Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Narzędzia, chemia i wyposażenie warsztatu->[SHL M11] Śruby silnika - gdzie kupić?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[SHL M11] Śruby silnika - gdzie kupić? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Doli_M11
PostWysłany: Śro 21:44, 21 Sty 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Tak patrze na katalog czesci zamiennych i w liscie obudowy wału jest tak:
Wkręty z łbami walcowymi:
-M6x40 - 10 sztuk
-M6x45 - 5 sztuk
-M6x50 - 5 sztuk
-M6x55 - 5 sztuk
-M6x70 - 5 sztuk
-M6x10 - 5 sztuk
-M6x18 - 15 sztuk
-M6x28 - 5 sztuk

Jesli maja u Ciebie taki wybor to wez takie jak podałem, a jak nie to wez takie zeby mozna bylo je skrocic Wesoly
Dzieki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Śro 22:26, 21 Sty 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Jest chyba 4 czy 5 długości jutro wezmę z każdej po garści i coś ci skompletuję.
Na zdjęciach długości poglądowe jakie udało mi się złapać w garść będąc w garażu Wesoly
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
irek
PostWysłany: Śro 22:43, 21 Sty 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Bitels jeśli można to ja też bym się skusił na taki zestaw do gazelki.
No i jeszcze do WFM`ki i motorynki szukam Mruga.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_M_M
PostWysłany: Śro 22:51, 21 Sty 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poręba Górna

A co myślicie o srubach imbusowych? Do oryginału im daleko, ale solidniejsze i łatwiejsze w użytkowaniu. Myślicie że są warte odstępstwa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Śro 23:09, 21 Sty 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Nie ,imbusy to nie to, szpecą ja teoretycznie dopuszczam tam gdzie nie widać ale boli serce od świadomości takiego odstępstwa. Płaska śruba właściwie odkręcana i zakręcana służy długie lata(dobry śrubokręt np. BETA,Kuźnia, albo śrubokręt udarowy 100% sukcesu) Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_M_M
PostWysłany: Śro 23:26, 21 Sty 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poręba Górna

Srubokręty to mam dobre. Używam głównie Stanley, Jonnesway i parę zakupionych w UK jako profesjonalne. Nie są zniszczone. Mają bardzo dobre koncówki, ale do śrub chyba potrzebował bym klucza dynamometrycznego bo zdarza mi się obrobić łebek albo jak sruba słaba to strzela

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Czw 10:57, 22 Sty 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

bitels napisał:
Jest chyba 4 czy 5 długości jutro wezmę z każdej po garści i coś ci skompletuję.


Dzieki wielkie Wesoly Jak bedziesz kompletował to wez za zapasem prosze Wesoly
No i skoro irek tez potrzebuje to wyslalbys np do mnie a ja juz sie z Irkiem zgadam jakos Wesoly

A co do imbusow to po 1. moim zdaniem szpeca i nie pasuja kompletnie do zabytkowego motocykla, a po 2 nie ufam im, lubia sie czasem przekrecic gniazda, i potem trzeba z gwiazdkami kombinowac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_M_M
PostWysłany: Czw 23:03, 22 Sty 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poręba Górna

Dzięki bitels. Nie znałem tego wkrętaka. Właśnie sobie zamówiłem, ale nie YATO ponieważ oni mają do kitu narzędzia. Z pozoru tylko wyglądają dobrze. Przewiozłem się na kluczach i na imbusach - są niewymiarowe i lubią pękać. Dodam że kupiłem u źródła za czasów jak we Wrocku pracowałem.

Imbusy tylko BAHCO a wkrętak wybrałem sobie taki:

[link widoczny dla zalogowanych]

Mam nadzieję że będzie lepszy od YATO

Jeszcze sprawa srub imbusowych. Utrwaliliście mnie w przekonaniu że nie warto do SHL, ale Doli wierz mi że są i takie które się nie obrabiają - prędzej Ci klucz potrafi strzelić jak byś taką na kleju wkręconą spotkał. Do SHL oczywiście klej odpada, ale spotkałem się z napędem w którym przekładnia była teoretycznie skręcana a jak się okazało producent zadbał aby to stanowiło część zamienną jako całość. To tak off topic Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Czw 15:53, 14 Maj 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Szczera prawda o śrubach:
rowek wzdłużny (czyli standardowe śruby w silniku) - tanie powszechne rozwiązanie, jednak przenoszące małe momenty, do dokręcenia duża siła osiowa, dokręcenie mało dokładne.
imbus - dobrze przenosi momenty, bardzo dobra śruba zabezpieczająca
Jeśli ktoś nie wierzy - niech popatrzy sobie jakie śruby stosuje się obecnie w autach itp.
A kwestia oryginału - myślę że to bezsens. Jeśli ktoś robi porządnie silnik niech wstawia imbusy i tyle.
Co do kwestii odkręcania - polecam kleje anaerobowe, stosowane w technice do połączeń gwintowych. Jest to najlepsze rozwiązanie (klej zasycha dopiero gdy traci kontakt z tlenem). No oczywiście do tych śrub łączących kartery jest to zbędne (aluminium samo z siebie zabezpieczy) ale np. na kierownicę itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Narzędzia, chemia i wyposażenie warsztatu->[SHL M11] Śruby silnika - gdzie kupić?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group