosza sprzęgłowego jest nie tak albo ze mną Smutny
Powrót do góry
picek
PostWysłany: Śro 17:01, 23 Lut 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

no to kolego masz zniszczony kosz sprzegłowy lub zabierak-

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->problem ze sprzęglem
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group