Autor |
Wiadomość
|
arthek
|
Wysłany: Śro 22:42, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KIELCE
|
Zdejmij cylinder i rusz korbowodem .
Będziesz wiedział wtedy co jest grane.
Stawiam na rozsypane łożyskowanie stopy korby.
Regenrowałeś teraz wał, czy był na chodzie ? Jeśli tak to w jakim stanie ?
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
arturross15
|
Wysłany: Nie 22:48, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno
|
Dołączę się do tematu bo mam podobny problem. W mojej Eli kapitalny remont był robiony w zeszłym roku. docierana była kilka miesięcy na postoju. Dotarła się raczej ładnie, ma moc. Dziś testowałem V-max przy 90km/h silnik nagle stanął, na moment zablokowało koło, usłyszałem metaliczny pisk-zgrzyt z silnika, wcisnąłem sprzęgło. Jak motor zwolnił do około 10km/h puściłem sprzęgło, motor na nowo odpalił. Zjechałem na parking, odczekałem do wystygnięcia silnika i zrobiłem kolejne 20km. Przyznam się że coś podobnego miało miejsce około 150km wcześniej, lecz wtedy uznałem że zrobiłem zbyt ubogą mieszankę paliwa. Motor wciąż bez problemu odpala ma moc i jeździ. Co mogło być przyczyną. Podczas remontu silnika mechanik wymieniał wał i go regenerował, czy mogą być winne łożyska na nim?
Proszę o pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rojek
|
Wysłany: Nie 22:54, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Nie znam się, ale wydaje mi się, że motocykl powinno się docierać w czasie jazdy a nie na postoju?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Nie 23:09, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Dokładnie ! SHL są chłodzone powietrzem i pyrkając na wolnych obrotach zbyt długo, prowadzi to do przegrzania, a także nie właściwego dotarcia tłoka, pierścionków oraz cylindra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Pon 0:04, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Moim zdaniem na chwilę się przytarł, na skutek niewłaściwego docierania, lub beznadziejnej jakości tłoka. Na jakiej mieszance jeździsz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arturross15
|
Wysłany: Pon 7:31, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno
|
Co do docierania to jak pisałem wcześniej, docierany był kilka miesięcy czyli odpalałem na około 5 min. w zacienionym przewiewnym miejscu, nie zdążył się dobrze zagrzać i już był gaszony. Tak przez 2 miesiące. Kolejny miesiąc robiłem max 300metrów i znów gasiłem. Zaczęły się zimne dni to robiłem nią do 1,5km. i gasiłem. Tak była jeżdżona praktycznie 4 miesiące zimy. Od remontu zrobiłem około 250km nie licząc pracy na wolnych obrotach, więc proszę mi nie pisać że źle docierana bo stała na wolnych obrotach. To zresztą było zalecenie fachowca co mi moto robił.
Nie pamiętam w jakich proporcjach lałem mieszankę, ale była to odrobina oleju więcej niż zaleca producent motoru.
A tak nawiasem mówiąc to czy tłok może na moment spuchnąć przytrzeć się po czym wrócić po 3-5 sekundach do pierwotnego stanu? Mi się wcześniej wydawało że jak chwyci to nie puści, więc jak to jest?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arturross15 dnia Pon 7:38, 12 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 10:20, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Motorkiem powinno się moim zdaniem jeździć choćby dla obciążenia. tylko wtedy tworzący się próg nie jest "ostry" tylko wypukły. Dlatego w późniejszym etapie ważne jest żeby pogonić trochę motorek? Żeby tłok lekko spuchł i był z większą siłą pchany do góry. wtedy próg się lekko zaokrągla. Zapalenie motorka na postoju moim zdaniem nic nie zmienia, a motor nadal trzeba będzie dotrzeć tradycyjnie. Jak wszyscy również piszą taki silnik i to po szlifie będzie się jeszcze bardziej grzał.
Odnośnie tłoka to jak się zaciera to parę razy zaszura i stanie, to że szura znaczy że gdzieś przyciera, może film olejowy nie jest rozprowadzany równomiernie lub nie robiłeś honowania. Jak zdejmiesz cylek to po tłoku będziesz mógł ocenić co się dzieje i gdzie przyciera. Ja mam tłok z cross impact i jest wszystko ok po 1 sezonie (ok 1300km)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Halski_lpu
|
Wysłany: Pon 11:45, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Puławy
|
Na 100% zaciera się tłok. Jak zdejmiesz cylinder to się przekonasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arturross15
|
Wysłany: Pon 17:26, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno
|
Ok. Czyli teraz tak. Czy mogę jeździć czy nie? Dodam że przytarło się to przy maxymalnej prędkości 90km/h, czy jak będę jeździł powiedzmy max 60-70 to wszystko będzie ok, czy będzie zacierał się dalej. Proszę o wskazówki co dalej robić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kry1994
|
Wysłany: Pon 17:52, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dubienka/Chełm
|
Myślę, że możesz jeździć dalej tylko staraj się nie przeciążać silnika. Przy prędkości 60-70 km/h nie powinno sie nic dziać. Warto by się rozejrzeć za jakimś lepszym tłokiem. Oryginalny tłok odpowiednio spasowany z tuleją cylindrową powinien rozwiązać twój problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Halski_lpu
|
Wysłany: Pon 19:08, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Puławy
|
zmieniałeś tulejkę korbowodu na współczesną?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arturross15
|
Wysłany: Pon 20:30, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno
|
nic nie zmieniałem, robił mi wszystko gość, co mam nadzieję, że się na tym zna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|