Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] 1964 mikelos - Remont babci

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
[M11] 1964 mikelos - Remont babci <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
holipa
PostWysłany: Pon 17:17, 20 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

jak niema żadnych luzów w zawieszeniu to ładnie się kładzie w zakręcie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikelos
PostWysłany: Śro 18:26, 22 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice W-wy

Dziś ostatecznie uporałem się z przygotowaniem gratów do piaskowania. Miski z główki ramy wyjęte, amortyzatory rozłożone. Po dokładnych oględzinach okazało się, że jeden tylni amor jest pokrzywiony - zarówno oś tłoczyska jak i tuleja tłoczyska mają ok 1,5 mm odchyłu od pionu. To by wyjaśniało czemu górna i dolna szklanka były względem siebie przekrzywione.

Chwilę walczyłem o ocalenie szprych ale nyple były tak pomazane srebrzanką, że po połamaniu drugiego klucza sięgnąłem po ciężką artylerię. Z bólem serca wyciąłem szprychy nożycami do cięcia zbrojeń - 5 minut i po sprawie. Ja wiem - można było walczyć z każdym nyplem - ale czasu zajęłoby to hektar a i tak nie uratowałbym wszystkich szprych i nypli.

Jutro jadę do piaskowania i fosforanowania, uzgodniłem też malarnię proszkową. Waham się jeszcze czy robić ramę, widelec, wahacze w czarnym półmacie czy na połysk - jak radzicie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Śro 18:38, 22 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

Ja kazałem pomalować na połysk Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Śro 21:00, 22 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Jakby co mam komplet nypli na dwa koła od Bartnika do oddania. Pisz na priv i za piwo na zlocie są Twoje Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bodzys
PostWysłany: Pią 20:05, 24 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Jak nie da się odkręcić nypla to palnik pomaga. Wystarczy podgrzać i puszcza. Mosiądz szaybko przyjmuje temp i się rozszerza. Ja tak robiłem i tylko jedna szprycha mi pękła reszta rozkręcona 2 koła Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikelos
PostWysłany: Pon 15:51, 27 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice W-wy

W weekend odebrałem graty z piaskowania i fosforanowania. Piaskowane było wszystko (poza silnikiem). Blachy wyszły bardzo ładnie, widać rękę fachowca, który szanuje blachy a nie bezmyślnie napieprza ciśnieniem. Jeśli ktoś jest z okolic Pruszkowa, to polecam (Pan Sawicki, ul. 2 Sierpnia 13). Pewnie zapytacie ile ta przyjemność: 470 zeta razem z fosforanowaniem. Ktoś powie że można taniej. Jasne, można. Tyle, że na drugim końcu Polski, albo po znajomości albo byle jak.





Dziś część gratów jedzie do malarni proszkowej. Zdecydowałem się na czarny połysk. Kilka detali (rawki, osłona łańcucha i bębny/pasty) będą jasno szare (RAL7035). To nie jest wersja LUX więc chromowanie obręczy raczej odpada. Polerowanie piast rozważałem, ale czytając wasze opisy ile zajmuje to czasu odpuściłem. Drugą część gratów zawiozę do lakiernika ale to dopiero za kilka dni. Przy okazji trzeba będzie zrobić kilka blacharskich prac przy tylnym błotniku - pęka tam gdzie wszystkie.




Przy okazji wybiłem w rodzinnym warsztacie slusarskim łożyska z bębnów a jeden z nich od razu został przetoczony. W drodze powrotnej kupiłem worek łożysk/simmeringów i pierścieni segera do kół. Przy okazji udało mi się kupić pasy gumy mikroporowej - będą na podkładki pod bak i uszczelkę między puszką filtra a narzędziówką.




Karton z gratami z galwanizerni po cynkowaniu wraca na początku czerwca, nadal czekam na wycenę robienia chromów - pewnie będą na koniec czerwca. Akurat lakiernik będzie miał 2-3 tygodnie na mokre malowanie i zabawę ze szparunkami Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Pon 18:00, 27 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Może wyrobisz się na zlot SHL?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikelos
PostWysłany: Pią 9:51, 31 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice W-wy

@Wołti: jeśli zdążę poskładać elce nadwozie do końca wakacji to będzie sukces Wesoly W czerwcu jadę polatać afryczką po Albańskich szutrach, teraz głównie skupiam się na przygotowaniu do wyjazdu. Na jesień zostawiam silnik i gaźnik. Wydech chcę dać do chromowania - będzie finansowo bolało. Słowem: szanse na zlot są, ale dopiero w sezonie 2014 Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Pią 13:24, 31 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Aha, takie buty Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikelos
PostWysłany: Wto 17:31, 25 Cze 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice W-wy

Na początku czerwca odebrałem części z malarni proszkowej. Na ramę, wahacze i inne detale położony został czarny połysk, rawki i osłona łańcucha na jasno szary (RAL 7035). Obejrzałem dokładnie detale, wygląda to bardzo ładnie, tyle że z portfela wyparowało 350 zeta.





Odebrałem też ocynkowane graty z galwanizerni, chyba z godzinę odcinałem drobne detale z tych drucików. Dopiero po ocynku dobrze widać stan detali. Kila śrub wymienię jednak na nowe, bez sensu pakować coś z objechanym łbem albo lekko uszkodzonym gwintem. Za ocynk zapłaciłem 120 zł.





Doczekałem się też wyceny chromowania, dobrze że siedziałem: 1500 zł (bez tłumika i kolanka wydechu). Można niby zlecić wersję "po taniości" za 800 zł, ale jak zobaczyłem jak to wygląda to odpuściłem. Jak ma być widać wżery to ja dziękuję za taką usługę. Zabrałem graty i pojechałem do innego zakładu - zobaczymy co tu powiedzą.

Reszta gratów blacharskich leży i czeka u lakiernika na spawanie/prostowanie/malowanie. W lipcu kupię szprychy i zabiorę się za montaż kół. Jak dobrze pójdzie, do końca wakacji poskładam nadwozie, silnik zostanie na jesień/zimę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szczur60
PostWysłany: Wto 17:40, 25 Cze 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 68
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Powodzenia, zapowiada się kolejna super Elka Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Wto 21:25, 25 Cze 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2231
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Już mi się podoba.
Powodzenia w kolejnym etapie remontu Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniekgazela
PostWysłany: Śro 6:40, 26 Cze 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIESBACH

''Dla dobrego smaku i bezpiecznych produktów" to zdanie przy ocynkach pasuje do shl Jezyk

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maniekgazela dnia Śro 6:42, 26 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Śro 21:26, 26 Cze 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Za chromy, to ładnie zaśpiewali. Pomalutku do przodu Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Sob 10:32, 29 Cze 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Powoli, ale skutecznie do przodu Wesoly Tak trzymać ! Wesoly
Za 1500 zł, to byś dobrał graty z nierdzewki do SHL... Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny Strona 2 z 4

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] 1964 mikelos - Remont babci
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group