Autor |
Wiadomość
|
regis
|
Wysłany: Śro 17:11, 29 Paź 2014 Temat postu: blokada silnika na 1 biegu |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam
Rozłożyłem silnik shl m11 s 32 1964r. i złożyłem, wszystko było ok silnik odpalał od kopa. Niestety po włączeniu 1 biegu na zapalonym silniku nagle stanął i zablokował się wał. Silnik rozebrałem okazało się że urwało kawałek tłoka (górna część)- jak to możliwe ? Ok kupiłem nowy tłok i pierścienie, przejrzałem skrzynię biegów i ponownie złożyłem silnik. No i znowu odpalił bez problemu jednakże po wrzuceniu 1 biegu sytuacja się powtórzyła - znowu blokada. Ręce mi opadły i nie wiem co może być przyczyną. Mieliście może podobny problem ? Pomocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mruty
|
Wysłany: Śro 17:19, 29 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
A tłok dobrze wstawiasz? Może przekręciłeś o 180 stopni i zamki pierścieni uderzyły w kanał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mo6b1
|
Wysłany: Śro 19:21, 29 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Sprawdź czy strzałka na tłoku skierowana jest do wydechu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 20:13, 29 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
I daj zdjęcia tego tłoka, bo jakoś nie mogę wyobrazić sobie oderwania elementu z górnej części. Do kompletu dorzuć zdjęcie cylindra i głowicy, chyba, że na niej nie ma żadnych śladów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Śro 21:44, 29 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Robiłeś szlif cylindra? Może zbyt ciasno spasowany tłok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
qlasvw
|
Wysłany: Śro 22:25, 29 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec-Wielkopolska
|
normalnie odpalił i pracował na luzie?nic nie pukało?dopiero po wkleszczeniu jedynki nagle stanął czy coś zaczęło walić i dopiero pochwili stanął?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
regis
|
Wysłany: Czw 9:43, 30 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Głupio się przyznać ale za pierwszym razem tłok wstawiłem strzałką odwrotnie i pewnie dlatego tłok się rozwalił. Ale za drugim razem zrobiłem to tak jak powinno być czyli strzałką do wydechu. Nie był żadnych śladów uszkodzenia cylindra i głowicy dlatego kupiłem tylko nowy tłok i pierścienie i zamontowałem ponownie (zrobie zdjęcie uszkodzonego tłoka w wolnej chwili). Szlif cylindra był robiony u człowieka którego polecaliście na forum ( starszy Pan z Iławy). Odpalał normalnie zarówno przed pierwszą awarią jak i drugą. Nic nie pukało i nie stukało na luzie. Po wrzuceniu 1 biegu od razu stanął i zblokował się wał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 12:28, 30 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Tak dla siebie sprawdź czy masz fazowane krawędzie kanałów w cylindrze. Niektórzy tego nie robią - niestety. Jedyną rzecz która bym podejrzewał o zablokowanie wału to sworzeń, ale przy rozbiórce i składaniu na pewno zwróciłeś uwagę na jej montaż.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Czw 15:29, 30 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Po zdemontowaniu pierwszego uszkodzonego tłoka, upewniłeś się , że oderwany fragment tłoka lub pierścienia nie pozostał w skrzyni korbowej ?
Fragment tłoka może zablokować łożysko ewentualnie jeśli jest odpowiednio duży zablokować wał wciskając się między kręgi wału a obudowę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Czw 15:30, 30 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|