Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->[M17] 1969 r. BlackRider

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
[M17] 1969 r. BlackRider <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
BlackRider
PostWysłany: Czw 10:35, 14 Kwi 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Paweł, ale ładowanie też jest lepsze przy tym zapłonie ? Rozumiem, że mostek już jest niepotrzebny tutaj ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 12:03, 14 Kwi 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Zamiast mostka stosuje się wtedy cały regulator, samych pomiarów z ładowania nie znam, ale z chęcią poznam ile generuje ona V i A. Na innym forum jedna z osób zainstalowała ten zapłon, ale wersję do silnika S32. Po schemacie można wywnioskować, że jest tam na stałe podłączone zasilanie na module zapłonowym, bo ... cewka ładowania po wyprostowaniu przez regulator zasila moduł i idzie przez stacyjkę na akumulator. Nie wiem, jaki ma lub będzie to mieć wpływ na akumulator po dłuższym postoju. Nie kojarzę również, jak jest rozwiązane ładowanie akumulatora w stacyjce drugiego typu, czyli innej niż w wsce 125, czy jest załączane i rozłączane ze stacyjki, czy spięte na stałe.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Czw 12:10, 14 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Czw 16:36, 14 Kwi 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Dokladnie. Mostek jest zastapiony przez regulator ladowania i jest juz zbedny. U mnie w pannonii jest cewka ktora zasila modul zaplonowy bezposrednio (a nie przez akumulator). Na ladowanie sa dwie cewki ktore ida do regulatora - niby dwie fazy. I tam jest bodajze 80W z takiego zaplonu. Jak nie ma obciazenia - akumulatora to w czasie normalnej jazdy przy wiekszych obrotach pali zarowki 12V 40W (przod)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 21:37, 14 Kwi 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Czyli w pannoni nie masz cewek z których prąd idzie bezpośrednio na światła tylko idą na ładowanie? Tak było w oryginale czy coś przerabiałeś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Czw 23:09, 14 Kwi 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Ten zapłon z pierwszego linku ładowania i świateł nie poprawia, tylko sam zapłon.
Ma też regulator napięcia więc mostka nie trzeba.
A zapłon z drugiego linku ma wszystko poprawione i zapłon i światła i ładowanie.
Cud, mniód, kaszanka.
Jak w japońskim motocyklu.
Zarombiśccie.
Ja mam ten pierwszy i zrobiłem na nim 7800 km.
A ten drugi mam w wiatrze i jest cacy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 7:12, 15 Kwi 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Paweł jesteś w stanie podrzucić schemat tego pierwszego rozwiązania? Chodzi mi głównie o zasilanie modułu i jak to jest podłączone przy samej stacyjce

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Pią 10:42, 15 Kwi 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

halcik napisał:
Czyli w pannoni nie masz cewek z których prąd idzie bezpośrednio na światła tylko idą na ładowanie? Tak było w oryginale czy coś przerabiałeś?


Może niezbyt jasno się wyraziłem. Jeszcze raz. Jedna cewka jest na zasilanie modułu zapłonowego. Kolejne dwie na ładowanie i reszta na oświetlenie.
Moja przeróbką było jedynie podłączenie świateł za regulator napięcia - nie zdało egzaminu. Nie wiem do końca czemu - może cewki świetlne mają inne parametry niż te ładujące i dlatego układ nie wyrabiał? Tak czy siak na samym akumulatorze światła powinny na długo wystarczyć a tak nie było. W tej chwili mam światła bezpośrednio z iskrownika i przy minimalnych obrotach jest ciut za ciemno. Ale w czasie jazdy jest perfekcyjnie. Tylko tak jak pisałem warunkiem jest dodatkowe obciążenie w postaci akumulatora bo inaczej cała moc z iskrownika idzie na żarówki i je pali. To jest wersja z CDI.

W oryginale są dwie cewki świetlne, jedna zapłonowa i jedna malutka ładowania. Moc z iskrownika jest bodajże 45W. Oryginalne ładowanie raczej nie wyrabia, a jest wykorzystane tylko do stopu, klaksonu i ewentualnie do świateł pozycyjnych jeśli ktoś na takich jeździ. No i w oryginale jest 6V. Żarówka przednia 30W (katalogowa) tak samo jak 35W nie wyrabiają nawet przy normalnej jeździe. Nie mówiąc już o tym że oryginalny klakson 6V w instalacji 12V trąbi na 3 najbliższe parafie Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Pią 21:11, 15 Kwi 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Dobra, zamówiłem już ten zapłon od Saviera. Wesoly Napiszę co i jak, kiedy już założę. Wesoly
Btw, jak dobrze uszczelnić połączenie kolanko - wydech ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Pią 22:33, 15 Kwi 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

polecam pastę dedykowaną do tych celów w tandemie ze sznurkiem azbestowym. człowiek się przy tym ubrudzi i podenerwuje na sznurek ale efekt bardzo dobry. zwłaszcza jak na koniec ładnie wytrzesz pastę (jeśli tego nie zrobisz to jak coś delikatnie wypchnie po odpaleniu to miejscami pasta nieco wypłynie a później tam zaschnie)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Sob 0:23, 16 Kwi 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Ale przecież sznurka już nigdzie nie dostanę. O jaką pastę chodzi ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Sob 10:32, 16 Kwi 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

a tam nie dostaniesz Wesoly poszukaj. na olx niby wpisałem i faktycznie nic nie było. w razie czego za przysłowiowy browar mogę się podzielić swoim.
w sumie nie znam marki tej pasty ani nie wiem ile kosztuje bo kolega który ma warsztat mi wyciska do pojemniczka i daje Wesoly ale to jest jakaś pasta do wydechów (współczesna) w tubce


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Sob 10:56, 16 Kwi 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Sprawdziłem na olx. Jest trochę tego. Wesoly dzięki. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Sob 21:57, 16 Kwi 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Ja do uszczelnienia używam sznur od drzwi kominka, ogólnie dostępne w marketach budowlanych. Kupiłem gruby, rozplatam, nawijam na kolanko, upycham pod obejmę, skręcam i gotowe. Najwięcej pracy jest z rozplataniem, ale na prawdę się sprawdza i starcza na lata Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Nie 7:39, 17 Kwi 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Zgadza się sznur do kominka się sprawdza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Nie 13:09, 17 Kwi 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

On tez jest azbestowy Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Strona 7 z 7

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->[M17] 1969 r. BlackRider
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group