Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Opis modeli->[Sokół SHL M04 M05] - Silnik

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
[Sokół SHL M04 M05] - Silnik <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Nie 0:33, 21 Lut 2010 Temat postu: [Sokół SHL M04 M05] - Silnik







Witam moze ktos podpowie jakie są roznice w tych silnikach jak zmianialy sie pokrywy w tych modelach i kartery ?? do jakiego modelu wychodzily z zebrowanymi karterami pod cylindrem ??
Powrót do góry
Doktor
PostWysłany: Nie 0:48, 21 Lut 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 834
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

O cholera,nawet nie zwróciłem uwagi,że mam żebra na karterach... Zawstydzony Sądzę,że nie wiadomo dokładnie,od jakiego miesiąca produkcji szły zmiany,nie będzie łatwo ustalić na 100%, powiem tylko ,że u mnie jest oryginalny silnik i ma logo ptaszka na kapie i wspomniane żebra,i jest to egzemplarz z 1950 roku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 19:59, 22 Mar 2010 Temat postu:







Sokół 125 - charakterystyczna "1" na lewym karterze, oczywiście żeberka, pokrywa PZL z Łabędziem w kółeczku.

SHL M04 - no tutaj zależy, były na samym początku pokrywy z logiem "MOT", a później jeśli mnie pamięć nie myli PZL ale bez kółeczka. Pod koniec produkcji oczywiście logo WFM.

SHL M05 - analogia do SHL M04.

WFM (WSK) M06 - roczniki 1954, 1955 - analogia do SHL M04 i M05. W 1956 był już silnik bez żeberek, jednak ciągle z dwoma wyjściami na instalację!

Najwyższy numer silnika z żeberkami jaki widziałem miał numer 68xxx. Ja mam w WFM M06 z 1956 numer 77xxx i jest już bez żeberek.
Powrót do góry
mcfrag
PostWysłany: Wto 9:10, 23 Mar 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWL

Żebrowane kartery jeżdziły także w pierwszych WFM i WSK. Widziałem silnik, zmontowany z dwóch połówek, z których jedna miała żebra a druga już nie. Numery technologiczne były zgodne, tak to wyszło z fabryki.



Co do logo na lewym deklu - Wszystkie kieleckie Czwórki (Trójki i Dwójki też) miały montowane silniki z Wrocławia, stąd logo PZL. Po przeniesieniu produkcji do Warszawy i wyzerowaniu numeracji (litera W przed numerem), przeniesiono także produkcję silnika do WFM. Wtedy pojawiło się nowe logo WFM 125 na pokrywie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 14:08, 26 Mar 2010 Temat postu:







a te numery technologiczne ?? jak sprawdzic czy kartery pasuja do siebie na podstawie tych numerów ??
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pią 15:23, 26 Mar 2010 Temat postu:







No jak to jak? :| Na górze w okolicach cylindra lub korka wlewu oleju masz nabite te numery. Jeśli są zgodne to masz kartery od pary.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pią 21:56, 26 Mar 2010 Temat postu:







a numery na pokrywach ??
Powrót do góry
wild
PostWysłany: Pią 22:45, 26 Mar 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

mcfrag napisał:

Co do logo na lewym deklu - Wszystkie kieleckie Czwórki (Trójki i Dwójki też) miały montowane silniki z Wrocławia, stąd logo PZL.


A uważasz frag że do SHL-ki 02 montowano początkowo silnik bezpośrednio z DKW?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 4:04, 27 Mar 2010 Temat postu:







W mojej '51 lewy dekiel jest bez ptaka, raczej zmieniany, bo mam zdjęcia M04 bodaj 500 numerów młodszej i ma z ptakiem.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Opis modeli->[Sokół SHL M04 M05] - Silnik
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group