Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Jak wyjąć tłok z zapieczonej głowicy???

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Jak wyjąć tłok z zapieczonej głowicy??? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Śro 22:36, 16 Lut 2011 Temat postu: Jak wyjąć tłok z zapieczonej głowicy???







witam otóż mam problem przy remonotwanym silniku...podczas rozbiórki go okazało się że tłok zapiekł się w głowicy i to w takim felernym położeniu że że nawet nie mam go jak wypiąć z korbowodu. Pomóżcie jak go wyciąnąć>?
Powrót do góry
Marcio
PostWysłany: Śro 22:41, 16 Lut 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

Zapiec to sie moze w cylindrze jak juz Mruga

Jak jest bardzo zle to zalej go od gory kilka razy odrdzewiaczem, potem nalej tak samo rzadkiego oleju i zostaw na kilka godzin. Rownie dobrze tlok moze puscic po spryskaniu WD40 (itp) lub zalaniu samym olejem. To juz sam musisz okreslic w jakim jest stanie.

Jak nadal nie bedzie chcial puscic to mozesz podgrzac cylinder palnikiem (byle z glowa) i wtedy probowac delikatnie puknac gumowym mlotkiem lub przez drewienko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 22:47, 16 Lut 2011 Temat postu:







tak racja glowicy, jak sie szybko pisze to tak jest.... niestety!! hmm bilem w niego przez drewienko po uprzednim zalaniu wd40 i nic nawet nie drgnął!!!!
Powrót do góry
Marcio
PostWysłany: Śro 22:56, 16 Lut 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

To zalej tak jak pisalem wyzej. Zostaw olej na noc i wtedy probuj. Mozesz poczekac tez na innych Mruga moze maja jakis patent.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazownik
PostWysłany: Śro 23:01, 16 Lut 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

Ewentualnie za miast WD40 zalej go naftą, przez noc powinno puścić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 23:08, 16 Lut 2011 Temat postu:







czekam na inne pomysły dziś juz mi się do garażu chodzić nie chce .... ale napewno nie omieszkam wyprubować wszystkiego byle go wyciągnąc, a powiedzcie...co poźniej opłaca się robic szlif cylindra czy kupić nowy ?
Powrót do góry
Marcio
PostWysłany: Śro 23:16, 16 Lut 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

To że tłok się zapiekł nie znaczy że trzeba potem robić szlif Mruga Zrobisz remont silnika lub przeczyścisz sam tłok, cylinder i zlożysz do kupy. To juz wedle uznania - sam wiesz w jakim stanie masz serduszko.

Jak będzie miał kompresję więc nie będzie miał przedmuchów to nic z tym nie robisz bo najzwyczajniej jest tak jak byc powinno. Zreszta jak wyciagniesz to zobaczysz jak gładź wyglada i wtedy sie zdecyduje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Śro 23:32, 16 Lut 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

zalej naftą na cały dzień

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 11:37, 22 Lis 2011 Temat postu:







JA w perzaku zalałem naftą i codziennie pukałem delikatnie w tłok po tygodniu ruszył. Po doczyszczeniu okazało się, że cylinder, tłok nawet pierścionki były w b.dobrym stanie.
Powrót do góry
szczesk
PostWysłany: Wto 18:02, 22 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Ale odgrzałeś kotleta. Kwadratowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Wto 21:00, 22 Lis 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Ja dzisiaj smażyłem sojowe po zajęciach Jezyk Całkiem całkiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Wto 21:34, 22 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Raczej nie o takie kotlety mi chodziło Rotfl .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Wto 21:57, 22 Lis 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

No no, wiem o jakiego Ci chodziło schabowego Wesoly Tylko, że ja naprawdę smażyłem dzisiaj kotlety i przeczytałem to zaraz po tym i tak mi się skojarzyło Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Wto 22:42, 22 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

No schabowy już bardziej Mruga .Ale mu tu gadu gadu o gustach smakowych a robi się Offtopic Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Wto 23:44, 22 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

No jeszcze istnieje możliwość rozgrzania cylindra jak pisał Marcio (Np. wkładając go do wrzącej wody). Najlepiej by powstała różnica temperatur miedzy cylindrem a tłokiem, ale myślę że jakby się udało całość rozgrzać, to ze względu na większą rozszerzalność żeliwa tłok powinien się poluzować, i łatwiej dać się wyjąć/wybić. A smary też przy okazji staną się bardziej plastyczne, i na pewno łatwiej wyjdzie. Możesz tak spróbować. Temperatura wody to tylko 100 stopni ale zawsze coś, bo z palnikiem to ostrożnie!!!! Mruga

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Wto 23:47, 22 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Jak wyjąć tłok z zapieczonej głowicy???
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group