| Autor | 
		  Wiadomość
		 | 
		
		  | 
		          Gość
		   | 
		  
		    
			  
				 Wysłany: Nie 10:55, 07 Lut 2010 Temat postu: dziwna praca silnika | 
				    | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  
		       
		      
		           
		           
		      
		      
		          
		               
		               
		              
		          
		       
		       
		      
		   | 
		  
		    
			  
				| 
				    
				    Witam  wszystkich mam do was pytanie  odpaliłeM wkońcu silnik  ładnie chodził  silnik  oczywiscie dodam że miałem zrobiony szlif  ze 150  na 175 nowy tłok z crosa i pierscienie   mieszanka 1 do 20 na dotarcie  w pierwszym dniu silnik pracował ładnie ale na drugi dzien  przy zapalaniu  i pracy pojawia sie dziwny  zgrzyt  pisk metaliczny  nie wiem jak to  cwierkanie nazwac dodam że tłok nie gotowałem  gdyż  różne opinie czytałem na forum  na temat gotowania zaryzykowałem   może żle  ustawiłem gażnik  z silnikiem  wykręciłem 1.5 obrotu sróbkę od powietrza  a na dotarciu iglica na którym ząbku powinna byc ? a jeśli tłok by puch to jakie obiawy by były dodam ze  motor ma siłe
				    
				 | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  | Powrót do góry | 
		  
		  	
		   | 
		
		
		    | 
		
		  | 
        | 
         | 
    
		
		  | 
		          rudyweteran
		   | 
		  
		    
			  
				 Wysłany: Nie 14:17, 07 Lut 2010 Temat postu:  | 
				    | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  
		       
		      
		          Forumowicz 
		           
  
		      
		      
		          
		              Dołączył: 26 Paź 2008 
		              Posty: 617 
		              Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Maz
		          
		       
		       
		      
		   | 
		  
		    
			  
				
				    
				    u mnie zacieranie=dzwonienie tak się objawiało iglica jak dobrze pamiętam na 3 od góry
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  | Powrót do góry | 
		  
		  	
		   | 
		
		
		    | 
		
		  
		
		  | 
		          gawin
		   | 
		  
		    
			  
				 Wysłany: Nie 15:37, 07 Lut 2010 Temat postu:  | 
				    | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  
		       
		      
		          Forumowicz 
		           
  
		      
		      
		          
		              Dołączył: 16 Cze 2006 
		              Posty: 151 
		              Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
		          
		       
		       
		      
		   | 
		  
		    
			  
				
				    
				    w sumie to nie napisaleś skąd mniej więcej ów dźwięk się wydobywa.
 
1) przy przycieraniu tłok może popiskiwać jak puchnie, ale wtedy już musi być b gorący i nie ma wtedy siły - więc być może to nie w tym rzecz.
 
2) może olej nie smaruje łożyska od strony iskrownika - i popiskuje właśnie to łożysko, albo simmeringi. Simmering bez smaru szybko się zetrze i będą przedmuchy. Co więcej może być? brak oleju w skrzyni? ale pewnie wlałeś więc tylko sprawdź poziom.
 
3) gaźnik raczej nie - jak ma moc to raczej wszystko jest z nim OK. przy ubogiej mieszance nie ma siły i się bardzo grzeje. podobnie przy bogatej + kopcenie. dla pewności podnieś iglicę o 1 ząbek.
 
4) może punkt zapłonu? przy zbyt wczesnym może dzwonić. ale czy ćwierkać, nie wiem.
 
5) może blacha przeciwwag się poluzowała i pociera?
 
6) a może nic takiego Twojej elce się nie dzieje, radzę poobserwować i delikatnie docierać.
 
 
wiercenie ze 150 na 175 to już spora ingerencja - może po prostu przesadziłeś?
 
5)
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  | Powrót do góry | 
		  
		  	
		   | 
		
		
		    | 
		
		  
		
		  | 
		          Gość
		   | 
		  
		    
			  
				 Wysłany: Nie 18:36, 07 Lut 2010 Temat postu:  | 
				    | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  
		       
		      
		           
		           
		      
		      
		          
		               
		               
		              
		          
		       
		       
		      
		   | 
		  
		    
			  
				| 
				    
				    Jeszcze trochę po obserwuję  co się dzieje  odpalę ją jutro  i niech sobie pochodzi   dam znac  jeszcze a narazie dziekuje za udzielone odpowiedzi
				    
				 | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  | Powrót do góry | 
		  
		  	
		   | 
		
		
		    | 
		
		  
		
		  | 
		          CZESIO1958
		   | 
		  
		    
			  
				 Wysłany: Nie 19:35, 07 Lut 2010 Temat postu:  | 
				    | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  
		       
		      
		          Elita forum 
		           
  
		      
		      
		          
		              Dołączył: 10 Maj 2009 
		              Posty: 2083 
		              Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
		          
		       
		       
		      
		   | 
		  
		    
			  
				
				    
				    kurde powiedzial bym że sie zaciera ....
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  | Powrót do góry | 
		  
		  	
		   | 
		
		
		    | 
		
		  
		
		  | 
		          pawe86
		   | 
		  
		    
			  
				 Wysłany: Nie 21:24, 07 Lut 2010 Temat postu:  | 
				    | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  
		       
		      
		          Forumowicz 
		           
  
		      
		      
		          
		              Dołączył: 03 Lis 2006 
		              Posty: 906 
		              Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
		          
		       
		       
		      
		   | 
		  
		    
			  
				
				    
				    znajac zycie, tulejka w główce korby sie zatarla.....
 
a po za tym tłok z crosa?? a wiesz ze powinien miec ta sama mase i wysokość itd....
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  | Powrót do góry | 
		  
		  	
		   | 
		
		
		    | 
		
		  
		
		  | 
		          Gość
		   | 
		  
		    
			  
				 Wysłany: Wto 15:32, 09 Lut 2010 Temat postu:  | 
				    | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  
		       
		      
		           
		           
		      
		      
		          
		               
		               
		              
		          
		       
		       
		      
		   | 
		  
		    
			  
				
				    
				    Witam   trochę po obserwowałem i jest przyczyna  przy dodaniu gazu lub czasami na wolnych obrotach  jest przednuch pod głowica z prawej strony  na 99 % to to tylko że uszczelka była nowa zakładana  w sobote zajrze  tp napisze  a tłok to firmy cross od shl 175  pozdrawiam a jeszcze jedno czy mozna silnik docierac  na wolnych obrotach na postoju  codziennie po trochu niech sobie pocwierka czy raczej trzeba jezdzic
				    
  Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 15:36, 09 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
				 | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  | Powrót do góry | 
		  
		  	
		   | 
		
		
		    | 
		
		  
		
		  | 
		          krzysiek
		   | 
		  
		    
			  
				 Wysłany: Śro 16:46, 10 Lut 2010 Temat postu:  | 
				    | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  
		       
		      
		          Forumowicz 
		           
  
		      
		      
		          
		              Dołączył: 05 Paź 2008 
		              Posty: 250 
		              Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: boguchwała
		          
		       
		       
		      
		   | 
		  
		    
			  
				
				    
				    lepiej docierać podczas jazdy bo ma lepsze chłodzenie.
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  | Powrót do góry | 
		  
		  	
		   | 
		
		
		    | 
		
		  
		
		  | 
		          Marcio
		   | 
		  
		    
			  
				 Wysłany: Śro 17:05, 10 Lut 2010 Temat postu:  | 
				    | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  
		       
		      
		          Forumowicz 
		           
  
		      
		      
		          
		              Dołączył: 30 Sty 2008 
		              Posty: 356 
		              Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
		          
		       
		       
		      
		   | 
		  
		    
			  
				
				    
				    Mozesz postawic przed nim np. dmuchawe do lisci i w ten sposob docierac, byle tylko wiało odpowiednio.
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  | Powrót do góry | 
		  
		  	
		   | 
		
		
		    | 
		
		  
		
		  | 
		          Gość
		   | 
		  
		    
			  
				 Wysłany: Śro 17:17, 10 Lut 2010 Temat postu:  | 
				    | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  
		       
		      
		           
		           
		      
		      
		          
		               
		               
		              
		          
		       
		       
		      
		   | 
		  
		    
		   | 
		
		
		  | Powrót do góry | 
		  
		  	
		   | 
		
		
		    | 
		
		  
		
		  | 
		          pawe86
		   | 
		  
		    
			  
				 Wysłany: Śro 20:45, 10 Lut 2010 Temat postu:  | 
				    | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  
		       
		      
		          Forumowicz 
		           
  
		      
		      
		          
		              Dołączył: 03 Lis 2006 
		              Posty: 906 
		              Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
		          
		       
		       
		      
		   | 
		  
		    
			  
				
				    
				    jak masz nieszczelna komore spalanie to może to dawać taki głos, zdejmij głowicę, papier scierny na szybe i wyrównaj ją i zobaczysz czy dalej piszczy...
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  | Powrót do góry | 
		  
		  	
		   | 
		
		
		    | 
		
		  
		
		  | 
		          Gość
		   | 
		  
		    
			  
				 Wysłany: Śro 21:54, 10 Lut 2010 Temat postu:  | 
				    | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  
		       
		      
		           
		           
		      
		      
		          
		               
		               
		              
		          
		       
		       
		      
		   | 
		  
		    
			  
				| 
				    
				    A jest taka możliwość że uszczelka siadła  ,  ale dopiero w sobotę zerkne  dzięki
				    
				 | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  | Powrót do góry | 
		  
		  	
		   | 
		
		
		    | 
		
		  
		
		  | 
		          Gość
		   | 
		  
		    
			  
				 Wysłany: Wto 23:43, 16 Lut 2010 Temat postu:  | 
				    | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  
		       
		      
		           
		           
		      
		      
		          
		               
		               
		              
		          
		       
		       
		      
		   | 
		  
		    
			  
				| 
				    
				    Witam koledzy  po dokreceniu głowicy  przestał sie wydobyawac  dziwny gwizd    silniczek ładnie pracował   ale po kilku dniach odpaliłem go   i po 5 minutach pracy  cos zaczeło stukac  po wyłaczeniu silnika  zaczełem kopaczką powoli sprawdzac niby było wszystko ok , ale w pewnym momecie  kopniak zblokowało i nic nie można było zrobic  zdjełę  głowice  i cylinder  z myslą ze tłok zpuchł  ale to wał w silniku zblokowało  i zastanawiam sie co było tego przyczyba  i co ztym fantem zrobic?
				    
				 | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  | Powrót do góry | 
		  
		  	
		   | 
		
		
		    | 
		
		  
		
		  | 
		          pawe86
		   | 
		  
		    
			  
				 Wysłany: Śro 9:04, 17 Lut 2010 Temat postu:  | 
				    | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  
		       
		      
		          Forumowicz 
		           
  
		      
		      
		          
		              Dołączył: 03 Lis 2006 
		              Posty: 906 
		              Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
		          
		       
		       
		      
		   | 
		  
		    
			  
				
				    
				    jeżeli kopniak nie wrócil to cos w okolicy kosza sprzęgłowego, a jak stoi wał to musisz sprawdzić więcej rzeczy....
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  | Powrót do góry | 
		  
		  	
		   | 
		
		
		    | 
		
		  
		
		  | 
		          gawin
		   | 
		  
		    
			  
				 Wysłany: Śro 17:13, 17 Lut 2010 Temat postu:  | 
				    | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  
		       
		      
		          Forumowicz 
		           
  
		      
		      
		          
		              Dołączył: 16 Cze 2006 
		              Posty: 151 
		              Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
		          
		       
		       
		      
		   | 
		  
		    
			  
				
				    
				    sprawdź czy jakaś śrubka albo nit nie zablokowały koła zamachowego.
 
 
jeśli to nie to i zatarł się wał to masz dwa problemy:
 
1) zatarty wał/łożysko na wale
 
2) dlaczego tak się stało
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			   
			 
		   | 
		
		
		  | Powrót do góry | 
		  
		  	
		   | 
		
		
		    | 
		
		  
		
		  | 
		    
		   |