Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Pozostałe->Czyszczenie baku od wewnątrz

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
Czyszczenie baku od wewnątrz <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
kaczy344
PostWysłany: Wto 21:05, 06 Cze 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

I mnie czeka czyszczenie zbiornika. Na pewno skorzystam z waszych pomysłówWesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Śro 16:50, 11 Lip 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Odświeżę swój stary temat.

Niestety problem z rdzą u mnie powrócił - rdza pływa w benzynie, widać to gołym okiem. Najgorsze jest to, że zatyka kranik paliwa i to dość mocno.
Słyszałem taki pomysł: nalać do baku wody z drobnym pisakiem, płukać przez 30-60 min. a następnie wypłukać go denaturatem.

PS: 2 lata temu skorzystałem z porady Monini - wypłukałem bak wodą ze żwirem, nie wiem czy to dobra metoda, ale niesamowicie zanieczyściłem korek wlewu paliwa (zamykany) - miałem wielki problem, by go jakoś względnie wymyć z tego żwiru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 17:30, 11 Lip 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1733
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Moja opinie masz na poprzedniej stronie, jak masz dużo luźnej rdzy to zacznij od piasku lub gwoździ. Fosol możesz wlać nawet na kilka godzin. Wszystko zależy jak będzie pracować. Ostatnio odrdzewiałem styki w lampie samochodu mojej żony. Po 3 godzinach wrócił dawny blask

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Śro 19:56, 11 Lip 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Czyli chyba wybiorę Cortanin F (ten Fosol jest chyba zbyt ekstremalny).
Fakt faktem rdzę mam raczej luźną. Dodatkowo w baku mam co najmniej kilka rdzewiejących miejsc o średnicy 5-10 cm.

Do odrdzewiania styków są inne preparaty, najlepiej w sprayu, chociaż oczywiści można stosować nieco niestandardowe metody.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 21:08, 11 Lip 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1733
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Ja bym jednak polecil fosol. Skończyłem odpowiedni kierunek i wkem jak działa to ustrojstwo. Cortanin f jest dosc delikatny i wymaga mycia. Fosol w sumie wymaga neutralizacji. Jeśli twój problem wraca cyklicznie to przede wszystkim stosuj zasadę: zawsze pełen zbiornik i od czasu do czasu zabujać żeby paliwo z olejem "nasączyło" zbiornik. Mozesz też pomalować go wewnątrz i są do tego specjalne farby, ale zauważ, że oryginalnie nie był malowany a i tak wytrzymał tyle lat.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Czw 10:47, 12 Lip 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Muszę się jeszcze przespać z tym tematem.
Bak ostatnimi czasy miałem pełny lub prawie pełny (przez całą zimę paliwa było pod korek) no a mimo to rdza wylazła, chociaż nie wiem ile tej rdzy zostało po poprzednim, mniej inwazyjnym czyszczeniu.

Jeśli rdza będzie powracać to zainwestuję w Fertan TAPOX.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Pią 13:32, 13 Lip 2018 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1978
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Seba Krzysztof Parzonka robi baki wszelkie
Kontakt do niego jest na jego stronie
kanuj.pl
Urzęduje teraz w Jastrzębiu Zdroju
Obecnie robi dwa baki do Fiata 508 z lat trzydziestych
Byłem widziałem


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Pon 9:47, 16 Lip 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Czesio - dzięki za namiary, jak rdza powróci to się skontaktuję z facetem.

Jak na razie wybrałem Fosol - mam nadzieję, że 0.5 litra wystarczy. Zastanawiam się tylko jak doszczelnić korek wlewu paliwa podczas mieszania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 10:39, 16 Lip 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1733
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

nie robić tego. Przecież będzie się wydzielał gaz który mógłby rozsadzić zbiornik. Na czas odrdzewiania zbiornik musi być rozszczelniony. Zakręcamy na chwilę, można wstrząsnąć i odkręcamy. Na koniec neutralizacja kwasu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Pon 13:49, 16 Lip 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Dla jasności - mam normalnie zakręcić kranik oraz korek wlewu paliwa i co chwilę go popuszczać?
Najlepszą chyba metodą neutralizacji kwasu jest polewanie wodą (niektórzy dodają też mydło).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 14:06, 16 Lip 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1733
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Trawisz to co na dole zbiornika, nadmiar wypuszczasz korkiem, trawisz to co jest na górze odpowietrzasz kranikiem. Do neutralizacji nie stosuje się neutralnych roztworów, chyba że w litrach. Kwas neutralizuje się zasadą, lub solą słabego kwasu. Użyj sodki (jedno opakowanie) z wodą, ale nie za dużą ilość. Będzie wtedy wydzielało się dużo gazu więc operację robimy na otwartym zbiorniku. Im mniej rdzy tym więcej gazu i na odwrót.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Pozostałe->Czyszczenie baku od wewnątrz
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group