Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Jak wyjąć tłok z zapieczonej głowicy???

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
Jak wyjąć tłok z zapieczonej głowicy??? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
szczesk
PostWysłany: Śro 16:16, 23 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Inżynier, przecież aluminium ma większą rozszerzalność temperaturową niż żeliwo Mruga .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Śro 17:48, 23 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

I co z tego że żeliwo ma mniejszą rozszerzalność jednostkową, skoro to o ile wzrośnie średnica otworu cylindra i średnica tłoka zależy również od jego kształtu. Do tego dochodzą jeszcze gradienty deformacji i współczynniki przepływu ciepła przez materiał. Proponuje szczęsk zamodeluj sobie metodami elementów skończonych w programie Abasqus lub Calfem model tłoka i tulei cylindra a potem po założeniu zagadnień brzegowych zastanów się nad tym który materiał się faktycznie bardziej zdeformuje i w jaki sposób i względem jakiej wielkości.

Stopy aluminium się tak dobiera, by przy tym kształcie deformacja promieniowa tłoka była jak mniejsza lub znikoma. Na tym polega grzech współczesnych pseudo - producentów że nie wiedzą z czego je wykonują.

Na tym poziomie takie dyskusje można sobie darować. Chyba że cie to interesuje to Ci zrobię taki model i się przekonamy Hyhy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Śro 17:51, 23 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Śro 18:31, 23 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

To jakbyś mógł zrobić taki model, to zrób, chętnie się czegoś nowego nauczę Wesoly .
Rzeczywiście tak jak napisałeś stopy pod tłok dobiera się tak, aby różnica średnicy tłoka po nagrzaniu była jak najmniejsza, ale jednak ta średnica się zmienia skutkiem czego silniki nawet na oryginalnych tłokach czasami się zacierały. Poza tym zgodnie z tym co napisałeś, zatarcie silnika byłoby praktycznie niemożliwe ponieważ z każdym wzrostem temperatury tuleja rozszerzała by się bardziej niż tłok. Jeśli się mylę to minie popraw. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Jak wyjąć tłok z zapieczonej głowicy???
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group