Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Opis modeli->M11 1963 charakterystyka modelu

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
M11 1963 charakterystyka modelu <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Monini
PostWysłany: Pon 9:53, 22 Gru 2014 Temat postu: M11 1963 charakterystyka modelu


Moderator
Moderator

Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

Opis modelu SHL M11 z 1963 roku. Jest u mnie od nowości, zachowana w oryginale. - zdjęcia w galerii http://www.shlka.fora.pl/viewimage.php?i=1053

Silnik S32, 9KM, koła 19 cali
Numer ramy : 32358X
Numer silnika : 2721X
Logo na zbiorniku – płaskie w kolorze ciemnoniebieskim na tle białego lakieru zbiornika.
Amortyzator skrętu – w kolorze czarnym
Amortyzatory – szklanka górna czarna,
szklanka dolna- chromowana, ale odcień chromu różni się od późniejszych modeli, bo jest bardziej matowy, mniej połysku.
Kolor manetek :
Klamki : aluminiowe, ostro zakończone, bez kulki
Brak stopki bocznej, tylko podstawka centralna
Licznik – matryca żółta,
Miernik przebiegu : Czarne cyferki na białym tle
Kable instalacji elektrycznej w kolorze prawdopodobnie białym lub kremowym przymocowane do ramy za pomocą aluminiowych blaszek
łożyskowanie z tuleją tekstolitową- smarowniczka z boku w osiach wahacza, tzw. kalamitki
Brązowa fajka z czarnym kablem.

RAMA : typu kołyskowego, podwójna, zamknięta. Wykonana z rur talowych o przekroju prostokątnym. Belki łączone w główce ramy tłoczonym z blachy stalowej ,,płaszczem główki ramy”. Silnik sztywno zamocowany w ramie za pomocą dwóch śrub.
ZAWIESZENIE : na wahaczu pchanym tzw. średnim i elementach resorujących ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami hydraulicznymi. Elementy resorujące ułożyskowane są na wahaczu pchanym i widelcu w przegubach z tulejkami gumowymi. W górnej części chromowanej szklanki DOLNEJ znajduje się 6 korków stylonowych, co zabezpiecza ją przez ocieraniem przez szklankę górną i przeciwdziała ,,dzwonieniu”.
Żeliwny tłoczek amortyzatora posiada sprężysty pierścień uszczelniający oraz zaworek płytkowy z kalibrowanym otworkiem. Amortyzatory wypełnione są specjalnym olejem w ilość 85 cm sześciennych w każdym ,starszej odmianie 75 cm sześciennych ( u mnie w roczniku 63 chyba jest starsza odmiana, bo skoro dodawano praskę smarowniczą to tak duża ilość oleju nie była potrzebna.
Element resorujący posiada trzy gumowe pierścienie zderzakowe. Działanie elementów resorujących jest progresywne.
Skok koła przedniego wynosi 160mm.
Wahacz wykonany z okrągłej rury stalowej, łożyskowany jest na dwóch tulejach metalowo- gumowych tzw. silentblokach, ale … w starszej odmianie – czyli u mnie rocznik 1963 – wahacz łożyskowany na tulejach tekstolitowych smarowanych smarem stałym.
ZAWIESZENIE KOŁA TYLNEGO : wahacz wleczony, W starszej odmianie wahacz łożyskowany na tulejach tekstolitowych smarowanych smarem stałym. Tyle elementy resorujące są podobnej konstrukcji jak przednie tylko o mniejszym skoku, wypełnione w starszej odmianie 70cm sześciennych ( w nowszej 75).
KOŁA : 36 szprych, ogumienie 3.00-19. Osie przetykane o średnicy 15mm. Żebrowane piasty kół ze stopu aluminium mają polerowane powierzchnie. W piastach zalane są żeliwne bęˆny hamulcowe o średnicy wewnętrznej 160mm.
Piasty kół są łożyskowane, każda na dwóch łożyskach kulkowych 6202 ( 35 Φ X Φ 15 x 11).
Napęd silnika na tylne koło jest przenoszony łańcuchem tulejkowym ⅟2 ‘’ x 7,75 o 122 ogniwach przez koło łańcuchowe łożyskowane na jednym łożysku kulkowym 6204 ( Φ 47 X Φ 20 x 14).
Między kołem łańcuchowym a piastą tylną umieszczony jest amortyzator napędu w postaci gumowej tarczy z otworami.
ZBIORNIK PALIWA : 13 litrów pojemności, w tym 1 litr rezerwy. Posiada gumowe nakładki boczne. Na wlewie paliwa umieszczono druciane sitko filtrujące. Pod zbiornikiem podkładki z gumy mikroporowatej izolujące wstrząsy. Zbiornik przymocowany jedną chromowaną śrubą odkręcaną wkrętakiem płaskim.
KANAPA : podwójna, z wkładem z gumy mikroporowatej, pokryta dermatoidem w dwóch kolorach ( szary i czarny).
UKŁAD WYDECHOWY – chromowany tłumik i chromowane kolanko. W miejscu ich laczeia zastosowano uszczelnienie pierścieniem azbestowo-graficznym – chromowana obręcz mocująca.
UKŁAD SSĄCY – puszka tłumika szmerów ssania z filtrem powietrza. Wlot powietrza w skrzynce narzędziowej pod kanapą.
Filtr powietrza połączony z gaźnikiem za pomocą gumowego łącznika.
UCHWYT AKUMULATORA : po lewej stronie motocykla, akumulator mocowany taśmą gumową.
HAMULEC TYLNY : połączony jednocześnie z automatem włączającym światło stop w tylnej lampce. Regulację hamulca przeprowadza się za pomocą nakrętki radełkowanej umieszczonej na cięgle hamulca przy tylnym kole.
Wyłącznik światła stop – W starszej wersji znajduje się na wewnętrznej stronie lewej konsolki ramy.
W nowszej wersji umocowany na zewnątrz ramy z prawej strony pod blachą, połączony z pedałem hamulca sprężyną walcową pracującą na rozciąganie.
KIEROWNICA – chromowana, mocowana do półki za pomocą aluminiowych uchwytów.
Chromowany bagażnik.
Instalacja 6V.
Reflektor przedni – z odbłyskiem o średnicy 150mm, żarówka 6V 25/25, zasilana z dwóch cewek iskrownika, żarówka postojowa 6V 3W.
Akumulator – 7Ah, ładowany przez cewkę iskrownika poprzez prostownik selenowy i bezpiecznik umieszczone w reflektorze przednim.
Tylna lampa – żarówka 6V 3W światła tylnego i oświetlenia tablicy oraz żarówkę 6V 5W światła stop, zasilane z akumulatora –( bez akumulatora też działają. )
Sygnał dźwiękowy – pod bakiem, zasilany prądem stałym z akumulatora ( bez akumulatora nie działa)
Stacyjka – posiada 3 przełożenia kluczyka – światła zgaszone, włączone miejsce i główne. W środku stacyjki znajdują się podkładki ebonitowe – ich odwrotne założenie, sprawia, że motocykl nie gaśnie pomimo wyjęcia kluczyka ze stacyjki. Stacyjka obraca się za pomocą 4 małych kulek pełniących funkcje łożysk. Brak osłonki/zasuwki na stacyjce, tylko chromowana śruba.
Licznik – matryca żółta,
Miernik przebiegu : Czarne cyferki na białym tle
Przełącznik świateł – połączony z włącznikiem sygnału ( czarny okrągły przycisk) obudowany aluminiową osłonką po lewej stronie kierownicy.
SILNIK :
Pod głowicą uszczelka Miedziano-azbestowa.
Cylinder – żeliwny z przykręcanym króćcem gaźnika ze stopu aluminium.
TŁOK – z denkiem lekko WYPUKŁYM, ze stopu aluminium, dwa pierścienie uszczelniające, sworzeń tłokowy Φ 15mm ze stali stopowej.
Wał korbowy – na czterech łożyskach kulkowych – zewnętrzne smarowane olejem, wewnętrzne paliwem.
GAŻNIK – typu Pegaz GM24U1 o średnicy gardzieli 24mm.
Cylinder żeliwy, a nie aluminiowy
Brak osłonki na stacyjce, tylko chromowana śruba
W oryginale do motocykla dodano :
- praskę smarowniczą do kalamitek ( w nowszych wersjach nie dodawana)
- czerwone pudełeczko z logiem SHL wraz z drobnymi częściami typu żarówki
- pokrowiec na narzędzia z odbitą czarną pieczątką i napisem : M11
- klucz płaski 8/9
- klucz płaski 10/12
- klucz płaski 11/14
- klucz płaski 19/22
- klucz nasadowy 10 lub 10/11 ( muszę to zweryfikować, który jest u mnie)
- klucz nasadowy 14/17
- klucz nasadowy 19/21
- klucz nasadowy 30
- klucz pazurkowy 30
- klucz pazurkowy do nakrętki rury wydechowej
- klucz pazurkowy do nakrętki główki ramy
- wkręt montażowy 9
- wkrętak elektrotechniczny
- trzpień do kluczy nasadowych
- szczypce uniwersalne
- pompka z przewodem
- 2 łyżki do opon
- ściągacz do iskrownika – płytka i 3 śruby ( śrub tak naprawdę nie ma, ponieważ w płytkę wkręca się te od dekli)
- zapasowa świeca
- przewód elektryczny
- ściereczka
- czerwone pudełeczko z logiem SHL wraz z drobnymi częściami typu żarówki:
( pilnik do styków, młoteczek przerywacza, pierścień do osi młoteczka, bezpiecznik, żarówka 6V 5W, nalepka wulkanizacyjna, papier ścierny, klej do łatek, wkładka zaworu dętki i kapturek, ogniwo łańcucha i złączane z zatrzaskiem, znaczek fabryczny.
Ciężar motocykla : 120 kg
W motocyklu na zdjęciach brakuje : oryginalnej manetki, motylkowych nakrętek na mocowanie osłon bocznych, zaślepki od osłony łańcucha, ramka reflektora nie jest chromowana,

PS. Jeszcze do poprawki ten opis będzie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Monini dnia Pon 15:31, 22 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Opis modeli->M11 1963 charakterystyka modelu
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group