Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->[M17] 1969 r. BlackRider

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
[M17] 1969 r. BlackRider <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
CZESIO1958
PostWysłany: Pon 10:13, 29 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2004
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Powodzenia. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Pon 21:11, 29 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

No i stało się, kupiłem też tą Gazelkę z ogłoszenia. Wesoly jutro postaram się wrzucić fotki. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Pią 19:14, 16 Paź 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Witam serdecznie.
Nareszcie mogę zacząć coś działać. Obrona pracy dyplomowej i wyjazd za granicę do roboty trochę udaremnił moje plany z przed wakacji.
Zacząłem dzisiaj od silnika, w sumie szło gładko do czasu kiedy zostało mi to duże koło, które jest pod zębatką od strony sprzęgła. Ni cholery nie chce zejść. Macie na to jakiś sposób ?
Druga sprawa, to ta zasłonka z uszczelką pod spodem, która jest pod prądnicą. Czy muszę ją ściągać przed rozpołowieniem, czy mogę już po ?
Jest tam tyle sylikonu, że nie mogę tego ściągnąć.
Plan jest taki: wał i cylinder wysyłam do regeneracji. Waham się między panem Olachowskim, a panem z Iławy. Silnik albo będę czyścił ręcznie albo myślałem o sodowaniu.
Czy jest sens oddawać prądnicę do regeneracji ? Jeśli tak to gdzie ?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Pią 21:10, 16 Paź 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1071
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Co do prądnicy się nie wypowiadam. Co do usług Pana z Iławy to dużo ludzie jest zadowolonych, ja niestety nie mogę tego powiedzieć. Mogę polecić z czystym sumieniem M.Olachowskiego, namówiłem jednego kolegę z forum i chyba też jest zadowolony, czytaj tutaj: http://www.shlka.fora.pl/remont,37/shl-m17-gazela-rok-1968-by-mysza,10354-30.html?sid=53466e19aa9dc903510c44e6a636f658

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Sob 19:11, 17 Paź 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

I ja chyba też do niego oddam. Wesoly ogarnąłem już to koło pod zębatką. Nie zauważyłem, że te otwory w nim są nagwintowane. Niestety nie mam możliwości wykonania ściągacza i muszę czekać do poniedziałku. Co ciekawe Pancewicz mówi, że jeśli nie posiadamy odpowiedniego ściągacza to możemy to ściągnąć przy użyciu dwóch łyżek. Jezyk

EDIT
Mam takie pytanko do was. Jak oglądam wasze fotorelacje z remontów, to widzę jak możecie składać wasze silniki w białych rękawiczkach. Czym wy to doczyszczacie ? Umyłem swoje niektóre części Akrą na próbę, ale nie ma takiego efektu. Brud z grubsza zszedł, ale w zakamarkach i tak wiele zostało, a wszystko jest nadal tłuste od oleju. W czym to wszystko umyć ?Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BlackRider dnia Nie 20:23, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Pon 20:57, 19 Paź 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Witam !
Silniczek rozpołowiony, zaczynam kompletować części. Wesoly
Czy te wodziki to są te kute od WSK, które pasują do Gazeli ? Nie wiem czy to oryginał, czy też nie.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Próbował ktoś tych tarcz sprzęgłowych ? Wiadomo coś jak z jakością ?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy ten kluczyk pasuje do stacyjki w Gazeli ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Z góry dziękuję. Wesoly
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Wto 15:50, 20 Paź 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Tak, wodziki są kute.
Te droższe tarcze są ekstra.
Ja nie mam takiej stacyjki w gazeli.
Ale jeśli masz stacyjkę od wski to ten kluczyk pasuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Wto 18:07, 20 Paź 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Dzięki za odpowiedź Paweł. Wesoly
Stacyjki mam dwie. Jedna jak na fotkach, a druga z tej drugiej SHLki co ją na części kupiłem. Tam jest oryginalna. Wesoly Myślałem, że tam jest taki kluczyk.
Fajnie jakby jeszcze się ktoś wypowiedział na temat chemii do mycia silnika i części, o czym pisałem wcześniej. Wesoly
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Wto 19:59, 20 Paź 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1071
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Ja silniki myję twardą szczoteczką do zębów, a potem odtłuszczam benzyną ekstrakcyjną. Części polerowane najlepiej odtłuszczać wapnem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Wto 20:39, 20 Paź 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Ja jeżdżę na myjnię bezdotykową i na wypasie myję wszystko.
A w domu mleczko na lakier i chromy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Wto 22:35, 20 Paź 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Dzięki Panowie. Wesoly
Paweł, naprawdę samą "aktywną pianą" domywasz cały ten syf ? Jezyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 12:18, 21 Paź 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Tak, aż lśni po myjni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 19:30, 21 Paź 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1814
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Zależy o czym mowa. Jak masz stan fabrycznych. Czyli od wyjścia z fabryki nikt nic nie robił to myjka ciśnienia może być mało. A jak po remoncie to jak najbardziej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Wto 22:42, 03 Lis 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Witam ponownie po dość długiej przerwie. Wesoly
Dawno nic nie pisałem, ale to nie znaczy, że się ociągałem.
Jak już wcześniej pisałem zacząłem od silnika.
Wszystko rozebrane w drobny mak. Kartery, pokrywy, cylinder, głowicę i gaźnik wysłałem do czyszczenia do pewnej osoby, którą znalazłem na jednym z for internetowych. Jak je tylko odbiorę, a nastąpi to w przeciągu kilku dni to wrzucę foty przed i po. Wesoly Rozebrałem koła, bo uznałem, że wyszkiełkuję piasty razem z silnikiem (początkowo miałem szkiełkować), szprychy zamówiłem stąd:
[link widoczny dla zalogowanych]
Niebawem też powinny być. Kupiłem jeszcze wiele rzeczy, ale to wstawię foty pod koniec tygodnia. Wesoly
W międzyczasie rozebrałem moto i chciałem oddać do malowania proszkowego i tu zaczynają się schody. Podczas rozbiórki można było zauważyć, że ktoś dużo działał przy moto. Wiele śrubek nieoryginalnych, brak podkładek itp. Skręcone na odwal. Kiedy już wszystko rozebrałem i ukazały mi się rama, to byłem w szoku. Niby cała czarna, ale przebija miejscami kolor wiśniowy spod czerni oraz jest wszędzie napaćkane tą pomarańczą. Kolor pomarańczowy jest wszędzie i na wszystkim ! Nawet na amorkach z przodu. Bak chyba też był wiśniowy, bo od spodu coś tam widać. Ogólnie wychodzi na to, że chyba mam zlep z kilku Gazelek, bo błotniki są czarne i nie ma żadnego innego koloru pod spodem.
Zdecydowałem, że będę ją malował na wiśniowy kolor. Taki jaki pierwotnie był na ramie.
W tym miejscu proszę o waszą pomoc. Nigdy nic nie malowałem i nie mam o tym zielonego pojęcia. Mam kilka pytań:
1. Co dać w proszek ? Myślałem tak; na wiśniowy: rama, stopki centralne, puszka filtra, srebrny: obręcze kół, wahacz, łącznik wahacza i bębna tył, całe podnóżki, osłona łańcucha, wahacz przedni, blacha siedzenia czarny; puszka narzędziowa. Stopka boczna w ocynk ?
2. Będzie trzeba kilka spawów zrobić. Piaskować przed spawaniem, czy można dopiero po ? Czytałem, że rzeczy po piachu nie mogą zbyt długo leżeć.
3. Jak malować ? Co powiedzieć w lakierni ? Myślałem tak: piaskowanie, podkład antykorozyjny, kolor z połyskiem.
4. Nie mam możliwości doboru ani wiśni, ani srebrnego, bo są poprzykrywane przez czarny lub pomarańczowy kolor. Jest jakieś uniwersalne rozwiązanie co do kolorów ? Mówię konkretny RAL i po kłopocie ?
Ufff... Trochę tego wyszło.
Pozdrawiam Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackRider
PostWysłany: Nie 18:09, 15 Lis 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

Witam,
miałem to zrobić wcześniej, ale niedawno otrzymałem części, więc dopiero teraz zamieszczam zdjęcia.
Tak jak pisałem, silnik rozebrany, a całość oddałem do czyszczenia.
Zdjęcia przed:




A tutaj po czyszczeniu:






Całość wykonał p. Jacek Brudnicki. Znalazłem go na forum SFM. Sposób czyszczenia polega na: "Efekt taki osiągam stosując zestawienie 3 elementów - woda, szkiełko różnej gradiacji, detergent myjący z dodatkiem sporej ilości sprężonego powietrza."
Za całość (kartery, pokrywy, cylinder głowica, kruciec oraz 2 gaźniki) zapłaciłem 160 zł plus przesyłka 30 zł w jedną stronę. Jak wam się podoba ?
Niżej jeszcze link do całej galerii prac:
[link widoczny dla zalogowanych]

Wał i cylinder wysyłam jutro do Poznania do p. Olachowskiego.
Elementy malowane proszkowo są w lakierni, powinny do mnie wrócić do końca przyszłego tygodnia. A tak przy okazji, czy podstawę przedniego amorka też malować proszkowo ?
Złożyłem już na gotowo piasty kół, ale wstawię fotki jak złożę całe koła.
Do kół przyszły już szprychy od p. Michała Affetla oraz nowe oponki Mitas.
Jutro wysyłam też linki do dorobienia w firmie autolinka oraz postaram się wysłać chromy do Motochrom' a w Poznaniu.
Jak jesteśmy przy elementach chromowanych, widziałem w innych tematach, że odbłyśniki można kupić od hartmana. Niestety typowego do Gazeli nie ma. Czy ten od M11 podejdzie do Gazeli ?
Przypomniało mi się jeszcze jedna rzecz. Jak rozkładałem Gazelkę to wszędzie były żarówki 6v oraz cewka też jest 6v. Cewkę jak coś mam drugą, ale nie wiem czy takto nie zostało to przerobione na 6v ?
Dodam tylko, że kiedy odpalałem Gazelkę przed remontem to robiłem to z aku 12v.
No, to chyba tyle na chwilę obecną.
Pozdrawiam Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BlackRider dnia Wto 21:15, 15 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny Strona 2 z 7

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->[M17] 1969 r. BlackRider
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group