Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->blokada silnika na 1 biegu

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
blokada silnika na 1 biegu <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
regis
PostWysłany: Śro 17:11, 29 Paź 2014 Temat postu: blokada silnika na 1 biegu


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam
Rozłożyłem silnik shl m11 s 32 1964r. i złożyłem, wszystko było ok silnik odpalał od kopa. Niestety po włączeniu 1 biegu na zapalonym silniku nagle stanął i zablokował się wał. Silnik rozebrałem okazało się że urwało kawałek tłoka (górna część)- jak to możliwe ? Ok kupiłem nowy tłok i pierścienie, przejrzałem skrzynię biegów i ponownie złożyłem silnik. No i znowu odpalił bez problemu jednakże po wrzuceniu 1 biegu sytuacja się powtórzyła - znowu blokada. Ręce mi opadły i nie wiem co może być przyczyną. Mieliście może podobny problem ? Pomocy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Śro 17:19, 29 Paź 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

A tłok dobrze wstawiasz? Może przekręciłeś o 180 stopni i zamki pierścieni uderzyły w kanał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mo6b1
PostWysłany: Śro 19:21, 29 Paź 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Sprawdź czy strzałka na tłoku skierowana jest do wydechu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 20:13, 29 Paź 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1744
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

I daj zdjęcia tego tłoka, bo jakoś nie mogę wyobrazić sobie oderwania elementu z górnej części. Do kompletu dorzuć zdjęcie cylindra i głowicy, chyba, że na niej nie ma żadnych śladów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Śro 21:44, 29 Paź 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2229
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Robiłeś szlif cylindra? Może zbyt ciasno spasowany tłok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qlasvw
PostWysłany: Śro 22:25, 29 Paź 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec-Wielkopolska

normalnie odpalił i pracował na luzie?nic nie pukało?dopiero po wkleszczeniu jedynki nagle stanął czy coś zaczęło walić i dopiero pochwili stanął?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
regis
PostWysłany: Czw 9:43, 30 Paź 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Głupio się przyznać ale za pierwszym razem tłok wstawiłem strzałką odwrotnie i pewnie dlatego tłok się rozwalił. Ale za drugim razem zrobiłem to tak jak powinno być czyli strzałką do wydechu. Nie był żadnych śladów uszkodzenia cylindra i głowicy dlatego kupiłem tylko nowy tłok i pierścienie i zamontowałem ponownie (zrobie zdjęcie uszkodzonego tłoka w wolnej chwili). Szlif cylindra był robiony u człowieka którego polecaliście na forum ( starszy Pan z Iławy). Odpalał normalnie zarówno przed pierwszą awarią jak i drugą. Nic nie pukało i nie stukało na luzie. Po wrzuceniu 1 biegu od razu stanął i zblokował się wał Smutny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 12:28, 30 Paź 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1744
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Tak dla siebie sprawdź czy masz fazowane krawędzie kanałów w cylindrze. Niektórzy tego nie robią - niestety. Jedyną rzecz która bym podejrzewał o zablokowanie wału to sworzeń, ale przy rozbiórce i składaniu na pewno zwróciłeś uwagę na jej montaż.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Czw 15:29, 30 Paź 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 173
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

Po zdemontowaniu pierwszego uszkodzonego tłoka, upewniłeś się , że oderwany fragment tłoka lub pierścienia nie pozostał w skrzyni korbowej ?

Fragment tłoka może zablokować łożysko ewentualnie jeśli jest odpowiednio duży zablokować wał wciskając się między kręgi wału a obudowę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Czw 15:30, 30 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->blokada silnika na 1 biegu
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group