Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M11] Tylny hamulec - długość cięgła vs konflikt z silnikiem

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11] Tylny hamulec - długość cięgła vs konflikt z silnikiem <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
mikelos
PostWysłany: Sob 1:04, 29 Lis 2014 Temat postu: [M11] Tylny hamulec - długość cięgła vs konflikt z silnikiem


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice W-wy

Po kolei:kończę składanie M11. Zrobiłem nadwozie, skończyłem silnik i wstawiłem go w ramę. Dziś zabrałem się za montaż tłumika i rury wydechowej - wszystko poszło pięknie. Sprawdzam czy pedał hamulca nie trze o tłumik i tu - o zgrozo - pedał ani drgnie. Okazało się, że dźwignia od cięgła która jest na osi wraz z pedałem, po naciśnięciu opiera się o karter. Zdjąłem tłumik, pedał, podnóżek, cięgło i kombinuje w czym problem. Cięgło mam z tego egzemplarza, poprzedni właściciel je nieco powyginał, ja głupi przed ocynkowaniem wyprostowałem. Teraz rozumiem, że te esyfloresy były po to, by skrócić cięgło. I teraz pytanie: jak powinno być ? Czy fabryczne cięgło było proste czy miało jakieś wygibasy ? Jeśli było proste, to jaką macie długość cięgła ? Może jak mam jakiś przeszczep i dlatego jest taki cyrk ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Sob 2:05, 29 Lis 2014 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

O ile pamięć mnie nie myli pręt hamulca jest już fabrycznie nieco zakrzywiony, sprawdzę jutro jak będę w domu. W skuterze sprzedają proste z tego co widziałem.
Zrób najsamwpierw tak - zdejmij nóżkę hamulca, pręt pociągnij maksymalnie do tyłu (wtedy dźwignia na osi oddali się od silnika) i załóż nóżkę w takim położeniu, jaki powinna mieć w czasie jazdy. Resztę sobie skorygujesz z tyłu motocykla. Mam nadzieję, że w jakimś stopniu pomogłem ale ciężko mi zebrać myśli w tej chwili. Jakby co to pytaj, chętnie pomogę. Jutro będę miał SHL "pod nosem" to będę mógł jeszcze pamięć zweryfikować z rzeczywistością. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bromba111
PostWysłany: Sob 11:16, 29 Lis 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: kraków

Musisz odpowiednio ustawić dźwignię na osi względem pedału żeby to odpowiednio pracowało. Tak samo dźwignia na bębnie hamulca jest do odpowiedniego ustawienia, a do tego jeszcze z 5 cm gwintu na na cięgle. Trzeba sobie to wszystko ustawić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikelos
PostWysłany: Nie 20:57, 30 Lis 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice W-wy

Dzięki za podpowiedzi. Informacja dla kolejnych składaczy M11: nie montujcie pedału hamulca przed włożenie silnika. Druga sprawa, to regulację zaczynamy od końca: najpierw wkładamy cięgło z przodu w dźwignię na osi hamulca, na razie bez zawleczki. Potem bawimy się z dźwignią na bębnie hamulca. Jeśli jest za mały skok, trzeba zdjąć z wieloklinu i przestawić i 1-2 ząbki do tyłu. Generalnie całość ma chodzić tak, że maksymalne zaciągnięcie hamulca na bębnie nie powoduje uderzenia dźwigni na osi hamulca w karter silnika. Cięgło faktycznie trzeba lekko wygiąć tak by nie ocierało o dół błotnika ani o wahacz. Dopiero na końcu zakładamy pedał hamulca patrząc czy nie opiera się o podnóżek. No i na koniec warto nie zapomnieć o zawleczce Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M11] Tylny hamulec - długość cięgła vs konflikt z silnikiem
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group