Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->[M17] 1969 r. BlackRider

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
[M17] 1969 r. BlackRider <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Halski_lpu
PostWysłany: Czw 16:40, 10 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puławy

Hej. Mógłbyś coś więcej napisac o tych szprychach?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Czw 22:49, 10 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Maniek, w weekend napiszę coś więcej, chociaż za wiele się nie działo ostatnio.
Halski, co dokładnie chciałbyś wiedzieć ?
Wysłałem starą szprychę do wymiarowania. Dostałem nowe szprychy cynkowane, polerowane z nyplami mosiężnymi. 2 szprychy dodatkowe. Za całość dałem 260 zł. Cena nie mała, ale jestem zadowolony. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniekgazela
PostWysłany: Pią 0:28, 11 Gru 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIESBACH

Dodaj proszę firmę od szprych w dziale ''sklepy i zakłady''będę potrzebował szprychy do wsk na felgę 19'' ale nie mam na wzór i na allegro też nie ma Zdegustowany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Czw 19:47, 04 Lut 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Witam ponownie.
Dawno nic nie pisałem, ale w sumie nie za wiele się działo przy Gazeli. Najpierw okres przedświąteczny, a po nowym roku zaraz mi się sesja zaczęła. Dopiero od niedawna mogę odsapnąć. Wesoly
Odebrałem wiele już wiele rzeczy, w tym: części od lakiernika, linki, wał i cylinder, odbłyśnik, licznik. Ogólnie z lakiernikiem było trochę zamieszania, ale ujdzie to malowanie. Z reszty jestem zadowolony. Jutro porobię fotki i na dniach dodam szerszy opis i komentarze.
Teraz potrzebuję pomocy, bo zabrałem się za silnik.
Wziąłem się za skrzynię biegów. Ogólnie przed rozbiórką wszystkie biegi były i nadal są, ale zgodnie z radami kupiłem kute wodziki. Tutaj od razu zonk. Kompletnie nie pasowały. Zjechałem je pilnikiem i papierem na kątówce i dopiero weszły, ale kiedy złożyłem skrzynię na próbę to coś tam nie trybi. Na ,starych jest ok. Nie wiem, czy to tak zostawić i zobaczyć, czy ułoży się w oleju, czy złożyć na starych.
Druga sprawa. Kupiłem nowe łożysko igiełkowe i kolejny zonk. Tulejka wewnętrzna łożyska, ta która bezpośrednio nachodzi na koło zdawcze jest taka luźna, że mogę ją sobie ręką nałożyć. W starym wszystko było ciasne spasowane.
Ostatnia moja zmora to dystanse. Nie wiem jak wy liczycie grubości tych podkładek. Wiem jak to liczyć, patrzyłem "instrukcji napraw osy" oraz w "naprawie motocykli" Cichowskiego, ale jak liczę to wszytko do wału to za każdym razem mi wychodzi coś innego. Ze skrzynią sobie jakoś poradzę, tylko nie wiem, czy dystansować też wałek pośredni oraz gdzie dokładnie zakładać podkładki na wałku głównym. W wymienionej literaturze nie zauważyłem takich adnotacji.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Sob 22:01, 06 Lut 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Wodziki zakładaj oryginalne, jak będziesz jeździł normalnie nic nie ma prawa się stać. Jak teraz coś się blokuje to w oleju nie będzie lepiej, nie ryzykuj.
Łożyska dzisiejszej produkcji to porażka, moje kiedy kupiłem obracałem dwa obroty i się jakoś dziwnie blokowało, pewnie gdybym to poskładał rozerwałoby mi kartery. Ostatecznie kupiłem "nowe" z PRLu.
Z dystansowaniem musisz to na spokojnie wyliczać, nikt nie poda Ci gotowego wzoru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Nie 20:21, 07 Lut 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Szkoda tylko, kupiłem już kute, ale chyba faktycznie założę stare.
W takim razie wał sobie odpuszczę chyba niestety, bo nie wyliczę tego dobrze. A wciskać i wyciągać co trochę łożyska na próbę to też szkoda gniazd.

Jak jeszcze jest z tym wałkiem pośrednim skrzyni ? Też go dystansujemy ? Jeśli tak to jak ?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Nie 23:22, 07 Lut 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Z dystansowaniem wału ja od jakiegoś czasu robię tak: biorę stare łożyska i delikatnie szlifuję z zewnątrz, żeby bez wcisku wchodziły w kartery i delikatnie od wewnątrz, żeby łatwo wchodziły na wał. Wycinam uszczelkę i skręcam kartery z wałem na tych luźnych łożyskach. Sprawdzam wtedy luz i mogę do woli korygować podkładkami. Na koniec jeszcze sprawdzam dla formalności czy nowe łożyska mają taką samą szerokość jak stare i skręcam silnik już na nowych łożyskach z ustaloną ilością podkładek. Mam nadzieję że zrozumiale napisałem Wesoly
Co do wałka pośredniego, to robię podobnie, czyli mam stare tulejki, które stoczyłem aby luźno wchodziły w kartery. Skręcam kartery z tymi luźnymi tulejkami i sprawdzam luz wałka pośredniego. Następnie dokładam podkładek (kupiłem kiedyś takie o średnicy wałka pośredniego w kilku grubościach) aby luz wyszedł 0,2 do 0,5 mm (w serwisówce nic nie pisze na temat tego luzu więc przyjąłem taki sam jak dla wałka głównego). Jak już uzyskałem taki luz mierzę suwmiarką kołnierze tulejek próbnych, dodaję grubość podkładek, dzielę na 2 i już mam grubość kołnierza, którą podaję tokarzowi Wesoly To chyba mój najdłuższy post na forum Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Pon 10:15, 08 Lut 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Post długi, ale jak dla mnie wielce pomocny. Super pomysł z tymi łożyskami. Wesoly
Powiesz mi tylko jeszcze w którym miejscu dawać te podkładki na wałku pośrednim ?
Obstawiam, że tak samo jak z głównym, ale wolę zapytać. Jezyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Pon 13:06, 08 Lut 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Źle mnie zrozumiałeś, przy składaniu nie daję już podkładek na wałek pośredni, te podkładki służą tylko do ustalenia grubości, czyli można je dawać w dowolnym miejscu:
1. Mam stare tulejki lekko liźnięte od zewnątrz, aby łatwo wchodziły w kartery i z ewentualnie lekko odchudzonymi kołnierzami
2. Badam luz wałka na tych tulejkach i koryguję go podkładkami
3. Jak już mam ustaloną grubość podkładek która da właściwy luz, to dodaję grubości kołnierzy obu tulejek próbnych oraz grubość podkładek i dzielę na 2
4. Z wynikiem z pkt.3 idę do tokarza i podaję mu jaka ma być grubość kołnierza, tokarz toczy mi nowe tulejki z brązu B101 i te tulejki montuję już bez żadnych podkładek w kartery.
Mruga
Jeżeli już masz np. gotowe tulejki i nie chcesz toczyć nowych, to podkładki radziłbym dawać pomiędzy tulejki a karter (po równo z obu stron) , aby wałek nie opierał się podczas pracy na podkładce stalowej. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szczesk dnia Pon 13:07, 08 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Pon 19:44, 08 Lut 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Aha, czyli niwelujesz te luzy nowymi tulejkami z odpowiednim kołnierzem. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Nie 20:34, 13 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Witam.
Wrzucam kilka fotek obecnego stanu mojej Gazelki. Wesoly



Wiecie może w jaki sposób odmalować obudowę prostownika ? Moja wygląda nie najlepiej. Dokładnie chodzi mi o odwzorowanie później napisów na niej.



Niestety podczas chromowania zaginęły mi 2 części. Oryginalna śrubka i nakrętka stacyjki. Strasznie się zdenerwowałem, bo samej nakrętki nie kupię, a nawet ze stacyjką jest ciężko znaleźć. Mógłbym dorobić, ale nie mam na wzór. Myślałem jeszcze o kupnie nowej, tylko czy nakrętki będą takie same ? Tymczasowo wygląda to tak:



Kolejna sprawa to emblematy. Macie jakiś sposób jak je naprawić i odnowić ? Na waszych zdjęciach wyglądają pięknie. Myślałem jeszcze ewentualnie o czymś takim:
[link widoczny dla zalogowanych]



Z niecierpliwością czekam na wasze komentarze. Wesoly
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BlackRider dnia Wto 20:40, 15 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Nie 22:41, 13 Mar 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2230
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Zdjęć nie widzę Smutny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Nie 23:31, 13 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Mi się wszystkie wyświetlają. Tylko wszystkie wcześniejsze się nie wyświetlają. Zdjęcia dodaję przez BikePics. Zmieniło się coś na forum ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pon 0:28, 14 Mar 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Nic nie ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Pon 7:34, 14 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 211
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Ja również nic nie widzę...

Jeśli masz chwilę to zarejestruj się na portalu fotosik.pl i tam powrzucaj wszystkie (ważniejsze) zdjęcia, jakie do tej pory wklejałeś.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny Strona 5 z 7

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->[M17] 1969 r. BlackRider
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group