Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Pozostałe marki->[WSK] Jak to działa ??

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
[WSK] Jak to działa ?? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
irek
PostWysłany: Wto 23:36, 17 Mar 2009 Temat postu: [WSK] Jak to działa ??


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

W styczniowym automobiliście ukazały się fotki prototypów ze świdnika.
A między innymi taka:
[link widoczny dla zalogowanych]
I taka:
[link widoczny dla zalogowanych]

Z podpisem: Eksperyment z piętrowym cylindrem - silnik ma 350 ccm
Generalnie co to jest piętrowy cylinder to jestem sobie w stanie wyobrazić, ale jak to dzialało !!!
Dwa wały ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Śro 8:31, 18 Mar 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

http://www.izhmoto.fora.pl/inne-motocykle,9/wystawa-motocykli-w-swidniku,2259.html

Tu jest na ten temat Jezyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cross2900
PostWysłany: Śro 17:37, 18 Mar 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Ja sie zastanawiam jak to z korbowodem i całym wałem załatwili !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Śro 20:44, 18 Mar 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

ale jezeli tloki sa polaczone ze soba to odleglosc jednego tloka od drugiego sie nie zmienia, a jak je mozna polaczyc tak aby pomiedzy nimi byla w miare szczelna przegroda? niezla zagadka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Śro 22:03, 18 Mar 2009 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

pawe86 napisał:
ale jezeli tloki sa polaczone ze soba to odleglosc jednego tloka od drugiego sie nie zmienia, a jak je mozna polaczyc tak aby pomiedzy nimi byla w miare szczelna przegroda? niezla zagadka


odległość pomiedzy tłokami nie musi sie zmieniać jeśli są tam 2 głowice (a wygląda na to że są 2, zauważcie że swiece ułożone są pod kątem względem siebie) tłoki nie pracują we wspólnej komorze spalania tylko w 2 oddzielnych, gdy tłok A spręża mieszanke tłok B wykonuje prace

ciekawe jaki klank ma ten silnik


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez barteq dnia Śro 22:05, 18 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Śro 22:29, 18 Mar 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

no to pojawia sie kolejna kwestia, uszczelnienie komory sprezania dolnego tloka? bo jakos nie mam wystarczającej wyobraźni.... ale ukłony dla konstruktora tego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Nie 9:35, 31 Maj 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2012
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

witam
Coś mi nie pasuje jezeli dwa tloki połączyć no to musialy by być dwie komory spalania jedna nad jednym tłokiem druga nad drugim
a wtym silniku świece sa koło siebie a jednoczesnie nie ma drugiego wału u góry wiec co ten koles wykombinował.
Chyba ze górny tłok lata luzem i ma sprzyne powrotną a dziala jako sprezarka?? Tez nie bo nie potrzebował by kanału ssania od gaznika
Kurde nie bardzo kumam ten silnik O rany...
No bo żeby to dzialało tłoki musialy by w zasadzie poruszać sie w przeciwnych kierunkach a wtedy potrzebny jest drugi wał, no bo wychodzze tam jest jedna komora spalania,
Powiem tak widzialem juz rózne silniki np. dwutlokowy Puch z jedna komora spalania cylindry obok siebie .DKW z sprezarka tlokowa . silnik wankla itd ale to cudo mnie zapedzilo w kozi róg
Gdyby ktoś wiedzial coś wiecej bede wdzieczny.
Pozdrawiam Czesław Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CZESIO1958 dnia Nie 9:42, 31 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Nie 10:20, 31 Maj 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

wg mnie działa to tak, tłoki są połączone ze sobą "korbowodem" znaczy ich denka są połaczone, ten na dole jest dodatkowo połączony z wałem korbowym. Są dwie komory spalania, pierwsza standardowo a duga zaraz nad nia, ten tłok wyżej jest do góry nogami podobnie jak cylinder, no i wg mnie we wspolnej glowicy jest cos w stylu gniazda zaworów w 4T co pozwala na połączenie tych tłoków ze soba. No i spalanie nastepuje co obrót wału o 180st. Bo gdy w dolnej komorze nastepuje zapłon, to w górnej jest wydalenie spalin i zasys nowej mieszanki, a gdy dolny tłok jest w DMP to spalanie jest w górnej komorze. pytanie o żywotnosc tego chyba nie zbyt długa....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Nie 12:33, 31 Maj 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2012
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Powiem tak
To ni walca nie pasuje ,żeby dzialalo dystans miedzy tlokami musial by sie zmieniać wiec nie moga byc sztywno połaczone
a jak inaczej .....
inaczej sie nie da
Cały czas wychodzi mi uklad z tzw kontra (luznym ) tlokiem jak w silnikach modelarskich z tym że tam kontra tlok służyl do zmiany stopnia sprezania i byl regulowany
a reasumując " WIEM ZE NIC NIE WIEM"
Ot zagwozdka
Pozdrawiam Czeslaw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Nie 12:52, 31 Maj 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

a pomysl jeszzce raz, zalozmy ze masz jeden silnik, i do niego nie zdejmujac w obu głowic przykladasz do góry nogami do pierwszego, no pomysl jak je mozna ze soba połaczyc? oaczywiscie z tego wyzej zabieramy wał korbowy zeby bylo latwiej.


[link widoczny dla zalogowanych]
rysunek wlasnoreczny jak to chyba wyglada, i wlasnie w tym chodzi o to aby odległosc miedzy tlokami byla taka sama


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawe86 dnia Nie 13:00, 31 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Nie 13:25, 31 Maj 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2012
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

coś wtym jest Wesoly
nie pomyslalem ze tam moze byc przegroda
Kurde MOZESZ MIEĆ RACJE
Ale po zastanowieniu jest to sztuka dla sztuki bo
1. uszczelnienie tego "korbowodu" w przegrodzie musi szlag trafic
2. a co z wytrzymałoscia wału korbowego i korbowodu
Wesoly ale pomijajac wszystko cieszy mnie ze ktos to wygłówkowal i dal nam temata do rozruszania szarych komórek
Pozdrawiam Czesław


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Nie 16:02, 31 Maj 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

co do uszczelnienia to problemu duzego by nie bylo, pasowanie jak w zaworach silnika 4T i byloby ok tylko jak to jest smarowane?

wytrzymałosc walu spokojnie starczy, bo moc nie wzrasta tylko sie stabilizuje, no moze wytrzymałosc korbowodu wału na rozciaganie moze byc za mała ale po za tym ok


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Nie 16:31, 31 Maj 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2012
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

ok
ale pamietaj że w 4T trzonki zaworów nie sa narazone na bezpośredni kontakt z "ogniem" a w tym przypadku atak nastepuje z dwóch stron i nie wiem jak w tym ukladzie sprawuje sie smarowanie tego ustroju mieszanka . W 4T jest tam olej. a co do mocy nie zgadzam sie bo tu mamy cos na ksztalt dwucylindrowca, praca co 180 stopni wiec jak w bokserze . Jeżeli to ma wytrzymać jakis logiczny przebieg musi byc przekonstruowane.
a Z innej beczki widzialeś fotki Junaka z silnikiem V nie żle ktos wykombinował szkoda ze nie umiem wkleic fotek na forum, ale nic to naucze sie
Pozdrawiam Czesław


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CZESIO1958 dnia Nie 16:35, 31 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Nie 17:41, 31 Maj 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

widziałem kiedys tego junaka, a przeciez na tym silniku znaczy W2 zostal zrobiny W3 o pojemnosci 240ccm no i miał 16KM i zadnych podzespołów nie zmieniano po za wałem i cylindrem, reszta standard. chodziło o to że mialzupełnie płaska charakterystyke, na każdym zakresie obrotów 16KM, myśle ze tutaj bedzie podobnie ze obcażenia beda 2 razy czesciej po prostu, a co za tym idzie 2 razy krótsza żywotność

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Nie 18:37, 31 Maj 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2012
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

czy dobrze rozumiem bo ja mówilem o silniku V2 tzn. dwa cyl ustawione w V
czyli mial okolo 700 cm szesc
Na fotkach widac ze wykorzystano cylindry i glowice z Junaka a reszta czort znajet
Jest jeszcze jedno rozwiniecie silnika Junaka "bokser zastosowany w syrenie sport
Kiedyś czytałem o klubie "komarkowców " którzy mieli dostęp nawet do odlewów cisnieniowych zrobili podobno boksera do komarka
Pozdrawiam Czeslaw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Pozostałe marki->[WSK] Jak to działa ??
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group