Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] Remont silnika

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11] Remont silnika <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 21:39, 07 Maj 2009 Temat postu: [M11] Remont silnika







Witam wszystkich, jestem tu nowy ale zostaje z Wami na dłużej Wesoly
Mam na imie Łukasz, mam 20 lat, na codzień jeżdże intruderem 1400 a oprocz tego mam garaz zawalony wskami i shlkami

Odkładałem to i odkładałem aż w końcu wziąłem sie za remont SHL M11, jestem na etapie rejestrowania i powoli bede ja remontował. Zacząłem od silnika, dzisiaj go wymontowałem, wszystkie części dokładnie umyłem ludwikiem i przebrałem te które wymagają wymiany i te dobre. Mam do Was serie pytań:

1. Jak sprawdzic zużycie łańcuszka sprzęgłowego gdy jest wymontowany?

2. Mój tłok ma 62mm średnicy, który to szlif?

3. Po prawej stronie wału na tych ząbkach było takie aluminiowe 'coś' tzn aluminiowa podkladka troche wyszczerbiona...

Co to i do czego służy? wygląda na nieoryginalne...

4. Czego używacie do uszczelnienia silnika? Ma nie cieknąć i sie nie pocić Wesoly

5. W skrzyni były takie cieniutki podkladki na wałkach, domyślam sie że to podkłądki dystansowe, jak dobrać je przy skladniau skrzyni? gdzie powinny być i skąd mam wiedzieć jaki ma być ten dystans?

6. Teraz najważniejsze. Moto miało ciągle za wczesny zapłon nawet jeśli opóźniałem go na maxa, myśle ze czop wału sie przesunął bo megneto jest napewno w porządku. Gdy tłok jest w GMP rowek na klin jest prawie centralnie na dole, wiem ze tu graja role milimetry ale nie wiem jak inaczej moge sprawdzic czy to to... Gdzie zregenerować wał? Może być wysyłkowo ale najchetniej gdzies blisko mnie co raczej graniczy z cudem Wesoly

7. Gdzie zamawiać części? Nie będzie tego dużo, Napewno tulejki skrzyni, simmeringi, pierścienie... Tłok mam troszke przytarty ale to nie bedzie raczej przeszkadzalo, jak kupie nowy gówniany (bo innych nowych niestety nie ma Wesoly) to i tak sie przytrze... Łańcuszek ewentualnie też bedzie do wymiany jak powiecie mi jak to sprawdzic

To by chyba było na tyle, jak coś mi sie przypomni to bede tutaj pisał.
Pozdro175
Powrót do góry
Doktor
PostWysłany: Czw 23:35, 07 Maj 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 836
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Witam!
Masz jedno super wyjscie! Gdybym ja miał garaż zawalony shlkami i wskami to po prostu szukam "dawcy" narządów, rozkładam drugi silnik i po oględzinach kwalifikuję co lepsze części do złożenia!
Co do wału- doświadczony szlifierz dobrze wie jak ustawić czop w danym modelu silnika-ale regeneruj sam,bo my nie wiemy gdzie to jest "blisko mnie"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 8:18, 08 Maj 2009 Temat postu:







Blisko mnie to blisko Gołdapi, czyli jak najbliżej Obwodu Kaliningradzkiego Hyhy
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Nie 12:00, 10 Maj 2009 Temat postu:







Mogłby ktoś wrzucić fotke wyjetego wału? Trzymając za korbe i tak żeby było widać rowek na magneto bo musze sprawdzić czy u mnie jest w porządku...
Powrót do góry
gawin
PostWysłany: Nie 18:17, 10 Maj 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

hello,
1) zuzyty lancuch sprzeglowy po zamontowaniu ma zwis ok 3cm - nowy musi miec ok 2cm zwisu
2) wg mnie 2 nadwymiar
4) wg mnie uszczelki papierowe montowane po posmarowaniu olejem
5) zaloz te podkladki w ten sposob by os korbowodu byla na srodku miedzy karterami
6) klin ma byc 180 stopni obrocony od osi sworznia korbowego wiec wg mnie masz dobrze. regeneracja walu - szukaj tokarza
7) czesci mozesz ze sklepu internetowego skuter debica- nie sa pierwszej jakosci ale generalnie chyba nie ma wyjscia - ja stamtad zamawiam, czasem sa niedoruby, ale co poradzic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] Remont silnika
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group