Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->uszczelnienie na wale od strony sprzegla S-32

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
uszczelnienie na wale od strony sprzegla S-32 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
holipa
PostWysłany: Sob 19:51, 26 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

jak już chcecie tak ulepszać to od razu ceramiczne łożyskowanie zastosujcie. praktycznie nie potrzebuje smarowania Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Polonez
PostWysłany: Sob 20:03, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

wild tu jest mowa u tuleji od strony sprzęgłą.
Zakładający temat pyta czy zamiast tej tuleji można zastosowac, ja odpowiadam że tak i jak ktoś wie dlaczego ta tuleja tam musi byc to niech napisze, ja niestety nie wiem. A stwierdzenie "jak by go miało nie być, to by go nie było" to nie argument.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaca
PostWysłany: Sob 20:16, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

wild napisał:
...segment o którym mowa tworzy podporę wału.


To jest bardzo sensowny argument, biorąc pod uwagę rozstaw łożysk z prawej strony w silniku S01 vs S32. W dodatku, ten silnik to jednocylindrówka generująca dość spore drgania. Łożysko pomiędzy kołem zębatym a tuleją dystansową lubiło sobie „migrować” rozbijając gniazdo. Dlatego stosowano tam tuleję aluminiową która dociskała łożysko do sztywnej podstawy tulei dystansowej. Zastosowanie symeringu to brak sztywnej podstawy i ciągły i nierównomierny nacisk na uszczelniacz. W S01 dodatkowo z tego co widzę koło zębate jest zamontowane za pomocą wpustu czółenkowego Wesoly potocznie nazywanego klinem. W tym silniku nie ma nacisku na symering od strony zewnętrznego łożyska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WojtekH
PostWysłany: Sob 20:50, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małogoszcz

Polonez napisał:
wild tu jest mowa u tuleji od strony sprzęgłą.
Zakładający temat pyta czy zamiast tej tuleji można zastosowac, ja odpowiadam że tak i jak ktoś wie dlaczego ta tuleja tam musi byc to niech napisze, ja niestety nie wiem. A stwierdzenie "jak by go miało nie być, to by go nie było" to nie argument.

Czytaj od poczatku do końca co napisalem"Dokrecając mała zębatkę zgnieciesz uszczelniacz", poza tym jak podpiera od strony magneta to tu nie moze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Polonez
PostWysłany: Sob 21:08, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Niby czym go zgniotę? Cały czas mówisz o silniku S32?
Co do podpierania: nie może. Nie chce mi się tego pisac, jest to gdzieś już opisane na forum. I nie chodzi tu o podpieranie a o usztywnienie trzeciego karteru, ale nie o tym jest ten temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WojtekH
PostWysłany: Sob 21:31, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małogoszcz

Zgnieciesz łożyskiem, dokręcajac zębatkę podpartą na tulejce dystansowej która, opiera się o łożysko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Polonez
PostWysłany: Sob 21:35, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Napisz mi nr jaki ma w katalogu ta tulejka albo zaznacz na rysunku na poprzedniej stronie bo pierwsze słyszę o takiej tulejce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WojtekH
PostWysłany: Sob 21:41, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małogoszcz

Jest napisane pod schematem ze jej na nim nie ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Polonez
PostWysłany: Sob 21:52, 26 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Nie "jest napisane" tylko Jaca tak napisał. Czegoś takiego fabrycznie nie było więc nic nie zgniotę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szakal1313
PostWysłany: Nie 0:28, 27 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brześć Kujawski

Ja nadal uważam, że silniki S01 i S32 maja to zupełnie inaczej rozwiązane w S01 małe koło łańcuchowe jest na stożki i klinie więc nie dociska łożyska w S32 łożysko jest dociskane przez aluminiowy pierścień przez koło zębate i w przypadku braku tej tulei będzie opierało się o uszczelniacz. Skoro orin tej tulei można kupić na skuter dębica nie widzę potrzeby przerabiania tego rozwiązania.

PS. Aluminiowa tuleja o której pisze Jaca i WojtekH jest oryginalnie w silniku S32 pomiędzy małą zębatką łańcucha sprzęgłowego a łożyskiem zewnętrzym wału i dociska to łożysko do spornej tulei.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szakal1313 dnia Nie 0:33, 27 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaca
PostWysłany: Nie 0:57, 27 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Polonez, ale jeśli nie zamontujesz tej tulei, to jest spora szansa że to łożysko będzie się wysuwać. W dodatku zobacz jak są rozmieszczone łożyska w jednym i w drugim silniku.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Nie 1:06, 27 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Panowie, możecie mi wskazać na schemacie tę aluminiową tuleję? Bo nie mogę jej zlokalizować Rotfl
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szakal1313
PostWysłany: Nie 1:19, 27 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brześć Kujawski

Tablica T5 część Nr 16 (na rysunku dziwnie wygląda) ale w rzeczywistości jest to aluminiowa tuleja o średnicy wału w miejscu gdzie wchodzi zębatka i grubości ok. 5 mm.
W moje SHL z 1963 tak było fabrycznie a jestem pewien, że silnik nie był przerabiany (jest w mojej rodzinie od zawsze). Może w późniejszych modelach wyglądało to jakoś inaczej (podobnie do rysunku z katalogu).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaca
PostWysłany: Nie 1:51, 27 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

szczesk napisał:
Panowie, możecie mi wskazać na schemacie tę aluminiową tuleję? Bo nie mogę jej zlokalizować Rotfl


Miłego „śmiania”:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Nie 11:35, 27 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Szakal, ta część o której piszesz to nie żadna tuleja, tylko taka pogięta podkładka. Wygląda to tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Natomiast Jaca, czyżbyś miał jakiś inny katalog? Wszystko wskazuje na to, że oryginalnie były dwa rozwiązania.

P.S Jaca, ja się wcale nie śmieję, tylko chcę dojść jak to było rozwiązane oryginalnie. Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny Strona 2 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->uszczelnienie na wale od strony sprzegla S-32
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group