Autor |
Wiadomość
|
kaczy344
|
Wysłany: Wto 21:05, 06 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
I mnie czeka czyszczenie zbiornika. Na pewno skorzystam z waszych pomysłów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
seba101626
|
Wysłany: Śro 16:50, 11 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 419
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Odświeżę swój stary temat.
Niestety problem z rdzą u mnie powrócił - rdza pływa w benzynie, widać to gołym okiem. Najgorsze jest to, że zatyka kranik paliwa i to dość mocno.
Słyszałem taki pomysł: nalać do baku wody z drobnym pisakiem, płukać przez 30-60 min. a następnie wypłukać go denaturatem.
PS: 2 lata temu skorzystałem z porady Monini - wypłukałem bak wodą ze żwirem, nie wiem czy to dobra metoda, ale niesamowicie zanieczyściłem korek wlewu paliwa (zamykany) - miałem wielki problem, by go jakoś względnie wymyć z tego żwiru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 17:30, 11 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Moja opinie masz na poprzedniej stronie, jak masz dużo luźnej rdzy to zacznij od piasku lub gwoździ. Fosol możesz wlać nawet na kilka godzin. Wszystko zależy jak będzie pracować. Ostatnio odrdzewiałem styki w lampie samochodu mojej żony. Po 3 godzinach wrócił dawny blask
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Śro 19:56, 11 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 419
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Czyli chyba wybiorę Cortanin F (ten Fosol jest chyba zbyt ekstremalny).
Fakt faktem rdzę mam raczej luźną. Dodatkowo w baku mam co najmniej kilka rdzewiejących miejsc o średnicy 5-10 cm.
Do odrdzewiania styków są inne preparaty, najlepiej w sprayu, chociaż oczywiści można stosować nieco niestandardowe metody.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 21:08, 11 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Ja bym jednak polecil fosol. Skończyłem odpowiedni kierunek i wkem jak działa to ustrojstwo. Cortanin f jest dosc delikatny i wymaga mycia. Fosol w sumie wymaga neutralizacji. Jeśli twój problem wraca cyklicznie to przede wszystkim stosuj zasadę: zawsze pełen zbiornik i od czasu do czasu zabujać żeby paliwo z olejem "nasączyło" zbiornik. Mozesz też pomalować go wewnątrz i są do tego specjalne farby, ale zauważ, że oryginalnie nie był malowany a i tak wytrzymał tyle lat.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Czw 10:47, 12 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 419
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Muszę się jeszcze przespać z tym tematem.
Bak ostatnimi czasy miałem pełny lub prawie pełny (przez całą zimę paliwa było pod korek) no a mimo to rdza wylazła, chociaż nie wiem ile tej rdzy zostało po poprzednim, mniej inwazyjnym czyszczeniu.
Jeśli rdza będzie powracać to zainwestuję w Fertan TAPOX.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Pią 13:32, 13 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Seba Krzysztof Parzonka robi baki wszelkie
Kontakt do niego jest na jego stronie
kanuj.pl
Urzęduje teraz w Jastrzębiu Zdroju
Obecnie robi dwa baki do Fiata 508 z lat trzydziestych
Byłem widziałem
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Pon 9:47, 16 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 419
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Czesio - dzięki za namiary, jak rdza powróci to się skontaktuję z facetem.
Jak na razie wybrałem Fosol - mam nadzieję, że 0.5 litra wystarczy. Zastanawiam się tylko jak doszczelnić korek wlewu paliwa podczas mieszania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 10:39, 16 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
nie robić tego. Przecież będzie się wydzielał gaz który mógłby rozsadzić zbiornik. Na czas odrdzewiania zbiornik musi być rozszczelniony. Zakręcamy na chwilę, można wstrząsnąć i odkręcamy. Na koniec neutralizacja kwasu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Pon 13:49, 16 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 419
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Dla jasności - mam normalnie zakręcić kranik oraz korek wlewu paliwa i co chwilę go popuszczać?
Najlepszą chyba metodą neutralizacji kwasu jest polewanie wodą (niektórzy dodają też mydło).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 14:06, 16 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Trawisz to co na dole zbiornika, nadmiar wypuszczasz korkiem, trawisz to co jest na górze odpowietrzasz kranikiem. Do neutralizacji nie stosuje się neutralnych roztworów, chyba że w litrach. Kwas neutralizuje się zasadą, lub solą słabego kwasu. Użyj sodki (jedno opakowanie) z wodą, ale nie za dużą ilość. Będzie wtedy wydzielało się dużo gazu więc operację robimy na otwartym zbiorniku. Im mniej rdzy tym więcej gazu i na odwrót.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|