Autor |
Wiadomość
|
Marco
|
Wysłany: Sob 22:03, 24 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Sorki że tak się wciskam w rozmowę. Nie wiem jak inni ale ja ze szkiełkowania czegokolwiek zrezygnowałem na przedbiegach. Gdzieś już pisałem o mojej przygodzie z takim czyszczeniem i upiększaniem alu.Dalem na próbę wyszkiełkować bęben koła(jeden).Moim zdaniem ładnie jest do momentu aż nie złapie się szkiełkowanego elementu brudnymi paluchami potem jest już tylko gorzej. Wyczyścic już tego się nie dało. Następny akt desperacji-POLERKA. I znowu porażka.Wypolerowałem na półpołysk ale różni się on od reszty aluminiowych elementów Strach pomyśleć jak wygląda wyszkiełkowany silnik narażony na ciągłe zabrudzenia olejami i smarami Kiedyś dawno chyba za Gierka czyścili silniki tetrowymi pieluchami i było ładnie i czysto
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marco dnia Śro 12:13, 16 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Rojek
|
Wysłany: Nie 0:01, 25 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Więc tak szkiełkowanie i polerka silnika odpada-to wiadome. Tylko co dalej? nie wiem czy nie najlepiej będzie go wyczyścić benzyną ekstrakcyjną i jakąś szczotką nylonową? A środki bębnów? Szkiełkować czy co z nimi zrobić?
Zastanawiam się czy nie wykorzystać oryginalnych nypli ze szprych, bo o oksydowanych raczej muszę zapomnieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Inżynier
|
Wysłany: Pon 22:44, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
A no już Ci Wołti napisze co powinieneś zrobić by było tak jak fabryka nakazuje. Po raz kolejny na tym forum.
1. Silnik fabrycznie był robiony tak że:
- kartery wału korbowego nie były ani polerowane ani matowane. Czemu? Bo tych nie było widać. Te dwa kartery powinny być leciutko podpolerowane - ale na matowo!!!!!. Najlepiej tylko je wyczyść we wrzącej wodzie z proszkiem a potem lekko wełną doczyścić. I basta!!!! Żadne szkiełkowania czy polerowanie na lustro!! W fabryce były tylko doczyszczane po wyjęciu z form. Ale UWAGA!!! Mam nowe kartery do SHL i one akurat były matowane (piaskowane) proszkiem tak jak te zewnętrzne. Czemu - przypuszczam ze fabryka kartery wewnętrzne przeznaczone na sprzedaż matowała, a te które szły do montażu do motocykli w zakładzie już nie. Zwykła ekonomia produkcji. Więc oba warianty są względnie poprawne.
- pokrywy zewnętrzne - w fabryce po odlewie całość piaskowano drobniutkim pyłem a potem polerowano paski z napisami WFM na lustro (Za PRL to nie było tak do końca lustro tylko były na nich rysy). Ale trzeba pamiętać by lekko podpolerować same napisy!!! Napisów nie należy robić całkiem na matowo. Tak robili w prl ponieważ te dwie zewnętrzne pokrywy były widoczne i chodziło o wyróżnienie paska z napisem WFM.
2. Nyple zostaw w spokoju. Nic z nimi nie kombinuj bo to że są przyszarzałe to nawet dobrze bo to dołoży motocyklowi zabytkowego charakteru. Fabrycznie były prawdopodobnie oksydowane i nie wiele odbiegają od tego co się odkręci ze starego koła.
3. Co ty chcesz kombinować z tymi piastami? Na zewnątrz polerka, ale zrób trochę rys bo to motor z PRL a nie charley. W środku podaruj sobie jakiekolwiek działania, bo co nie zrobisz to już będzie ingerencja, najlepiej tylko wyczyść we wrzącej wodzie z proszkiem i będzie ok.
TO TYLE. Jeśli chcesz jakieś dowody na to co napisałem to służe zdjęciami nowych oryginalnych części z prl których mam całą piwnicę. Pozdrawiam.
PS. Nie bój się tych szparunków, bo jakbyś widział jak ohydnie je baby malowały w Fabryce to byś chyba zemdlał. Ja mam oryginalne i jak je widzę to się zastanawiam czy aby nie po spożyciu były robione heh.... ale ot cała ich uroda..........
Dwie święte zasady - Cienkie warstwy farby to świętość!!! (więcej rozcieńczalnika trzeba wlać). Miejscami oryginalne nawet przebija czarna farba z pod spodu. Mnóstwo zacieków i nierówności to kolejna święta zasada i pędzlem bez dyskusji... A i jeszcze jedno. Nie słuchaj mądrali co piszą o szparunkach 4 mm. Szparunki to 3-4 mm. Zawsze wszystkim wychodzą za szerokie. Jak zrobisz za cienkie to sam dam ci chyba nagrodę nobla - do tej pory takich nie spotkałem, tak samo jak shl bez chromowanej półki, czy stopki hamulca.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Pon 23:06, 26 Mar 2012, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rojek
|
Wysłany: Pon 23:10, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Inżynier jesteś dla mnie WIELKI! Nie wiem tylko czy moje oryginalne nyple są w na tyle dobrym stanie, że da się nimi szprychy naciągnąć. Dzisiaj polerowałem bębny i się martwiłem, że trochę rys zostało
EDIT
U mnie ani półka, ani stopka nie są chromowane
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rojek dnia Pon 23:12, 26 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szczesk
|
Wysłany: Pon 23:11, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Inżynier możesz wstawić fotki karterów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rojek
|
Wysłany: Sob 17:56, 31 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Bębny wypolerowane
Przed i po
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rojek dnia Sob 18:01, 31 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ZWIERZU
|
Wysłany: Sob 19:31, 31 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin
|
Nooo wyglada elegancko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
drix1994
|
Wysłany: Sob 19:32, 31 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
noo bardzo ładnie Ci to wyszło, jeszcze jakbyś to w skrócie opisał pokolei co i jak robiłeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rojek
|
Wysłany: Sob 19:44, 31 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Najpierw bębny umyłem benzyną ekstrakcyjną usuwając w ten sposób smar i brud. Następnie tarłem wszystko papierem ściernym poczynając od 220 poprzez 320, 400, 500, 600, 800, 1000 na 1200 kończąc. Następnie polerka mechaniczna pastą do aluminium i voila! 20 godzin pracy i bębny gotowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
drix1994
|
Wysłany: Sob 21:48, 31 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Oo dzięki wielkie. Konkretnie napisane od początku do końca Sobie zapiszę na kompie, co by później nie szukać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rojek
|
Wysłany: Wto 21:58, 03 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
reszta aluminium wypolerowana.
I zaplecione koła. Bardzo mi się podobają te oryginalne nyple
[
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rojek dnia Wto 21:59, 03 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwinto
|
Wysłany: Wto 22:29, 03 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Lubsza/Brzeg
|
ja dzis te koła odebrałem z malowania tylko te piasty i to polerowanie masakra jakas jakos mo ze to zrobie
a jaką paste do polerowania masz ????
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwinto dnia Wto 22:30, 03 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rojek
|
Wysłany: Śro 12:52, 04 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Jedyne co potrzebujesz do polerowania aluminium Kwinto to dużo cierpliwości Pasta jakiej używam to Autosol Metal Polish [link widoczny dla zalogowanych]
Jest z tej firmy pasta specjalnie do aluminium ale nie mieli jej w sklepie na stanie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rojek dnia Czw 11:20, 07 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
drix1994
|
Wysłany: Śro 23:32, 04 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
A powiedz mi, wszystko ręcznie robiłeś ?? Bo zastanawia mnie to, jak wypolerować bęben w miejscu gdzie wchodzą szprychy, tzn chodzi mi o ten jakby "środek" ? gdzie jest rowkowata powierzchnia.
Myślę o wełnie stalowej w tym przypadku? Albo filc na wiertarkę i pastę polerską ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Śro 23:32, 04 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rojek
|
Wysłany: Śro 23:46, 04 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Chodzi Ci o te dziurki gdzie wchodzą główki szprych? Ja tam nie polerowałem.
EDIT
Miałem wstawić już jakiś czas temu, ale jakoś wyleciało mi z głowy
Elementy na srebrno pomalowane
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rojek dnia Czw 0:11, 05 Kwi 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|