Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Pozostałe marki->Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka" <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
motomaciey
PostWysłany: Pon 0:42, 28 Sty 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Co do kosza sprzęgowego: zdejmij cylinder i pod tłok podłóż dwa równe kawałki bardzo twardego drewna lub jeden z wycięciem pod korbowód, kosz sprzęgłowy za pośrednictwem łańcuszka będzie unieruchomiony o wal. Gdyby nakrętka nadal nie chciała zejść, podgrzej ją małym palnikiem takim jak do lutowania instalacji CO.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Pon 9:38, 28 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Tylko upewnij się czy masz tam lewy czy prawy gwint Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur
PostWysłany: Pon 17:00, 28 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Ech... Co ma blokowanie łańcuszka do kosza, skoro nakrętka jest na koszu tak jakby wewnętrznym? Kto robił taką Jawę, będzie wiedział. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Pon 17:45, 28 Sty 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Poproszę o schemat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur
PostWysłany: Pon 18:25, 28 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

A może ktoś osobiście już to robił?

Słyszeliście może o słowackich tłokach?
[link widoczny dla zalogowanych]
Brać?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Czw 22:14, 31 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur
PostWysłany: Sob 18:49, 09 Lut 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


To wystarczy wyczyścić, przy szkiełkowaniu coś z tym robią, czy jakieś inne zabiegi są dla wnętrza tych bębnów stosowane?


Tego "trzymacza" zębatki to się jakoś ściąga, czy można tak jak jest dać do szkiełkowania i nie ruszać tego?

Wybaczcie, proszę, tak banalne pytanie, ale to w końcu pierwszy porządny remont, jaki robię. Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur
PostWysłany: Pią 13:51, 03 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Szkiełkowanie - silnik ładnie rozebrałem - poddał się bez większych problemów. Teraz pytanie: czy takie rzeczy jak pierścienie osadcze, tulejki w złotym kolorze czy tulejki wałka od automatycznego wysprzęglania też trzeba zdemontować czy nie? Te złote, jak w Komarze wyjąłem, to potem się jakimś cudem za ciasne zrobiły... I teraz nie wiem, czy tego się po prostu nie rusza, czy też trzeba wyciągać.


Za odpowiedzi z gatunku: "nie znasz się, oddaj fachowcom, bo zepsujesz" czy "dowiedz się sam, co za człowiek, jak nie masz chęci to sprzedaj" z góry dziękuję. A niestety są kwiatki - na tym forum czy innym - co takie cuda tworzą.

Myślałem także, żeby samemu wziąć się za szkiełkowanie - bo kompresor do malowania i tak będzie trzeba załatwić. I pytanie - co powinno się szkiełkować a co oszczędzić (w silniku, oczywiście)? Gniazda łożysk, jeśli dobrze pamiętam, gwinty i co jeszcze?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Pią 13:52, 03 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daszkes
PostWysłany: Pią 14:02, 03 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żyrardów

Może zadaj sobie pytanie po co robi się szkiełkowanie i wtedy będziesz wiedział co wyszkiełkować, a co nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Pią 14:21, 03 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

szkiełkuj tylko to co widać z zewnątrz. resztę chemią domyjesz.
po co szkiełkować wewnętrzną część karterów czy pokryw ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur
PostWysłany: Pią 14:22, 03 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Cytat:
Może zadaj sobie pytanie po co robi się szkiełkowanie i wtedy będziesz wiedział co wyszkiełkować, a co nie.

Piękna odpowiedź. A prosiłem...

Cytat:
szkiełkuj tylko to co widać z zewnątrz. resztę chemią domyjesz.

Dziękuję za konkretną odpowiedź. Wesoly W środku to ładnie jest, benzyna sobie poradzi. Została jeszcze kwestia skrzyni korbowej... Większość zeszła, ale ten brud jest oporny. To pierwsza sprawa - czym to się powinno zdejmować? Dwa - widziałem, jak niektórzy polerują to miejsce. Teoretycznie jest w tym jakaś myśl... Daje to coś? Mniej brudu się osadza czy jak?

Cytat:
po co szkiełkować wewnętrzną część karterów czy pokryw ?

Jest tam wiele zakamarków, myślałem, że szkiełkowanie przyspieszy proces czyszczenia.

A krawędzie karterów trzeba też zabezpieczać czy nic się nie stanie, jak szkiełka trochę wpadnie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Pią 14:31, 03 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daszkes
PostWysłany: Pią 15:10, 03 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żyrardów

Artur napisał:
Cytat:
Może zadaj sobie pytanie po co robi się szkiełkowanie i wtedy będziesz wiedział co wyszkiełkować, a co nie.

Piękna odpowiedź. A prosiłem...


Tak wiem, myślenie boli, tak jak użycie wyszukiwarki.
Bez obrazy proszę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez daszkes dnia Pią 15:11, 03 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Pią 15:21, 03 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

Artur polerowanie skrzyni korbowej zawsze wychodzi na plus Mruga

co do zakamarków i mycia to dobra chemia do mycia silików i ciepła woda pod ciśnieniem. wszystko wymyjesz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur
PostWysłany: Pią 15:39, 03 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

daszkes napisał:
Artur napisał:
Cytat:
Może zadaj sobie pytanie po co robi się szkiełkowanie i wtedy będziesz wiedział co wyszkiełkować, a co nie.

Piękna odpowiedź. A prosiłem...


Tak wiem, myślenie boli, tak jak użycie wyszukiwarki.
Bez obrazy proszę.


Daruj sobie. Śmieszne to nie jest, mądre też nie.

Cytat:
polerowanie skrzyni korbowej zawsze wychodzi na plus

Skoro na plus - to przeprowadzę. W końcu zabieg prosty. Mruga

Cytat:
co do zakamarków i mycia to dobra chemia do mycia silików i ciepła woda pod ciśnieniem. wszystko wymyjesz

Dzięki za wskazówkę. Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Pią 16:49, 03 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

Artur coprawda większe doświadczenie mam z silnikami dużo większego kalibru , ale zasady są te same Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Pozostałe marki->Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group