Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->[M11] S32- nominały i schemat silnika

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
[M11] S32- nominały i schemat silnika <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pią 15:43, 01 Maj 2009 Temat postu: [M11] S32- nominały i schemat silnika







Witam,
Zaczynam remont SHL Mruga Poszukuję pilnie ilości sztuk oraz nominałów tego co w temacie pod silnik S32.

Może ma ktoś jakąś mądra książeczkę w której to jest (wiem że grzeszę nie posiadaniem książki "Motocykle SHL" ) i ew. schemat silnika (jak gdzie te łożyska siemmeringi występują.

Długo szukałem na googlach i na forum... i przypadkiem znalazłem:
Kod:
simmeringi:
2sztuki: A20x35x7
1sztuka: A20x47x10
1sztuka: 30x40x7

łożysko wałka głównego 1sztuka: 6202 C-3 35x15x11
łożysko wałka zdawczego 1 sztuka: 6005 C-3
łożyska wału korbowego 4 sztuki: 6204C-3 47x20x14


To są na 100% pod M11 i silnik S32?

Więc 1/3 pytania z głowy Mruga

Proszę o jakiś schemacik, skan książki Pancewicza, gdzie jest pokazane jak poskłądać silnik, tj. gdzie łożyska z simmerigiem na przemian etc.

I 3 pytanie, któe mnie bardzo nurtuje:
Mam takie simmeringi/oringi, dał mi je znajomy twierdząc że są od SHL, gdzie mogę dostać i jakie są wymiary simmeringa wewątrz i tego oringa do okoła? Czy może zamaist tego stosuje się tylko simmeringi duże?




Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam i życzę udanego weekendu majowego Mruga
Kucin


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 18:32, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
lewy90
PostWysłany: Pią 18:30, 01 Maj 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Łożyska:
łożysko wałka głównego 1sztuka: 6202C-3 35x15x11
łożysko wałka zdawczego 1 sztuka: 6005 C-3
łożyska wału korbowego 4 sztuki: 6204C-3 47x20x14

Simmeringi:
2sztuki: A20x35x7 - wał korbowy
1sztuka: A20x47x10 iskrownik
1sztuka: 30x40x7 - wałek zdawczy

Co do rozmieszczenia to te skany powinny pomóc.
http://images41.fotosik.pl/111/634741e5aa74ac3b.jpg
http://images40.fotosik.pl/111/f5e27be4755f3905.jpg
O oringach nic nie znalazłem, może ktoś inny coś będzie miał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 18:37, 01 Maj 2009 Temat postu:







Bardzo dziękuję koledze Mruga

Wesoly Wesoly
Czy mógł byś się ustosunkować do tego co dałęm w fotkach? Do czego to jest? Znaomy twierdzi że powinno się to znajdowac na wale Jednak widzę iż tam jest taki duży oring na górze wew. frezu.
Czy zamiast tego moge użyć simmeringów? Jutro rozbiorę to zobaczę silnik ocb dokłądnie u mnie. O ile będę miał czas rano. Zdziwiony

A co do oringów. To na pokrywie po lewej stronie (od stryny kopstartera) czy tam na wałku kopstartera i wałku od biegów powinny być jakieś oringi etc? Co by to uszczelnić? Pytam ponieważ u mnie w moim silniku zazwyczaj leciał tam olej (nie tak bardzo, ale było to bardzo irytujące...)


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 18:53, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
wild
PostWysłany: Pią 18:44, 01 Maj 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 346
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Jest na forum temat w usprawnieniach jak to rozwiązać Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 18:49, 01 Maj 2009 Temat postu:







Ok. zaraz poszukam
Dziękuję bardzo za odzew Mruga

Na tym schemaciku (ten nr. 2)
Jest łądnie rozrysowane łożyska etc. Jednak nie mogę się tam odnaleźć Są ponumerowane częsci, a nie ma legendy np. rozmiaru danego łożyska (może jest to zbędne)



Ten 1. rysunek co to jest Nie ogę się w nim jakoś odnaleźć.

I jeszcze jedno pytanko:
Te łozyska idą tak (zaczynając od lewej strony - od sprzęgła):
Łożysko-simmering-łóżyska teraz wał... i dalej.. łożysko-simmering-łożysko-simmering


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 18:53, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
wild
PostWysłany: Pią 18:54, 01 Maj 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 346
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Na stronie jest katalog części tam znajdziesz cały silnik. Co do simeringów - dostaniesz je w każdym sklepie z łożyskami, częściami do samochodów traktorów..

Simeringi łatwo się określa po nr czyli 25 40 7 to 25 oznacza średnicę w środku, 40 cały a 7 to jego pulchność czyli grubość.

Jeśli bardzo chcesz schemat silnika to poszukam Ci bo mam gdzieś w książce i wyślę na priv tylko poczekaj cierpliwie.

To w środku to silnik pomiędzy kołami. Fajny ten schemat skąd go wytrzasnąłeś. Silnik jest pokazany z góry - jakby zrzutowany. Teraz chyba się połapiesz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wild dnia Pią 19:01, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 19:03, 01 Maj 2009 Temat postu:







Był bym bardzo wdzięczny.

Więc mam zamair iść kupić te części w sklepie z częściami do oldtimerów (samochody, ciągniki jak i motocykle) wiec chcę mieć listę, gdyby to nie wypaliło- kupię w necie lub pojadę na Moto weteran.. wkońcu to kilkanaście minut drogi a będzie za tydzień Mruga

Chcę poskładać dobrze, wiem że często lepiej włożyć stare części.. bo są duzo lepsze jakościowo pomimo lat pracy...

BTW. Znalazłem dzisiaj zawinięty w papier wahacz do SHL... NOWY! Z dokumentami jeszcze xD Z nabitem stempelkiem SHL i numerami.. Cena wahacza to 216 (banite) [ BROŃ PANIE BOŻE bym go chciał sprzedać! Założę go do M11 po remoncie Mruga] Dodatkowo znam cenę tulei- tez był "karteczki" 25zł, niestety nie mogę się doczytać ceny "szplki" łączącej wahacz z ramą, ale też mam karteczkę Mruga

Pozdrawiam i zyczę równie miłego weekendu Mruga


Schematy podesłał kolega lewy90
Wiem ten 2 ok. nie mogę dojść jak te simmeringi z łożyskami na przemian są, nie wiem co jest na tym schemacie nr. 1 oraz 3


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 19:05, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
wild
PostWysłany: Pią 19:08, 01 Maj 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 346
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Nie przejmuj się tym co jak leci rozbierzesz to zobaczysz. Szukam już tego schematu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 19:11, 01 Maj 2009 Temat postu:







Ok.
Co do moich fotek (w 2 moim poście) te metalowe "obręcze" na któych jest oring a wew. któych jest simmering, znalzłem oringi na skuterdembica:
Oring tuleji dystansowo-uszczelniającej wału(szer.2,9mm) 3,00 zł
Oring tuleji dystansowo-uszczelniającej wału(szer.2,3mm) 3,00 zł

Jeżeli masz książkę o SHL może mógłbyś zobaczyć czy będzie jakieś info o tym Bo ie wiem do czego to jest... czy mogę to zastąpić simmeringiem samym

"To coś" nazywa się tuleja dystansowa wału (tylko czemu na skuterze dopisane jest 4bieg ) Ja mam silnik zwykły 175 nie wiatr czyli 3 biegi tylko )


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 19:15, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
lewy90
PostWysłany: Pią 19:44, 01 Maj 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Co do twoich fotek to te części to są tulejki odległościowe. Wkłada się je między łożyska. A w te tulejki simmeringi wału. Ta większa jest pomiędzy prawym kraterem wału i kraterem na którym jest iskrownik.
Na tym zdjęciu widać tą mniejszą tulejkę.W środek wkładasz simmering, zabezpieczasz takim pierscieniem i gra gitara. Zdjęcie
Tu masz jeszcze taki rzut na silnik i jego części.Klik
Cały katalog części ze spisem części ściągniesz stąd: Katalog M11
Ta większa tulejka to część nr 21 a ta mała to 63. Jak coś pomyliłem to mnie poprawcie Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lewy90 dnia Pią 19:47, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 20:07, 01 Maj 2009 Temat postu:







Numerki dobrze podałeś.
Wszytsko ok. Simmeringi kupie włoże, tylko na tych tulejkach ejst oring.. i z nim może być problem, bo ja mam wytarte trochę, a w jednej brakuję kawałka Cóż zobaczę czy dokupie go u mnie osobno jak nie to ->> skuter.

Dziękuję za pomoc. Napiszę gdybym potrzebował czegoś.
BARDZO DZIĘKUJĘ po raz kolejny Mruga

Pozdrawiam
Kucin
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Sob 10:34, 02 Maj 2009 Temat postu:







Kolejne pytanie xD
W poszukiwaniu łożysk na allegro znalazłem kilka różnych.. różnią się ceną i pewnie wykonaniem:

6202- które lepiej kupić?
http://www.allegro.pl/item622523066_lozyska_6202_2rs_c3_lozysko_alternatora.html

czy może droższe (choć że droższe to nie zawsze znaczy że lepsze...)

http://www.allegro.pl/item606380021_pfi_lozyska_6202_2rs_c3_lozysko_alternatora.html

I teraz znalazłem dobre oferty od tego użytkownika- czy CX jest gorsze od C3? jak ito wymiar luzu?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 10:35, 02 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Sob 18:12, 02 Maj 2009 Temat postu:







witam Kucin
napisze o tych oringach na nieszczesnycj tulejach dystansowych. przerabiałem to juz kilka razy. niestety u mnie oringi (z Debicy - mają tam dwa rodzaje do mnie pasował ten większy) niespecjalnie trzymały i niestety silnik brał olej ze skrzyni. Po długim namyśle posłuchałem kogoś z naszego forum w innym temacie i założyłem w miejsce tej tulei zwykły simmering w takim rozmiarze. Było to na jesieni do dziś machnąłem jakieś 80km i narazie jest super. Jeśli nie robisz shlki na 100% orginał to myślę że to lepsze wyjście mniej ryzykowne, że będzie przepuszczać. Te oringi z Dębicy to takie gumki bardziej przypominające gumki do włosów niż uszczelki - doskonałe nie są. Pozdrawiam
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Sob 19:51, 02 Maj 2009 Temat postu:







Heh. robię oryginał ale taki z wyglądu.. to że w silniku są niektóre nowe inne części niestety, tak musi być- takie czasy. Cóż więc kupię simmeringi duże Czyli chyba tam miały być A20X47X10 zaraz zobaczę w garażu rozumiem że w miejsce tej tulei włożyłes 2sztuki. A gdyby dołożyć dodatkowe łożysko Heh to by był patencik xD


Dzięki za odp. I zastosuję się z pewnością do twojej uwagi

BTW. W innej SHLce tez mam założoną tuleję i równiez ciągnie

Tak w miejsce tego dużego pasują 2simmeringi 20x47x10 oraz 20x47x7 (dwa złożone) a w miejsce małęgo ten ostatni Mruga

Dzięki za patent


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 19:55, 02 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Sob 20:51, 02 Maj 2009 Temat postu:







Decyzję pomógł mi podjąć ten post
http://www.shlka.fora.pl/silnik-i-skrzynia-biegow,15/m11-simeringi-walu,363.html

Dla pewności poczytaj i podejmij decyzje sam, bo warto wiedziec że nie wszyscy ten patent popierają! He he Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->[M11] S32- nominały i schemat silnika
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group