Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->dziwna praca silnika

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
dziwna praca silnika <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Nie 10:55, 07 Lut 2010 Temat postu: dziwna praca silnika







Witam wszystkich mam do was pytanie odpaliłeM wkońcu silnik ładnie chodził silnik oczywiscie dodam że miałem zrobiony szlif ze 150 na 175 nowy tłok z crosa i pierscienie mieszanka 1 do 20 na dotarcie w pierwszym dniu silnik pracował ładnie ale na drugi dzien przy zapalaniu i pracy pojawia sie dziwny zgrzyt pisk metaliczny nie wiem jak to cwierkanie nazwac dodam że tłok nie gotowałem gdyż różne opinie czytałem na forum na temat gotowania zaryzykowałem może żle ustawiłem gażnik z silnikiem wykręciłem 1.5 obrotu sróbkę od powietrza a na dotarciu iglica na którym ząbku powinna byc ? a jeśli tłok by puch to jakie obiawy by były dodam ze motor ma siłe
Powrót do góry
rudyweteran
PostWysłany: Nie 14:17, 07 Lut 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 603
Przeczytał: 22 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz

u mnie zacieranie=dzwonienie tak się objawiało iglica jak dobrze pamiętam na 3 od góry

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gawin
PostWysłany: Nie 15:37, 07 Lut 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

w sumie to nie napisaleś skąd mniej więcej ów dźwięk się wydobywa.
1) przy przycieraniu tłok może popiskiwać jak puchnie, ale wtedy już musi być b gorący i nie ma wtedy siły - więc być może to nie w tym rzecz.
2) może olej nie smaruje łożyska od strony iskrownika - i popiskuje właśnie to łożysko, albo simmeringi. Simmering bez smaru szybko się zetrze i będą przedmuchy. Co więcej może być? brak oleju w skrzyni? ale pewnie wlałeś więc tylko sprawdź poziom.
3) gaźnik raczej nie - jak ma moc to raczej wszystko jest z nim OK. przy ubogiej mieszance nie ma siły i się bardzo grzeje. podobnie przy bogatej + kopcenie. dla pewności podnieś iglicę o 1 ząbek.
4) może punkt zapłonu? przy zbyt wczesnym może dzwonić. ale czy ćwierkać, nie wiem.
5) może blacha przeciwwag się poluzowała i pociera?
6) a może nic takiego Twojej elce się nie dzieje, radzę poobserwować i delikatnie docierać.

wiercenie ze 150 na 175 to już spora ingerencja - może po prostu przesadziłeś?
5)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 18:36, 07 Lut 2010 Temat postu:







Jeszcze trochę po obserwuję co się dzieje odpalę ją jutro i niech sobie pochodzi dam znac jeszcze a narazie dziekuje za udzielone odpowiedzi
Powrót do góry
CZESIO1958
PostWysłany: Nie 19:35, 07 Lut 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1978
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

kurde powiedzial bym że sie zaciera ....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Nie 21:24, 07 Lut 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

znajac zycie, tulejka w główce korby sie zatarla.....
a po za tym tłok z crosa?? a wiesz ze powinien miec ta sama mase i wysokość itd....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 15:32, 09 Lut 2010 Temat postu:







Witam trochę po obserwowałem i jest przyczyna przy dodaniu gazu lub czasami na wolnych obrotach jest przednuch pod głowica z prawej strony na 99 % to to tylko że uszczelka była nowa zakładana w sobote zajrze tp napisze a tłok to firmy cross od shl 175 pozdrawiam a jeszcze jedno czy mozna silnik docierac na wolnych obrotach na postoju codziennie po trochu niech sobie pocwierka czy raczej trzeba jezdzic

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 15:36, 09 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
krzysiek
PostWysłany: Śro 16:46, 10 Lut 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: boguchwała

lepiej docierać podczas jazdy bo ma lepsze chłodzenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcio
PostWysłany: Śro 17:05, 10 Lut 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 354
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

Mozesz postawic przed nim np. dmuchawe do lisci i w ten sposob docierac, byle tylko wiało odpowiednio.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 17:17, 10 Lut 2010 Temat postu:







ok dzieki
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Śro 20:45, 10 Lut 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

jak masz nieszczelna komore spalanie to może to dawać taki głos, zdejmij głowicę, papier scierny na szybe i wyrównaj ją i zobaczysz czy dalej piszczy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 21:54, 10 Lut 2010 Temat postu:







A jest taka możliwość że uszczelka siadła , ale dopiero w sobotę zerkne dzięki
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Wto 23:43, 16 Lut 2010 Temat postu:







Witam koledzy po dokreceniu głowicy przestał sie wydobyawac dziwny gwizd silniczek ładnie pracował ale po kilku dniach odpaliłem go i po 5 minutach pracy cos zaczeło stukac po wyłaczeniu silnika zaczełem kopaczką powoli sprawdzac niby było wszystko ok , ale w pewnym momecie kopniak zblokowało i nic nie można było zrobic zdjełę głowice i cylinder z myslą ze tłok zpuchł ale to wał w silniku zblokowało i zastanawiam sie co było tego przyczyba i co ztym fantem zrobic?
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Śro 9:04, 17 Lut 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

jeżeli kopniak nie wrócil to cos w okolicy kosza sprzęgłowego, a jak stoi wał to musisz sprawdzić więcej rzeczy....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gawin
PostWysłany: Śro 17:13, 17 Lut 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

sprawdź czy jakaś śrubka albo nit nie zablokowały koła zamachowego.

jeśli to nie to i zatarł się wał to masz dwa problemy:
1) zatarty wał/łożysko na wale
2) dlaczego tak się stało


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->dziwna praca silnika
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group