Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Opis modeli->[M11 Lux] Podobieństwa i różnice.

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
[M11 Lux] Podobieństwa i różnice. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
SM-500
PostWysłany: Sob 9:23, 23 Gru 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

No właśnie. Widziałem mnóstwo SHL'ek sporo LUX'ów a le żadna niemiała takiego napisu !!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Pon 22:06, 25 Gru 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Musialbym foto zobaczyc Wesoly wydaje mi sie ze nie masz sie czego wstydzic, chociaz mi bardziej podobaja sie biale lub szare(srebrne) szparynki... moze sie uda ze moje szparunki beda malowane Wesoly pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 21:04, 29 Mar 2007 Temat postu:







co dalej z tym luxem??
czy ktos ma spisane (i moglby sie podzielic) wszystkie wizualne ruznice pomiedzy lux a zwykla wersja M11 ??
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 23:13, 29 Mar 2007 Temat postu: M11 LUX







Witam
Mam niby LUX-a. Niby- bo wszystko według opisów p.Pancewicza i wiadomości na kilku stronach dotyczących SHL na to wskazuje.

Z tego co można wyczytać to wersja Lux była produkowany niezależnie od wersji eksportowych. Wersja export była lepiej wykończona. Lux wyła robiona dla SHL M11 i SHL M11W.
Lux to poprostu więcej chromu: boczki baku, osłonka stacyjki, szklanki amortyzatorów górne i dolne, obręcze kół, bezpiecznik przy akumulatorze i podobno podstawa boczna (ale takowej nigdy nigdzie nie widziałem- pozatym SHL jest stosunkowo lekkim motocyklem i postawienie jej na centralną stopkę nie stanowi problemu, szczególnie gdy na uchwyt boczny pod kanapą). W różnych latach produkcji wersja LUX się zmieniała i z tego co pamiętam to w roku 1966 wprowadzono cylinder ze stopu lekkiego tulejowany żeliwem.

Tyle co wiem na ten temat. Nie jestem wielkim znawcą więc mogę się mylić.

Pozdrawiam Artur
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Wto 20:02, 21 Paź 2008 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

odświerzam temat w związku z pewną aukcją Wesoly od powyższego postu pojawiło się kilka nowych informacji, prośba więc do SM-500 oraz bitelsa aby podzielili sie wiedzą Mruga wiadomo juz że nie wszystkie LUXy miały aluminiowe cylindry i podstawke boczną, możecie podać więcej informacji na ten temat ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Wto 20:15, 21 Paź 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Temat ma dwa lata i chyba nasz wiedza poszerzyła się znacznie wtym temacie. Osobiście uważm za najbardziej kompetentą osobą do rozwinięcia tematu będzie Kuba. A może założyć jakieś działy lub dział modele SHL i pokolei opisywać każdy z nich. Wiem że niektórzy z nas ostro działają w tym kierunku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Śro 17:38, 22 Paź 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Z pomocą Przemka postaram sie przedstawic wszystkie roznice miedzy M11 i Luxem Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Pią 13:42, 24 Paź 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Zgadza sie Wesoly Z zeliwnym cylindrem z tego co widze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Pią 23:05, 24 Paź 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Z całym szacunkiem do naszego forum, a tym bardziej dla ludzi tu zarejestrowanych i udzielających się , chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz- czy tak cenne informacje , zbierane przez lata, odnośnie występowania wersji LUX (pisane przez "duże litery")należy upubliczniać wszystkim?
(pochromuje szklanki górne, wyrwę tabliczkę znamionową, przeszprychuję koła, zmienie jeszcze to i tamto - i oto wersja lux za 4000zł ) - a potem ktoś to kupi, bo przecież według naszych długoletnich poszukiwań to ma tak wyglądać.
Abyśmy nie dostali drugim końcem kija.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabste91
PostWysłany: Sob 7:58, 25 Paź 2008 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Picek w sumie to masz racje ale wydaje mi się że jest paru użytkowników na forum którzy chcą powiększać swoją wiedzę na temat lux-ów a nie przerabiać zwykłe shelki Kwadratowy nie będę wymieniał tych użytkowników bo chyba wiadomo kto się tymi motorkami naprawdę interesuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Sob 9:02, 25 Paź 2008 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Po to są fora aby wyjaśniać różne problemy, nie widze powodu aby tą wiedze ukrywać, opisy LUxów dostępne są w książkach więc to taka wielka tajemnica nie jest, po to wchodzimy w szczegóły aby właśnie wyjaśnić kwestie oryginalności tych motocykli, forum jest ogólnodostępne każdy może skorzystać z Naszej pomocy w identyfikacji modelu, dzisiaj ktoś może dać się nabrać na fałszywego LUXa ale za klika lat, dzięki pracy forumowiczów już tego błędu nie popełni, pozatym dla mnie jest jasne jeśli nie ma wybitego L na tabliczce lub nie ma tabliczki to nie można założyć że to wersja LUX

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Sob 15:19, 25 Paź 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

A tabliczka też nie jest przeszkodą Smutny Ten gosć co na łodzi handluje tabliczkami wykonuje je naprawdę solidnie. Do osy naprawdę trudno doszukać się jakiegoś błędu, może tylko to ,że widać ,że jest za nowa.
Co to dorobić taka z miejscem na L.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Sob 17:55, 25 Paź 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Bardziej chodzi mi o tych którzy wchodzą na nasze forum aby znaleźć informacje jak przerobić motocykl na lux a potem go sprzedać.
Wydaje mi się że użytkownicy naszego forum zainteresowani wersją LUX wiedzą do kogo w tej sprawie napisać PW.
Dzisiaj ludzie nie dadzą się tak łatwo naciąć na podróbkę odnawianego luxa bo da sie jeszcze kupić luksa w oryginalnym nie odnawianym stanie, ale za 10 lat może się okazać że prawie wszystkie luxy będą już odnowione i na allegro pojawiać się będą jak "grzyby po deszczu" przerabiane, no i kto będzie wtedy w stanie określić czy to nie podróbka? I dlatego pomyślałem sobie że jeśli wiedzy o luxach nie bedzie za wcześnie w sieci to trudniej bedzię byle naciągaczowi przerobić zwykłą SHLkę na Luxa.
No ale może nie mam racji - może za 10 lat to już każdy z nas będzie posiadał prawdziwego LUXa i guzik nas będzie wtedy obchodziło czy ktoś na takich przeróbkach chce zarobić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Nie 15:06, 26 Paź 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Kolejnym problemem będzie to że po przeczytaniu naszego forum sprzedający juz nie wystawią LUX'a jako zwykłej M11. Będzie coraz mniej okazyjnie kupionych motocykli. Za przykład podam że człowiek który mi sprzedawał bordową M11 niebardzo chciał się tagrgować bo "w internecie przeczytał że takich motocykli wyszło tylko 1400szt" !!! Skąd to wiedział? a no z naszej strony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 2:00, 24 Lut 2009 Temat postu:







Panowie i Panie odświeżam temat jako założyciel bo bardzo ciekawie się rozwiną.Nawet nie spodziewałem się zę aż w taki sposób.Proponuje każdemu kto ma oryginalnego LUXA nie ważne w jakim stanie aby miał oryginalnie zamontowaną tabliczkę znamionową z literką L zamieścił w miarę wyraźne zdjęcia.
Zawsze to fakty poparte dowodami...
Pozdrawiam wszystkich o zapraszam do dyskusji.
Oraz przepraszam że tak długo milczałem:)
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny Strona 2 z 4

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Opis modeli->[M11 Lux] Podobieństwa i różnice.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group