Autor |
Wiadomość
|
irek
|
Wysłany: Wto 23:36, 17 Mar 2009 Temat postu: [WSK] Jak to działa ?? |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
W styczniowym automobiliście ukazały się fotki prototypów ze świdnika.
A między innymi taka:
[link widoczny dla zalogowanych]
I taka:
[link widoczny dla zalogowanych]
Z podpisem: Eksperyment z piętrowym cylindrem - silnik ma 350 ccm
Generalnie co to jest piętrowy cylinder to jestem sobie w stanie wyobrazić, ale jak to dzialało !!!
Dwa wały ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Suchy
|
Wysłany: Śro 8:31, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
|
Powrót do góry |
|
 |
cross2900
|
Wysłany: Śro 17:37, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Ja sie zastanawiam jak to z korbowodem i całym wałem załatwili !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawe86
|
Wysłany: Śro 20:44, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
ale jezeli tloki sa polaczone ze soba to odleglosc jednego tloka od drugiego sie nie zmienia, a jak je mozna polaczyc tak aby pomiedzy nimi byla w miare szczelna przegroda? niezla zagadka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
barteq
|
Wysłany: Śro 22:03, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
pawe86 napisał: |
ale jezeli tloki sa polaczone ze soba to odleglosc jednego tloka od drugiego sie nie zmienia, a jak je mozna polaczyc tak aby pomiedzy nimi byla w miare szczelna przegroda? niezla zagadka |
odległość pomiedzy tłokami nie musi sie zmieniać jeśli są tam 2 głowice (a wygląda na to że są 2, zauważcie że swiece ułożone są pod kątem względem siebie) tłoki nie pracują we wspólnej komorze spalania tylko w 2 oddzielnych, gdy tłok A spręża mieszanke tłok B wykonuje prace
ciekawe jaki klank ma ten silnik
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez barteq dnia Śro 22:05, 18 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawe86
|
Wysłany: Śro 22:29, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
no to pojawia sie kolejna kwestia, uszczelnienie komory sprezania dolnego tloka? bo jakos nie mam wystarczającej wyobraźni.... ale ukłony dla konstruktora tego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
CZESIO1958
|
Wysłany: Nie 9:35, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2083
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
witam
Coś mi nie pasuje jezeli dwa tloki połączyć no to musialy by być dwie komory spalania jedna nad jednym tłokiem druga nad drugim
a wtym silniku świece sa koło siebie a jednoczesnie nie ma drugiego wału u góry wiec co ten koles wykombinował.
Chyba ze górny tłok lata luzem i ma sprzyne powrotną a dziala jako sprezarka?? Tez nie bo nie potrzebował by kanału ssania od gaznika
Kurde nie bardzo kumam ten silnik
No bo żeby to dzialało tłoki musialy by w zasadzie poruszać sie w przeciwnych kierunkach a wtedy potrzebny jest drugi wał, no bo wychodzze tam jest jedna komora spalania,
Powiem tak widzialem juz rózne silniki np. dwutlokowy Puch z jedna komora spalania cylindry obok siebie .DKW z sprezarka tlokowa . silnik wankla itd ale to cudo mnie zapedzilo w kozi róg
Gdyby ktoś wiedzial coś wiecej bede wdzieczny.
Pozdrawiam Czesław
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CZESIO1958 dnia Nie 9:42, 31 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawe86
|
Wysłany: Nie 10:20, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
wg mnie działa to tak, tłoki są połączone ze sobą "korbowodem" znaczy ich denka są połaczone, ten na dole jest dodatkowo połączony z wałem korbowym. Są dwie komory spalania, pierwsza standardowo a duga zaraz nad nia, ten tłok wyżej jest do góry nogami podobnie jak cylinder, no i wg mnie we wspolnej glowicy jest cos w stylu gniazda zaworów w 4T co pozwala na połączenie tych tłoków ze soba. No i spalanie nastepuje co obrót wału o 180st. Bo gdy w dolnej komorze nastepuje zapłon, to w górnej jest wydalenie spalin i zasys nowej mieszanki, a gdy dolny tłok jest w DMP to spalanie jest w górnej komorze. pytanie o żywotnosc tego chyba nie zbyt długa....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
CZESIO1958
|
Wysłany: Nie 12:33, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2083
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Powiem tak
To ni walca nie pasuje ,żeby dzialalo dystans miedzy tlokami musial by sie zmieniać wiec nie moga byc sztywno połaczone
a jak inaczej .....
inaczej sie nie da
Cały czas wychodzi mi uklad z tzw kontra (luznym ) tlokiem jak w silnikach modelarskich z tym że tam kontra tlok służyl do zmiany stopnia sprezania i byl regulowany
a reasumując " WIEM ZE NIC NIE WIEM"
Ot zagwozdka
Pozdrawiam Czeslaw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawe86
|
Wysłany: Nie 12:52, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
a pomysl jeszzce raz, zalozmy ze masz jeden silnik, i do niego nie zdejmujac w obu głowic przykladasz do góry nogami do pierwszego, no pomysl jak je mozna ze soba połaczyc? oaczywiscie z tego wyzej zabieramy wał korbowy zeby bylo latwiej.
[link widoczny dla zalogowanych]
rysunek wlasnoreczny jak to chyba wyglada, i wlasnie w tym chodzi o to aby odległosc miedzy tlokami byla taka sama
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawe86 dnia Nie 13:00, 31 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
CZESIO1958
|
Wysłany: Nie 13:25, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2083
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
coś wtym jest
nie pomyslalem ze tam moze byc przegroda
Kurde MOZESZ MIEĆ RACJE
Ale po zastanowieniu jest to sztuka dla sztuki bo
1. uszczelnienie tego "korbowodu" w przegrodzie musi szlag trafic
2. a co z wytrzymałoscia wału korbowego i korbowodu
ale pomijajac wszystko cieszy mnie ze ktos to wygłówkowal i dal nam temata do rozruszania szarych komórek
Pozdrawiam Czesław
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawe86
|
Wysłany: Nie 16:02, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
co do uszczelnienia to problemu duzego by nie bylo, pasowanie jak w zaworach silnika 4T i byloby ok tylko jak to jest smarowane?
wytrzymałosc walu spokojnie starczy, bo moc nie wzrasta tylko sie stabilizuje, no moze wytrzymałosc korbowodu wału na rozciaganie moze byc za mała ale po za tym ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
CZESIO1958
|
Wysłany: Nie 16:31, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2083
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
ok
ale pamietaj że w 4T trzonki zaworów nie sa narazone na bezpośredni kontakt z "ogniem" a w tym przypadku atak nastepuje z dwóch stron i nie wiem jak w tym ukladzie sprawuje sie smarowanie tego ustroju mieszanka . W 4T jest tam olej. a co do mocy nie zgadzam sie bo tu mamy cos na ksztalt dwucylindrowca, praca co 180 stopni wiec jak w bokserze . Jeżeli to ma wytrzymać jakis logiczny przebieg musi byc przekonstruowane.
a Z innej beczki widzialeś fotki Junaka z silnikiem V nie żle ktos wykombinował szkoda ze nie umiem wkleic fotek na forum, ale nic to naucze sie
Pozdrawiam Czesław
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CZESIO1958 dnia Nie 16:35, 31 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawe86
|
Wysłany: Nie 17:41, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
widziałem kiedys tego junaka, a przeciez na tym silniku znaczy W2 zostal zrobiny W3 o pojemnosci 240ccm no i miał 16KM i zadnych podzespołów nie zmieniano po za wałem i cylindrem, reszta standard. chodziło o to że mialzupełnie płaska charakterystyke, na każdym zakresie obrotów 16KM, myśle ze tutaj bedzie podobnie ze obcażenia beda 2 razy czesciej po prostu, a co za tym idzie 2 razy krótsza żywotność
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
CZESIO1958
|
Wysłany: Nie 18:37, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2083
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
czy dobrze rozumiem bo ja mówilem o silniku V2 tzn. dwa cyl ustawione w V
czyli mial okolo 700 cm szesc
Na fotkach widac ze wykorzystano cylindry i glowice z Junaka a reszta czort znajet
Jest jeszcze jedno rozwiniecie silnika Junaka "bokser zastosowany w syrenie sport
Kiedyś czytałem o klubie "komarkowców " którzy mieli dostęp nawet do odlewów cisnieniowych zrobili podobno boksera do komarka
Pozdrawiam Czeslaw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|