Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] 1964 mikelos - Remont babci

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
[M11] 1964 mikelos - Remont babci <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
mikelos
PostWysłany: Pią 10:33, 17 Maj 2013 Temat postu: [M11] 1964 mikelos - Remont babci


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice W-wy

Po zakupie SHL pod koniec kwietnia - czym chwaliłem się w dziale "nowy nabytek" - elka została nazwana przez dzieciaki "babcią". Najpierw zrobiłem "babci" sesję zdjęciową. Wyszło trochę pornograficzne bo zależało mi na uchwyceniu detali. Potem łatwiej będzie poskładać całość - pamięć jest bardzo zawodna. Zdjęcia to też fajna pamiątka - widać efekt włożonej pracy. Przyjąłem założenie, że na pierwszy ognień idzie karoseria, zawieszenie, elektryka, koła, itd. Nie ruszam na razie silnika i gaźnika i układu wydechowego. Zajmę się tym dopiero jak uporam się z pierwszą częścią remontu.

Cała galeria jest tu: [link widoczny dla zalogowanych].





W drodze wymiany z jednym z forumowiczów mam już właściwy uchwyt na akumulator. Zabawiłem się też w krawca, zdjąłem wymiary co i gdzie jest malowane - przyda się lakiernikowi. Zresztą oryginalny bak zawiozę mu jako wzorzec.





Z innym forumowiczem wymieniłem się na osłony na nogi - w zamian dostałem drugi bak (mój był kiedyś na dole spawany), obudowę lampy i trochę gotówki Wesoly Do pełni szczęścia brakuje tylko przedniego błotnika - na moim jest tona szpachli Smutny





Uzgodniłem z piaskarnio-lakiernią jak przygotować części do malowania. Kupiłem kilka flaszek benzyny ekstrakcyjnej, szmata + skrobak w garść i zabrałem się do skrobania 49 letniego pokładu błota, smaru, nagaru - ogólnie syf nieziemski.






Odkrywam też "patenty" poprzedniego właściciela - tylny wahacz ma wstawione tulejki z mosiądzu albo z brązu. Muszę sprawdzić w wolnej chwili u Pancewicza czy tak było w oryginale.



Przedni wahacza założę inny niż był w tym egzemplarzu. Spod czarnej farby wyłazi jakiś niebieski podkład, coś tu było wcześniej grzebane. Sądząc po numerze ramy powinien być ze smarowniczkami i tulejami starego typu (turbaksowymi lub poliamidowymi a nie silentblokami), na szczęście mam taki - kupiłem go w komplecie z SHLką i innymi gratami.



Doskrobałem się też to śladów spawania - jak widać "choroba ramy w okolicach podnóżków" dopadła i mój egzemplarz. Obejrzałem spaw, wygląda solidnie - nie będę nic przy tym ruszał.



Przy okazji demontażu robię listę niezbędnych zakupów, trochę się tego uzbierało a to dopiero początek. Pierwsza paczka gratów zamówiona, czekam na kuriera. W weekend posortuję części co do chromu a co do ocynku.

cdn.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mikelos dnia Pią 21:44, 17 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Pią 12:51, 17 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

A nie lepiej trochę przeszlifować te spawy?
A tak to widzę, że elka praktycznie kompletna i w dużo lepszym stanie niż była moja przed remontem. Nie baw się za dużo z myciem gratów tylko od razu do piaskowania. Myślę, że jest szansa pojeźdźić jeszcze w tym sezonie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pią 13:03, 17 Maj 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Wahacza przedniego sądzę, że nie musisz wymieniać. Wystarczy jak sam wywiercisz dziury na kalamitki Mruga
Poza tym, tulejki bodajże poliamidowe widziałem nie dawno na allegro, także rzuć okiem. Turbaksowe też się pojawiły swego czasu.
Twój bak, ten który jest na zdjęciu jest źle pomalowany. Odstęp szparunków (tych białych lini) od srebrnych boczków powinien wynosić ok. 2-3mm. Także miej do ta uwadze Wesoly
Myślę, że nie zrobiłeś dobrego biznesu oddając na wymianę osłony na nogi.
A tym czasem powodzenia w remoncie Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Pią 13:52, 17 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Masz złą obudowę lapmy. Twoja ma nacięcia na osłonę stacji, która pojawiła się w 1966. Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Pią 16:10, 17 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

Widzę ,że zapowiada się niezły remoncik,powodzenia Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Pią 21:51, 17 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Trzymam kciuki, będę śledził postępy twojego remontu Mruga
Powodzenia Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikelos
PostWysłany: Pią 21:51, 17 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice W-wy

dudek83 napisał:
A nie lepiej trochę przeszlifować te spawy?
A tak to widzę, że elka praktycznie kompletna i w dużo lepszym stanie niż była moja przed remontem. Nie baw się za dużo z myciem gratów tylko od razu do piaskowania. Myślę, że jest szansa pojeźdźić jeszcze w tym sezonie.


Szlifować spaw - ale po co ? Będzie od tego mocniejszy ? Raczej nie Wesoly Ładniejszy ? Jest pod silnikiem i tak go nie widać Wesoly

Moja piaskarnia wymaga wstępnie umytych gratów - zajęło to parę godzin ale już po wszystkim - dumny jestem niesłychanie Wesoly Plan mam taki, by "babcia" ruszyła w 50 urodziny. Nie mam ciśnienia na jeżdżenia akurat na niej - od tego mam inne moto.

@Drix
Dzięki za uwagi, myślałem że przynajmniej bak mam OK Wesoly Skąd wziąć poprawny wzorzec malowani baku ? Osłony na nogi będą lepiej służyły u nowego forumowicza - mi ten styl zupełnie nie pasuje. Wahacz ze smarowniczkami już mam, wymienię tylko smarowniczki bo są mocno zapaćkane i słabo chodzą.

@Szczesk
Z tymi stacyjkami na lampach jest niezły bajzel - jedni mówią, że były równolegle robione oba typy, inni że po tylu latach wielu użytkowników je wymieniało na te z osłoną. Chyba zostawię tak jak jest - w końcu nie robię tego do muzeum tylko dla własnej radości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mikelos dnia Pią 22:14, 17 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pią 23:38, 17 Maj 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Kurcze nie pamiętam kto, ale być może dudek83 - pamiętam, że wymiarował swój bak, zapytaj może ma jeszcze wymiary albo daszkes, albo inny użytkownik służył gotowym szablonem srebrnych boczków na baku. Na pewno musisz przejrzeć przynajmniej z 10 tematów najnowszych wg daty z przebiegu remontu. Gdzieś, ktoś jeżeli nie podał orientacyjnych wymiarów to na pewno służył szablonów.
Natomiast jeżeli nie znajdziesz to mi powiedz lub zaznacz na zdjęciu, w których miejscach (od kąd do kąd) Ci pomierzyć odległości. Mam oryginał bak, także problemu nie będzie Wesoly Kwestia 20 min, żeby zrobić to w miarę dokładnie.
Co do lampy - ja bym jej nie zmieniał. Stacyjka z zasuwką jest praktyczniejsza i przede wszystkim ładniej wygląda.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Pią 23:46, 17 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Sob 17:35, 18 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

http://www.shlka.fora.pl/remont,37/remont-shl-m11w-dudek83,6861-45.html Na stronie czwartej jest zdjęcie szablonu jaki sobie zrobiłem z wymiarami. Niekoniecznie musi pasować do twojego bo nawet u mnie wytłoczone znaczki shl po lewej i po prawej stronie były przesunięte. Naszczęście te przygrzane blachy do gum na baku są robione synetrycznie i mogłem jakoś wyznaczyć te srebrne pole. Ale pamiętaj, że te baki nie są idealnie symetryczne i mierz od lini środka baku bo jak się zabazujesz do znaczkow to możesz mieć niesymetrycznie zrobione te pola. Szparunki zrób 4 mm i oddalone od srebrnego pola o 3 mm - jest to taka średnia fabryczna. I uwierz, że grubsze o 1 mm wyglądają już dużo gorzej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Sob 20:19, 18 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

Ja wzorowałem się na tym :



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikelos
PostWysłany: Pon 10:58, 20 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice W-wy

Stare gumy mimo, że z niezłym bieżnikiem poszły do śmieci. Degum był cały spękany a przednia Pirelka pękła wzdłuż bieżnika. Jazda na starych gumach to szaleństwo, więc przed weekendem odebrałem zamówione opony, zdecydowałem się na Mitasy H01. Kupiłem je po 110 zł sztuka, co jest dobrą ceną. Będą musiały chwilę poczekać aż zrobię koła. Obręcze w środku nawet w niezłym stanie, zobaczymy czy po piaskowaniu uda się odratować chociaż część szprych.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Pon 13:49, 20 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Dobrze że kupiłeś H01 - widziałem je na zlocie założone na motocyklu IFA. Ja kupiłem H03 i sa za bardzo terenowe i kiepsko się kładzie na nich w zakręty na asfalcie. Oczywiście teraz muszę się przyzwyczaić, ale teraz bym wybrał bieznik H01

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pon 16:07, 20 Maj 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

A że tak zapytam, SHL to się bardzo da wykładać na zakrętach, mając na przodzie wahacz? Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Pon 17:12, 20 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Da się, ale w oponach musi byc ok 2 bary ciśnienia i sprawne amortyzatory. Ja do swoich wlałem o 5 ml oleju więcej niż zalecane. Mam nowe tulejki teflonowe i daje się tym pojeździć. Tylko czuć tą kostkę na bokach opon. Myśle, że na gladkich oponach jak h01 nie byłoby tego efektu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Pon 17:12, 20 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Bez przesady, nie ma tragedii.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny Strona 1 z 4

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] 1964 mikelos - Remont babci
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group