Autor |
Wiadomość
|
SM-500
|
Wysłany: Śro 20:01, 24 Wrz 2008 Temat postu: [SHL formuła B] - modele wyścigowe |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Taki narazie luźny temat. Zobaczymy jak się rozwinie. Proszę o jakieś konstruktywne wypowiedzi.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
I kilka zachowany detali z motocykla SHL.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SM-500 dnia Pon 10:01, 29 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
irek
|
Wysłany: Czw 21:28, 25 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Znaczy się, że co ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Czw 21:44, 25 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
A gdzie to cudo się znajduje?? Kiedyś miałem chory pomysł nazbierania jakis smieci z m11 i pozmienianie ich w kierunku osiagnięcia jak największej prędkości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pią 8:53, 26 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Może ktoś ma fotki, artykuły itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Nie 11:11, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
a może by tak jakiś opis tego modelu
Motocykl typu M11 stanowił podstawę do budowy motocykla wyścigowego formuły B. Jego konstrukcja została opracowana w ośrodku Techniczno- Zaopatrzeniowym PZM w Warszawie pod kierunkiem Jerzego Jankowskiego. Przed sezonem 1962 roku w ośrodku wykonano serię 25 sztuk takich motocykli. Silnik S-32 przystosowano do wyścigów, zwiększając kąty otwarcia kanałów ssącego i wydechowego, zwiększając stopień sprężania do 8,5 oraz stopień wypełnienia skrzyni korbowej. W specjalnym układzie wydechowym zamiast tłumika zastosowano komorę ekspansyjną. Zmiany te pozwoliły na uzyskanie mocy około 10kW ( 13,5 KM). We wzmocnionej skrzynce przekładniowej zmieniono wartości przełożeń. W przednim zawieszeniu skrócono sprężyny elementów resorujących, co wpłynęło na zmianę geometrii widelca i zwiększenie sztywności. Dzięki temu polepszono prowadzenie motocykla. Zastosowano specjalną, dwuczęściową kierownicę mocowaną bezpośrednio do rur nośnych widelca, zwężony zbiornik paliwa, specjalne siodło i wąskie lekkie błotniki. Motocykl ten osiągał prędkość maksymalną 120km/h. W pierwszym roku startów formuły B tytół Mistrza Polski zdobył Ginter Hennek.
Źródło: mgr inż.Andrzej Zieliński - Polskie motocykle 1946-1985, WKŁ
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez barteq dnia Pon 11:02, 29 Wrz 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 13:30, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
|
Ciekawy temat poruszyłeś SM-500 szukałem w moich zbiorach książkach czasopismach no nic hmmm Trudny temat trzeba będzie odwiedzić znajomego może pomoże !!!!
Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Pon 11:07, 29 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
SM-500 napisał: |
Warto byłoby wspomnieć że tekst Bartka jest z "Zielińskiego" i dotyczy wersji z roku 1961/62. Zdjęcie pokazuje motocykl prawdopodobnie z roku 1967/68 |
dzięki właśnie kombinowałem skąd to mam
SM-500 a możesz powiedziec coś więcej an temat tego motocykla bo jest prezentowany na stronie Fenixa ale tam za dużo też nie ma, a może ktoś z forumowiczów widział ten motocykl na żywo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pon 11:11, 29 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Zbieram informacje, jak będę miał konkrety to coś napiszę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Pon 16:23, 29 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
A w mojej głowie ciągle pomysł, żeby zrobić cos podobnego w domu, tylko z silnikiem 25km , ocywiscie żeby nie psuć żadnego dobrego motocykla, poskładać go z jakiś śmieci które leżą bezczynnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pią 16:09, 16 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SM-500 dnia Pią 16:10, 16 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Pią 16:42, 16 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Co to jest i skąd się to wzięło?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 23:51, 23 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
|
To jest najprawdopodobniej jakiś model z Centralnego Ośrodka Doświadczalnego w Warszawie, więcej mi nic o tym niestety nie wiadomo... Ten motocykl zresztą był nawet pokazany w "Legendach PRL-u" w odcinku "O miłości do motocykli WSK"
Urywek głowicy cylindra, oraz gaźnika przypomina silnik M21W2 lub jakąś starszą jego wersję (nie pamiętam teraz nazwy )
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 23:57, 23 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|