Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->problem z zapłonem

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
problem z zapłonem <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
rybamlooda
PostWysłany: Śro 13:50, 04 Kwi 2012 Temat postu: problem z zapłonem


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

Witam,
w zeszłym roku zrobiłem ogólny remont silnika (głównie regeneracja wału) po czym próbowałem go odpalić (pierwszy raz bo jak kupiłem moto to wogóle nie palił). Udało się ale nie mogłem za chiny ustawić zapłonu, nie wchodził na obroty i strzelał z kolanka. Postanowiłem więc zrobić gruntowny remont, nowa głowica w idealnym stanie, nowe gwinty, szlif cylindra, sam docinałem uszczelki z gambitu, kartery wyszkiełkowałem, nowe zimeringi, nowe oringi, nowe magneto (miałem to nowsze od WSK i kupiłem to które było oryginalnie w M11). Po złożeniu bez zmian, dalej nie mogę ustawić zapłonu i strzela z kolanka. Macie jakieś pomysły? Słyszałem, że mogę mieć jakiś inny wał. Błagam pomóżcie bo ten remont trwa już prawie 4 lata a nie zrobiłem moją Elką nawet 1 km Smutny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piter
PostWysłany: Śro 14:15, 04 Kwi 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żarki k/Częstochowy

A jak iskra?Może popróbuj z innymi świecami.Z tym ustawieniem zapłonu to co jest nie tak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Śro 14:44, 04 Kwi 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Ale przecież jeździłeś tym motocyklem przed remontem?
Śmierdzi to wszystko przestawionym czopem. Szkoda, że wcześniej nie zareagowałeś, tylko teraz po złożeniu silnika. Musisz poczekać do wieczora, mam wyciągnięty wał to spróbujemy zrobić pomiary.
Ps. Jeszcze jedno, głupie pytanie - sprawdzałeś luz na stopie korbowodu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rybamlooda
PostWysłany: Śro 21:55, 04 Kwi 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

luzu na wale w kierunku góra-dół nie ma a na boki jest minimalny, wydaje mi się że mogę mieć jakiś niepasujący wał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 23:02, 04 Kwi 2012 Temat postu:







Witam.
Włączę się do dyskusji korzystając z interesującego mnie tematu.
Wild a może zamieścisz wyniki pomiarów na forum i więcej użytkowników skorzysta?
Podobno mam ten sam problem co rybamala, tylko że mam zapłon dobrze ustawiony. Jak przekręcę wał to nie ustawie zapłonu, bo razem z wałem przekręcę krzywkę (magneto, klin ,wał). A może masz schemat pozycji magnesów nad cewką? To by wiele wyjaśniło. Pisałem do bitels ale wiadomości nie docierają. Czytałem wiele postów ,ale nic na ten temat nie znalazłem.
Powrót do góry
wild
PostWysłany: Śro 23:26, 04 Kwi 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

1. Więc tak: frez na wale pod rowek jest przestawiony plus minus o 180 stopni względem górnego martwego położenia. Lepszego pomiaru nie jestem w stanie teraz zrobić. Wał ten jest sprawny, motocykl pracuje na nim prawidłowo.





2. Miejsce rozwarcia przerywacza rozpoczyna się w chwili opuszczana magnesu przestrzeni nad cewką zapłonową:





Ten schemat jest od Pannoni, ale z tego co pamiętam jest identycznie przy SHL, ta magiczna wielkość to 3 - 7 mm.


3. Opisz dokładnie co z zapłonem, najlepiej wrzuć zdjęcia, inaczej ciężko to dokładnie zbadać.


4. Ten problem to częsta dolegliwość,



reszta tutaj, jest też porada Grześka tzn. Bitelsa:
http://www.shlka.fora.pl/elektryka,16/m11-iskra-brak,99-15.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wild dnia Śro 23:44, 04 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 23:36, 04 Kwi 2012 Temat postu:







Dzięki Wild. Jesteś szybszy od światła. Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Te posty czytałem, za nim zacząłem pytać. Pracuję nad fotkami.
Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 23:44, 04 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
rybamlooda
PostWysłany: Czw 9:12, 05 Kwi 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

widzę światełko w tunelu Wesoly w weekend spróbuję sprawdzić czy mam ten problem czy to co innego, dzięki za szybką pomoc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->problem z zapłonem
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group