Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M11] Amortyzator - naprawa.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
[M11] Amortyzator - naprawa. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
ronin
PostWysłany: Śro 9:57, 05 Paź 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

Moje były ok więc założyłem je do motocykla. W skuterze nie mają?

I nadal proszę Wszystkich o wskazówki, porady, opinie itd Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Śro 17:05, 05 Paź 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

no właśnie w skuterze mają tylko przednie w dodatku same gumy.. ale to jeszcze przejdzie, a tył ??
Co do amorka, spróbuj może na allegro kupić, taki, żeby sie numery zgadzały z tymi 3 co masz lub spróbuj uszczelkę wiesz dopasować samemu do nakrętki, albo nakrętkę do uszczelki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Śro 17:05, 05 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin
PostWysłany: Czw 10:26, 06 Paź 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

Tylko zanim znajdę na allegro i dostanę paczkę to miną ze 2 tygodnie... W ogóle to mam wrażenie, że tylko Ty i ja coś robimy z amortyzatorami. Reszta chyba miała w stanie idealnym i nie wymieniała nawet oleju Hyhy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Czw 14:55, 06 Paź 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Albo nie chcą się przyznać Jezyk W sumie amortyzatory to podstawowa sprawa remontu :>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szalik
PostWysłany: Sob 9:40, 03 Maj 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Lubelski

Też mam problem z wylanymi przednimi amortyzatorami i bede za kilka tygodni regenerował i rozkręcał więc mże ktoś jakieś zdjęcia by wkleił jak to wszystko sie robi i jakie uszczelki kupić, jaki olej i ile bo te z allegro uszczelniacze to czasem są nie dopasowane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hokunin
PostWysłany: Sob 14:20, 03 Maj 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec

szalik

Na forum juz ten temat byl poruszany,szukajka i jedziesz :)jesli masz ksiazke Pancewicza to tam tez jest opisane dosc.

Pozdrawiam.

W sumie ja sam nie mietam ile uszczelniaczy idzie na jeden amor.Trzy-maly sredni i duży? Jak tak to juz wiem ile kupic.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hokunin dnia Sob 17:36, 03 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Sob 22:11, 03 Maj 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Kup zestaw uszczelniaczy do amorków to będziesz miał wszystkie. Chyba jest jedna uszczelka pomiędzy nakrętką a cylindrem i druga pomiędzy nakrętką na tłoczyskiem ( najczęściej padająca).W każdym sklepie są te zestawy, również w skuterze. Regeneracja amorków to nic trudnego, ale lepiej to zrobić przed malowaniem bo trzeba złapać pożądnie w imadle. Ja sobie wygiełem szeroki płaskownik 2,5 mm i wyciełem widełki dopasowane do nakrętki - i cały klucz Wesoly Później to już tylko trzeba zachować czystość, żeby syfu tam nie zamknąć. Wymiana uszczelniaczy nic nie pomoże jeśli tłok będzie wytarty lub będzie pęknięty pierścień. Trzeba też przeczyścić zaworek na tłoku. Ja rozebrałem wszystko i posprawdzałem. Jakieś zdjęcia znajdziesz na moim remoncie. Co do oleju to są różne teorie - ja wlałem amortyzol (mineralny) ale podobno na Hipolu są sztywniejsze. Ja nie narzekam. Oleju wlałem po 5 ml więcej niż podaje Pancewicz - więcej powoduje zbyt duże ciśnienie i wypycha uszczelnienie pomiędzy nakrętką a cylindrem. Aha amortyzatory tłumią przy szybkim wyciąganiu tłoczyska więc się nie zdziw że przy wciskaniu będą słabo trzymać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hokunin
PostWysłany: Sob 22:41, 03 Maj 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec

Ja mysle w swoje wlac mixolu a co do imadla to zrobie tak zeby nie porysowac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bylin
PostWysłany: Wto 23:31, 15 Lip 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Ogólnie dzisiaj się wziąłem za swoje tylne amory w M11W...

Dwie uszczelki do wymiany (tłoczyska i nakrętki). Wiadomo, w Pancewiczu wszystko pięknie opisane. Olej to Motul 15W. Opór jest wyraźnie większy, niż przy wciskaniu, ale nie wymaga jakoś bardzo dużo siły. Niestety nie jestem w stanie w tym momencie tego zmierzyć, a wiem, że każdy pewnie definiuje poziom siły indywidualnie Mruga. Jakieś wskazówki?

Nowa uszczelka nakrętki to dno, nie wiem już co z tym zrobić - jest za gruba - chyba jutro zbiorę trochę tej uszczelki od zewnątrz pod progiem, bo przy dokręcaniu wyskakuje zawsze w jednym losowym miejscu z rowka i odkształca się. Kwasny

Jednego amora na razie złożyłem na starej i ładnie trzyma.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bylin dnia Wto 23:32, 15 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Wto 23:47, 15 Lip 2014 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Chyba jeszcze wiele wody musi upłynąć w Wiśle i innych polskich rzekach, żebyśmy się doczekali współczesnych części dobrej jakości. W PRLu ze wszystkim było ciężko ale robili lepiej niż teraz, kiedy mamy dostęp do dużo lepszych technologii i materiałów.

Ja do tylnych amortyzatorów mam wlany Hipol, a do przednich wlałem Castrol Fork Oil.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Drut66
PostWysłany: Pią 11:27, 10 Kwi 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mieścisko

Zabieram się za amorki i czytam w Pancewiczu że do nakładania uszczelki tłoczyska potrzebujemy specjalną tulejkę?Konieczne to?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pią 14:28, 10 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Nie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 Strona 4 z 4

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M11] Amortyzator - naprawa.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group