Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->problem ze sprzęglem

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
problem ze sprzęglem <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Śro 17:14, 23 Lut 2011 Temat postu:







części, wzrokowo wyglądają na nie zniszczone. co to takiego zabierak? podejrzewałem, ze może być to wina popychaczy i kulki miedzy nimi, być może blokują się w środku, zacierają lub coś podobnego.popychacze różnią się długością, czy tak ma być?? tarcze sprzęgłowe zakładałem nowe. zawsze zastanawiałem się ile ma być wkręcona śruba ta w koszu sprzęgłowym, czy ona ma być zabezpieczona podkładką przed odkręcaniem się?/
Powrót do góry
Gumshield
PostWysłany: Śro 17:53, 23 Lut 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia, choć już teraz to bliżej Puck :)

Nie wiem czy to masz





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 19:35, 23 Lut 2011 Temat postu:







dzieki za schemat mimo,ze narazie nie bedzie mi potrzebny, bo kilku tysieczna odleglosc dzieli mnie i moja "helke" ;( napewno przyda sie w niedalekiej przyszlosci
Powrót do góry
picek
PostWysłany: Śro 19:41, 23 Lut 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Zabierak to cześć numer 15.
Jak masz książkę cichowskiego to poczytaj o sprzęgle.
Ale sprawdź czy nie masz sprężyny już przygiętej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Czw 14:32, 24 Lut 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

picku, co to za książka o której piszesz ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin
PostWysłany: Czw 21:43, 24 Lut 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

No właśnie też mnie to zaciekawiło przewala oczami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Czw 22:47, 24 Lut 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Naprawa motocykli - A.Cichowski wydanie drugie (w niebieskiej okładce)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gondas
PostWysłany: Śro 20:05, 18 Sty 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Sty 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam
Co to jest część nr 20 na rysunku "obudowa wału".. Wydaje mi się że to oring a jeśli tak to czy trzeba wybijać ten dystans miedzy łożyskami żeby go wymienić? On jest na tym dystansie czy za nim czy jak to jest


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gondas dnia Śro 20:49, 18 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pittech
PostWysłany: Śro 22:22, 18 Sty 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Problem może być w zupełni czymś innym...., mianowicie koledzy trzeba sprawdzić kulkę pomiędzy popychaczami, i kulkę na ramieniu pchającym popychacze.
Jeżeli kulka jest owalna, to w jednym położeniu (np. na zimnym silniku) będzie luz na lince, a po kilku minutach pracy silnika kulka się obróci i luz zniknie, napinając sprzęgło...
chociaż tutaj bardziej bym oscylował za złym olejem - LUX 10 to olej silnikowy, a sprzęgło musi pracować w oleju przekładniowym typu 85/W90


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 8:55, 19 Sty 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

gondas tak to oring, po obu stronach wału są różne grubości i żeby go wymienić należy wybić dystans
pittech o czym Ty piszesz? Do którego postu się odnosisz? Oleje przekładniowe są jednak trochę gęste i nie lubią mokrych sprzęgieł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Czw 11:11, 19 Sty 2017 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Z moich doświadczeń wynika, że np. w wiatrze sprzęgło zarówno na LUX10 jak i na HIPOLu pracuje dokładnie tak samo. W tej chwili mam zalany przekładniowy Motul z MoS2 (akurat taki miałem pod ręką) i też działa dobrze.
:-)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Czw 11:11, 19 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 13:47, 19 Sty 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

U mnie hipol na zimnym się nie sprawdza ... a tu trzeba palić i ogień na tłok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Czw 14:15, 19 Sty 2017 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Zapomniałem dodać - zimą nie jeżdżę więc może dlatego :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pittech
PostWysłany: Czw 17:59, 19 Sty 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

halcik napisał:
gondas tak to oring, po obu stronach wału są różne grubości i żeby go wymienić należy wybić dystans
pittech o czym Ty piszesz? Do którego postu się odnosisz? Oleje przekładniowe są jednak trochę gęste i nie lubią mokrych sprzęgieł.

odnoszę się do TEMATU, czyli problemu z napieciem sprzęgła, że raz się ślizga, a raz nie wysprzęgla dobrze. (polecam załączone zdjęcie z serwisówki silnika WSK W2 poniżej),
każdy mój motorek który miałem :
ROMET PONY, KOMAR, MZ ES 250/1, GO-Kart z silnikiem SO-Z3A LUX, WFM, CZ 175- podkreślam KAŻDY, miał do skrzyni lany olej przekładniowy HIPOL, i nigdy nie miałem ŻADNYCH kłopotów z pracą sprzęgła albo skrzyni biegów, a kilometrów zrobiłem w ch.j...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t
PostWysłany: Czw 23:36, 09 Mar 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ze wsi

Dodam za kolegą, olej ma być. Uślizgu sprzęgła przy tych mocach nie dopatrujmy się w rodzaju oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny Strona 2 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->problem ze sprzęglem
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group