Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Pozostałe marki->Kývačka do podróży - pod kątem technicznym

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Kývačka do podróży - pod kątem technicznym <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Artur
PostWysłany: Sob 15:59, 03 Sie 2013 Temat postu: Kývačka do podróży - pod kątem technicznym


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Jak wiecie, powoli remontuję Kiwaczkę (Jawa-ČZ 175 typ 356 z 1958 roku), remont - głównie ze względów finansowych - posuwa się do przodu bardzo powoli, ale że zostało mi kilka niepotrzebnych części, postanowiłem więc złożyć drugi motocykl. Założenie jest proste - wygląd mnie niezbytnio obchodzi (byle to Jawę przypominało!), może być obdrapany, popaćkany pędzlem - nie szkodzi. Technicznie ma być bez zarzutu - chciałbym tym pojazdem troszkę więcej pojeździć, także nie może mnie zawieść.

Większość głównych podzespołów mam, zostało zdobyć pierdółki - lampy, kabelki, stacyjkę, akumlator i tym podobne rzeczy, które i tak pewnie by się wymieniało. Mruga

Dylemat mam natomiast taki: łożyska. Luzów nie mają (za wyjątkiem przedniego koła, w którym wymienię), ale nie wiem, czy na wszelki wypadek i w tylnym wymienić czy zostawić i nie tykać. Opony - jedna jest Degum, druga Barum. Bieżnik mają dosyć gruby, nie popękały za bardzo, dętki trzymają powietrze jak szalone. Też nie wiem, czy zostawić jak jest, czy to się może "rozlecieć" po kilku kilometrach... No i najgorsza rzecz - silnik. Cylinder cały zardzewiał, więc praktycznie zostaje jedynie szlif, nie wiem, jak z resztą - tarcze są w miare dobre, biegi wchodzą (są lekkie kłopoty z trójką, ale to kwestia braku smarowania - silnik stał bez oleju, jak troszkę środek pomoczyłem, to się biegi odnalazły). Najbardziej obawiam się wału - troszkę ciężko się obraca, więc albo kwestia tego, że dawno to nie pracowało i samo się rozrusza, albo łożyska - lub co gorsza - sam wał! - są do wyrzucenia. Więc albo zrobię ładnego szlifa i tyle, albo cały silnik rozłożę, łożyska powymieniam itp... i tyle.

Elektryki praktycznie nie ma, także kolejna sprawa - czy idzie w jakiś prosty sposób usprawnić światła? Podejrzewam, że nie są zbytnio mocne - w każdym razie jak Mińska miałem to za słabo świeciło. Po ciemku chciałbym, aby się tym wygodnie jechało, a do tego potrzebny jest widok drogi. Mruga

Przypominam też, że nie chciałbym tutaj zbyt dużych pieniędzy w to pakować. Mruga Także mogą być rozwiązania tanie, chałupnicze, jakiekolwiek - byle to niezawodnie działało i dowiozło mnie do celu. Mam jakiś rok-dwa, aby przygotować ten pojazd do dalszych tras, więc musi być porządnie, nie musi być pięknie. Mruga

Tylko najbardziej mnie zastanawia, czy bardziej niezawodne będzie zostawienie sprawnych rzeczy tak, jak są, czy lepiej profilaktycznie wymienić...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 16:25, 04 Sie 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Łożyska w kołach jak nie mają luzów to możesz zostawić, wał zamocz w benzynie z olejem i zobacz czy się rozrusza, cylinder możesz drapnąć papierem wodnym. Co do świateł to zobacz jak będą świeciły po uruchomieniu wtedy będziesz mógł ocenić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur
PostWysłany: Wto 18:50, 06 Sie 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Ktoś tę Jawę zaczął próbować "tjuninkować", więc zamiast klaksonu mam dorobione mocowanie pod drugą lampę... Wesoly Raczej to wyrzucę, ale - kto wie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Pozostałe marki->Kývačka do podróży - pod kątem technicznym
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group