Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Gaźnik Pegaz produkcji teraźniejszej - warto ?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Gaźnik Pegaz produkcji teraźniejszej - warto ? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Nie 16:58, 29 Maj 2011 Temat postu: Gaźnik Pegaz produkcji teraźniejszej - warto ?







Zauważyłem, że ostatnio pojawiły się nowe gaźniki Pegaz. Są to co prawda GM26U1 ale w ostateczności by chyba podpasowały i do silnika S32 ? Chciałem sie zapytać czy ktoś może miał już doczynienia z tymi gaźnikami ? Warto wydać ponad 200zł na gaźnik produkcji teraźniejszej czy lepiej próbować regenerować stare gaźniki ?
Powrót do góry
motomaciey
PostWysłany: Nie 18:21, 29 Maj 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Odpuść sobie, chińczyk = szajs. Chcesz mieć dobry gaźnik ? Załóż od Mińska. Pewnie znajdą się zwolennicy chińskich gaźników ale ja z doświadczenia wiem że jeden na dziesięć da się dobrze wyregulować. Odradzam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Pią 16:08, 03 Cze 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

Witam Wesoly
Jeździłem trochę w swojej SHL na gaźniku GM26 i przyznam szczerze, że po zamianie na oryginalny nowy GM24 poczułem kolosalną różnice w nagłej możliwości ustabilizowaniu wolnych obrotów silnika. Wniosek z tego taki że GM26 do silnika S32 to raczej nie jest najlepszy pomysł, chociaż jeździć się da.
Jeżeli zaś chodzi o ,,repliki,, gaźników GM26 na allegro, to trzeba by było zadać zasadnicze pytanie kto z czego i na podstawie jakich projektów inżynierskich je wykonał? Jeżeli autor tych gaźników odwzorował (bo wątpię, aby ktoś sprzedał mu patent) w 100% oryginał (przynajmniej jeśli chodzi o zachowanie parametrów i geometrii wewnętrznej) to czemu miałby on nie spełniać w 100% swego zadania. Ale to i tak jest GM26.
Tak samo jest z ,,replikami,, wałów korbowych na allegro, których przeciwciężary są wykonane z jednej ,,masy,, bez pustek w środku. (Na to silniki S32 i ich łożyska nie zostały zaprojektowane!!!!!!) Tak duża wirująca masa powoduje wybijanie łożysk w silniku i przy choćby małym mimośrodzie przeciwciężarów potężne drgania i wibracje silnika.
Wniosek z tego taki że nawet ,,repliki,, mogą być dobre ale należy zachować myśl konstruktora, który je opatentował i zaprojektował. Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Gaźnik Pegaz produkcji teraźniejszej - warto ?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group