Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->problem z jedynką.Spójrz na fotki. pomocy

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
problem z jedynką.Spójrz na fotki. pomocy <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Nie 20:19, 06 Cze 2010 Temat postu: problem z jedynką.Spójrz na fotki. pomocy







Witam. Po długim wyczekiwaniu złożyłem w końcu gazele po remoncie i malowaniu. Niestety wyskakuje, zgrzyta i szarpie na pierwszym biegu.Rozebrałem silnik i porobiłem zdjecia najbardziej podejrzanym elementom które mogą to powodować. Nigdy nie widziałem jak wyglądaja dobre niezużyte elementy dlatego proszę Was o ocenę co moze być przyczyną:
1. problemów z jedynką
2. dość dużych odstępów między biegami przy przełączaniu. ( chodzi o ruch stopą w górę by wskoczył kolejny bieg).

W grę wchodzą zużyte: kółka, jesli są one w ogóle na tyle zużyte, pazury na zbieraku kompletnym, luz miedzy elementami wspornika (koło przytwierdzone do blachy) lub wodziki.






Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Pon 7:42, 07 Cze 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

Być może duza żębatka na 6 zdjeciu, nie widzę dokładnie ale otwory chyba wyślizgane jakby biek wyskakiwał..... a po za tym dystansowanie skrzyni no i dystansowanie...... a i jeszcze zmiana wodzików na kute no i dystansowanie..... i luz na tarczy zmiany biegów można by zmniejszyć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 7:51, 07 Cze 2010 Temat postu:







pawe86 napisał:
Być może duza żębatka na 6 zdjeciu, nie widzę dokładnie ale otwory chyba wyślizgane jakby biek wyskakiwał..... a po za tym dystansowanie skrzyni no i dystansowanie...... a i jeszcze zmiana wodzików na kute no i dystansowanie..... i luz na tarczy zmiany biegów można by zmniejszyć


Zębatkę od jedynki postaram się kupić nową. A jak zmniejszyć luz na tarczy zmiany biegów?Rozumiem że te wodziki są te słabsze? Nie widziałem nigdy kutych. No i te dystansowanie...Chodzi o dorabianie jakichś tulejek w kadłubie czy podkładanie podkładek? Jęsli podkładki to w których miejscach się daje??
Powrót do góry
kotekkiti
PostWysłany: Pon 9:18, 07 Cze 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: psk

te długie odstępy przy włączaniu biegów to przez tą tarcze (zdjęcie 2) najlepiej dobić ten nit co są nim połączone te dwa elementy, żeby tego luzu 2-3 mm nie było, ale nie za mocno, żeby się wogóle ruszały względem siebie, co do dystansowania, to chodzi o to że trzeba dać odpowiednią ilość podkładek na obydwóch wałkach żeby nie było luzu osiowego, najlepiej robić to tak, poskładać na sucho całą skrzynię biegów skręcić połówki, ale bez uszczelki, i sprawdzić jaki mają wałki luz, wtedy dobrać odpowiednią grubość podkładek, założyć je i ponownie złożyć skrzynię na sucho, i sprawdzać aż do momentu kiedy nie będzie żadnego luzu, ten luz który jest wymagany uzyskamy po tym jak już złożymy skrzynię razem z uszczelką, czyli ok 0,2 - 0,4 mm. Podkładki zakładać zawsze z tych samych stron, nie żeby były na jednym wałku z jednej strony, a na drugim z drugiej !!. Co do wodzików też proponuję jakieś lepsze, no i sprawdź sobie czy nie ma luzów w tulejkach w kadłubie na wałku pośredniczącym i oczywiście na łożyskach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 19:24, 18 Cze 2010 Temat postu:







Zmieniłem wodziki na kute, oraz pierścień pod kółkiem zębatym na zdjęciu 3 co zmniejszyło tamten luz oraz sklepałem bardziej te koło z podstawą. Po złożeniu silnika na sucho okazuje się że wszystko jest bardzo sztywno i nie mogę poprzerzucać biegów. Czy to się spasuje i wyrobi i czy w ogóle bedzie działać jak silnik uruchomię??
Powrót do góry
kotekkiti
PostWysłany: Nie 9:56, 20 Cze 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: psk

sprawdz czy wodziki mogą się dość swobodnie przemieszczać i czy te tarcze nie są zbyt ciasno sklepane, co do tego pierścienia to nie mogę zrozumieć, wymieniłeś to na nowe, czy coś tam wstawiłeś?, bo jeśli to wstawiłeś to to może być problemem, a tak ogólnie to Ci powiem, że mój silnik (s32) jak poskładałem to też nie mogłem za bardzo wyczuć czy są biegi, nie mogłem praktycznie ruszyć wałkiem zdawczym, ale po zalaniu olejem i odpaleniu wszystko jest w porządku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 11:29, 21 Cze 2010 Temat postu:







co do tego pierścienia to nie mogę zrozumieć, wymieniłeś to na nowe, czy coś tam wstawiłeś?, bo jeśli to wstawiłeś to to może być problemem,



Chodzi o to zabezpieczenie co jest w rowkach pod kółkiem na zdjęciu trzecim. Wymieniłem gdyż tamten był obrobiony i przy rozbieraniu skrzyni po prostu te kółko zeszło stamtąd.Rozwaliłem stary wałek który nie nadawał się i wziąłem z niego to zabezpieczenie. No to jak piszesz że też podobnie miałeś to złoże tak jak jest. Dzięki
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 13:47, 15 Lip 2010 Temat postu:







Ok. Problem rozwiązany. Zmieniłem kółko pierwszego biegu- główna przyczyna,dodatkowo wodziki na kute. 1 bieg nie wyskakuje. Jednak trochę niewygodnie biegi się przełącza gdyż wrzucając biegi na większe brakuje mi stopy. Muszę stopę całą oderwać od podnóżka. Dźwigni na frezach już bardziej przekręcić nie mogę gdyż będzie blokować o podnóżek przy wrzucaniu jedynki. Da się coś z tym zrobić czy tak już mają gazele?
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Wto 15:54, 03 Sie 2010 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

odświeżę temat... da się coś zrobić z dzwignią biegów w m11w, żeby był mniejszy luz ?? bo mam tak samo jak kolega wyżej... żeby jakiś bieg w górę wrzucić muszę całą nogą wrzucać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->problem z jedynką.Spójrz na fotki. pomocy
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group