Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Problem z biegami SHL M11 175

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Problem z biegami SHL M11 175 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Fokus
PostWysłany: Śro 9:15, 23 Lip 2014 Temat postu: Problem z biegami SHL M11 175


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam !
Posiadam shl m11, silnik wfm 3 biegowy , otóż
gdy wbije pierwszy bieg jest straszny trzask i czasem bieg wypada , a kiedy chce wbić dwójkę to rzadko kiedy wejdzie i tak samo słychać trzaski , że aż sie płakać chce , natomiast 3 wchodzi elegancko bez żadnych problemów i z przyjemnym dla ucha dźwiękiem. Wiem napewno , że to sprzęgło trzeba ustawić tylko nie mam pojęcia jak ? przy klamce próbowałem na wszystkie sposoby i nic , a do silnika trochę sie boje zaglądać i robić coś (nie znam sie) "grubszego" jednak gdyby to było 5 min roboty i jakbyście mogli opisać co i jak to byłbym wdzięczny...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Śro 18:59, 23 Lip 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

A co jest nie tak ze sprzęgłem, ślizga się czy nie wysprzęgla? Pod prawą kapa silnika jest regulacja sprzęgła, jeżeli nie wysprzęgla, to wkręć śrubę regulacji , jeżeli ślizga, to wykręć. Nie zapomnij jej zakontrować Mruga
Przydała by się książka mistrza Pancewicza Hyhy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 22:48, 23 Lip 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Na bank nie masz kulki między popychaczami!!!!!!!!
Załóż ją i problem zniknie!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fokus
PostWysłany: Czw 13:06, 24 Lip 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

marcoM11 To chyba właśnie będzie ten problem , że nie wysprzęgla , a czy mógłbyś podać jakieś fotki tej śrubki ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Czw 13:36, 24 Lip 2014 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Kupuj książkę Pancewicza, tam jest prawie wszystko o SHL.

Tutaj masz fragment o regulacji sprzęgła. Kliknij w miniaturkę to się powiększy.
[link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli przy wrzucaniu biegu skrzynia zgrzyta, znaczy, że nie wysprzęgla do końca. Musisz wykręcić dystans w klamce, czyli zwiększyć naciągnięcie linki. Jeśli to nie pomaga to odkręć prawą kapę silnika, po lewej stronie będziesz miał dźwignię sprzęgła. Poluzuj nakrętkę kontrującą i płaskim śrubokrętem wkręć śrubę i dokręć nakrętkę. Powinno pomóc. Jeśli nie to przyczyna będzie najpewniej taka, jak pisze Paweł. Brakuje Ci kulki, lub kulek na popychaczu. Muszą być dwie kulki, jedna wchodzi pomiędzy popychacze a druga od strony dźwigni jest wsadzona w wyżłobienie w śrubie regulacyjnej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fokus
PostWysłany: Czw 19:20, 31 Lip 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam! sory , że dopiero teraz pisze... Dzięki waszej pomocy udało mi sie to w końcu ustawić i jest cacy , ale jest drugi problem grrr , a więc podczas jazdy próbnej zaczoł się zacinać gaz i manetką nie szło ruszyć , nie dało sie ująć gazu , dopiero pod dodaniu więcej gazu i szybkie cofnięcie pomogło żeby zdjąć ją z obrotów . Linka jest w miare dobra... Dziadek mi mówił , że to może coś przy manetce jakaś blaszka tam pękła. Co o tym myślicie ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Czw 21:22, 31 Lip 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Zdemontuj manetkę wyczyść i grubo smarem wysmaruj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Czw 22:16, 31 Lip 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Mogła też się linka rozcapierzyć w pancerzu i dlatego blokuje. Jeśli nie pomoże to co pisze paweł gazela, to wyjmij całkiem linkę i zobacz czy przesuwa się bez problemów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karlo14
PostWysłany: Śro 11:40, 06 Sie 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

albo może ci sie blokować na iglicy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazownik
PostWysłany: Nie 17:20, 12 Paź 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

A jam taki trochę inny problem z biegami...
A więc sprzęgło jest wyregulowane biegi wchodzą bez problemu góra dół jak tylko się chce, ale jest pewne ale. Kilka razy podczas przyśpieszania przydarzyło mi się coś takiego. Jadę przyśpieszam bieg nr 2 lub 3 i słyszę nagle stukanie coraz bardziej donośne. Zwalniam redukuję bieg nadal jest stukanie coraz bardziej się nasila, zatrzymałem się powachlowałem biegami na postoju i dalej w drogę jest ok. Miałem tak już kilka razy. Na żwirówce raz przy małej prędkości poczekałem co się stanie bez zatrzymywania, zablokowało mi się koło wciskam sprzęgło się toczy, wciskam sprzęgło redukcja znowu koło stoi, zatrzymałem się wyrzuciłem na luz odpaliłem moto i wszystko juz było ok...
Co to może być?
Mieliście już takie przypadki? Co tam w skrzyni zaczyna tak łomotac i blokowa koło a potem jak by nic jest ok?...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 17:50, 12 Paź 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Trzeba by zajrzeć do środka, może wybierak masz już wytłuczony? Bez rozbierania się raczej nie obejdzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazownik
PostWysłany: Nie 19:24, 12 Paź 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

To podejrzewam.
Podczas składania wszystko wydawało się jak w najlepszym stanie. Temat ten jest i tak na przyszłość. ale może ktoś miał coś takiego samego. Po prostu chcę ukierunkować poszukiwania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pon 14:20, 13 Paź 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

A łożysko na wałku zdawczym masz nowe dzisiejszej produkcji, czy oryginał?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazownik
PostWysłany: Czw 22:12, 16 Paź 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

Hej. Odpowiedź troszkę po czasie... łożyska wszystkie mam nowe FAG (oczywiście zgodne z oryginałem).
Nowe spostrzeżenia, wbijam 1 bieg i czasami potrafi mi on wyskoczy, a czasami jest ok pomiedzy 2 a 3 mogę znaleźć luz jak już słyszę to terkotanie czyli moment przed wyskoczeniem biegu chwilę trzeba powachlować biegami aby znowu było ok...
Dodam że też sprzęgło jakoś nie do końca dobrze dział, czasami jest ok, czasami ciągnie, a czasami zachowuje się tak jakby nie było sprzęgła. Podejrzewam tu olej bo zalałem jakiś do skrzyń biegów samochodowych (80W90). Jak rozbiorę silnik to zmienię go na LUX z orlenu (chyba to dobry pomysł?).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazownik
PostWysłany: Nie 8:51, 26 Paź 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Problem z biegami SHL M11 175
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group