Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Opis modeli->[M04] - Silnik

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
[M04] - Silnik <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
sławo
PostWysłany: Pią 19:01, 23 Sty 2015 Temat postu: [M04] - Silnik


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Gru 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Czy wszystkie shl m 04 miały silniki S-01 z żebrami na karterach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pią 20:59, 23 Sty 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Tak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
equipatrol
PostWysłany: Sob 12:19, 24 Sty 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KROŚNICE-WROCŁAW

Oryginalnie tak, należy uważać na serwisach aukcyjnych bo czasami jest wpisane, że silnik do M04 a z M04 jest tylko skośna głowica.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomash
PostWysłany: Sob 14:11, 24 Sty 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 14
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

A jakie są różnice między silnikami Shl U48 , M04, M05 i WFM 55rok ?
Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi Padam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
equipatrol
PostWysłany: Sob 17:01, 24 Sty 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KROŚNICE-WROCŁAW

Ja nie uważam się za autorytet, dlatego w mojej wypowiedzi mogą być błędy (ale w razie W zostaną przez mądrzejszych sprostowane).
Silniki jako takie niewiele się różnią, raczej są to detale. Przede wszystkim różnica w nr silnika, początkowa produkcja to silniki odlewane w drewnianych formach- przez co jest charakterystyczna faktura na karterze, później już odlewane w metalowych formach są gładsze). Inne były stosowane przelotki przewodu WN- metalowe, później ebonit brązowy i czarny. Dekle z prawej strony były różne- te okrągłe, gładki albo t11. Dekle sprzęgła PZL z bocianem, potem WFM (tutaj oglądałem kronikę filmową z 47 roku i silnik miał dekiel z paskami-może DKW, może ruski). No i gaźniki początkowo JIKOV, katalog podaje też Zenith- jeśli dobrze pamiętam, potem G16. Jeszcze dekiel wycisku sprzęgła (nie wiem jak to się fachowo nazywa) podobno były oprócz tych z nalanym rantem również wcześniej te z przetłoczeniami (umieściłem taki w identyfikacji części)- ale to raczej z dużą dozą niepewności. Jeśli chodzi o cylindry to były raczej te zdobne koguciki i ciężko powiedzieć czy oryginalnie w M05 i WFM wychodziły z prostym cylindrem na G16.
Wszystkie te dane są podane tak trochę enigmatycznie, ale taka jest też wiedza na ten temat i myślę, że grzechem jest w tej kwestii siać pewnikami.
W razie dodatkowych pytań służę pomocą.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomash
PostWysłany: Nie 16:05, 25 Sty 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 14
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Wielkie dzięki za te wskazówki! Kolego equipatrol, masz może fotki gaźnika Jikov jaki powinien być przy M04?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
equipatrol
PostWysłany: Nie 18:24, 25 Sty 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KROŚNICE-WROCŁAW

Widziałem kilka na platformie aukcyjnyej, są podobne do g16 w kronice z 47 miały sztywny przykręcany przewód paliwowy. Jikov 2716 jeśli dobrze pamiętam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomash
PostWysłany: Śro 1:09, 28 Sty 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 14
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Mam jeszcze jedno pytanko odnosnie gaszaka,czy w kieleckich ,warszawskich i pierwszych WFM-kach były takie same,czy jednak różniły się?A jeśli tak,to na czym polegały różnice?Wiem tylko,że w kieleckich były przykręcane na dwie śrubeczki bezpośrednio do kierownicy,a później wprowadzono objemkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kanuj
PostWysłany: Czw 9:32, 16 Lip 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Makoszka

Tak w kieleckiej mam na dwie śrubki przykręcany bezpośrednio do kierownicy. Jest innego kształtu, bardziej płaski.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Opis modeli->[M04] - Silnik
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group