Autor |
Wiadomość
|
Fokus
|
Wysłany: Śro 9:15, 23 Lip 2014 Temat postu: Problem z biegami SHL M11 175 |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam !
Posiadam shl m11, silnik wfm 3 biegowy , otóż
gdy wbije pierwszy bieg jest straszny trzask i czasem bieg wypada , a kiedy chce wbić dwójkę to rzadko kiedy wejdzie i tak samo słychać trzaski , że aż sie płakać chce , natomiast 3 wchodzi elegancko bez żadnych problemów i z przyjemnym dla ucha dźwiękiem. Wiem napewno , że to sprzęgło trzeba ustawić tylko nie mam pojęcia jak ? przy klamce próbowałem na wszystkie sposoby i nic , a do silnika trochę sie boje zaglądać i robić coś (nie znam sie) "grubszego" jednak gdyby to było 5 min roboty i jakbyście mogli opisać co i jak to byłbym wdzięczny...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marco
|
Wysłany: Śro 18:59, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
A co jest nie tak ze sprzęgłem, ślizga się czy nie wysprzęgla? Pod prawą kapa silnika jest regulacja sprzęgła, jeżeli nie wysprzęgla, to wkręć śrubę regulacji , jeżeli ślizga, to wykręć. Nie zapomnij jej zakontrować
Przydała by się książka mistrza Pancewicza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Śro 22:48, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Na bank nie masz kulki między popychaczami!!!!!!!!
Załóż ją i problem zniknie!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fokus
|
Wysłany: Czw 13:06, 24 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
marcoM11 To chyba właśnie będzie ten problem , że nie wysprzęgla , a czy mógłbyś podać jakieś fotki tej śrubki ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Czw 13:36, 24 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Kupuj książkę Pancewicza, tam jest prawie wszystko o SHL.
Tutaj masz fragment o regulacji sprzęgła. Kliknij w miniaturkę to się powiększy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli przy wrzucaniu biegu skrzynia zgrzyta, znaczy, że nie wysprzęgla do końca. Musisz wykręcić dystans w klamce, czyli zwiększyć naciągnięcie linki. Jeśli to nie pomaga to odkręć prawą kapę silnika, po lewej stronie będziesz miał dźwignię sprzęgła. Poluzuj nakrętkę kontrującą i płaskim śrubokrętem wkręć śrubę i dokręć nakrętkę. Powinno pomóc. Jeśli nie to przyczyna będzie najpewniej taka, jak pisze Paweł. Brakuje Ci kulki, lub kulek na popychaczu. Muszą być dwie kulki, jedna wchodzi pomiędzy popychacze a druga od strony dźwigni jest wsadzona w wyżłobienie w śrubie regulacyjnej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fokus
|
Wysłany: Czw 19:20, 31 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam! sory , że dopiero teraz pisze... Dzięki waszej pomocy udało mi sie to w końcu ustawić i jest cacy , ale jest drugi problem grrr , a więc podczas jazdy próbnej zaczoł się zacinać gaz i manetką nie szło ruszyć , nie dało sie ująć gazu , dopiero pod dodaniu więcej gazu i szybkie cofnięcie pomogło żeby zdjąć ją z obrotów . Linka jest w miare dobra... Dziadek mi mówił , że to może coś przy manetce jakaś blaszka tam pękła. Co o tym myślicie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Czw 21:22, 31 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Zdemontuj manetkę wyczyść i grubo smarem wysmaruj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Czw 22:16, 31 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Mogła też się linka rozcapierzyć w pancerzu i dlatego blokuje. Jeśli nie pomoże to co pisze paweł gazela, to wyjmij całkiem linkę i zobacz czy przesuwa się bez problemów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
karlo14
|
Wysłany: Śro 11:40, 06 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
albo może ci sie blokować na iglicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gazownik
|
Wysłany: Nie 17:20, 12 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
A jam taki trochę inny problem z biegami...
A więc sprzęgło jest wyregulowane biegi wchodzą bez problemu góra dół jak tylko się chce, ale jest pewne ale. Kilka razy podczas przyśpieszania przydarzyło mi się coś takiego. Jadę przyśpieszam bieg nr 2 lub 3 i słyszę nagle stukanie coraz bardziej donośne. Zwalniam redukuję bieg nadal jest stukanie coraz bardziej się nasila, zatrzymałem się powachlowałem biegami na postoju i dalej w drogę jest ok. Miałem tak już kilka razy. Na żwirówce raz przy małej prędkości poczekałem co się stanie bez zatrzymywania, zablokowało mi się koło wciskam sprzęgło się toczy, wciskam sprzęgło redukcja znowu koło stoi, zatrzymałem się wyrzuciłem na luz odpaliłem moto i wszystko juz było ok...
Co to może być?
Mieliście już takie przypadki? Co tam w skrzyni zaczyna tak łomotac i blokowa koło a potem jak by nic jest ok?...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 17:50, 12 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Trzeba by zajrzeć do środka, może wybierak masz już wytłuczony? Bez rozbierania się raczej nie obejdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gazownik
|
Wysłany: Nie 19:24, 12 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
To podejrzewam.
Podczas składania wszystko wydawało się jak w najlepszym stanie. Temat ten jest i tak na przyszłość. ale może ktoś miał coś takiego samego. Po prostu chcę ukierunkować poszukiwania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Pon 14:20, 13 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
A łożysko na wałku zdawczym masz nowe dzisiejszej produkcji, czy oryginał?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gazownik
|
Wysłany: Czw 22:12, 16 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Hej. Odpowiedź troszkę po czasie... łożyska wszystkie mam nowe FAG (oczywiście zgodne z oryginałem).
Nowe spostrzeżenia, wbijam 1 bieg i czasami potrafi mi on wyskoczy, a czasami jest ok pomiedzy 2 a 3 mogę znaleźć luz jak już słyszę to terkotanie czyli moment przed wyskoczeniem biegu chwilę trzeba powachlować biegami aby znowu było ok...
Dodam że też sprzęgło jakoś nie do końca dobrze dział, czasami jest ok, czasami ciągnie, a czasami zachowuje się tak jakby nie było sprzęgła. Podejrzewam tu olej bo zalałem jakiś do skrzyń biegów samochodowych (80W90). Jak rozbiorę silnik to zmienię go na LUX z orlenu (chyba to dobry pomysł?).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gazownik
|
Wysłany: Nie 8:51, 26 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|