Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Ciekawostki->[M11] kolor wiśniowy oraz wszystkie 1961r

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
[M11] kolor wiśniowy oraz wszystkie 1961r <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
bitels
PostWysłany: Nie 13:10, 21 Sty 2007 Temat postu: [M11] kolor wiśniowy oraz wszystkie 1961r


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Powitać wszystkich użytkowników forum!!!!

Jestem posiadaczem oryginalnej fabrycznej M11 w kolorze wiśniowym.
Po pierwsze szukam kontaktu z posiadaczami takiego motocykla w tym kolorze (tylko interesuje mnie fabryczny kolor).
Po drugie do wszystkich posiadaczy jedenastek z 62roku : Przyślijcie mi albo na maila albo wklejcie na forum zdjęcie oryginalnej tabliczki znamionowej z waszych motocykli, a jak nie macie tabliczek podajcie mi numer seryjny ramy i silnika. Próbuje ustalić chronologię odnośnie wiśniowych elek - czy szły przed czarnymi czy może były produkowane równocześnie jedne i drugie.Im więcej dostanę takich namiarów to lepiej,poza tym moja nie ma tabliczki a pasowało by ją założyć tylko nie wiem jaka była.
Co do mojej mam pewne podejrzenia ,że może być nawet z końca 1961 roku.
Będę wdzięczny za pomoc !!!
Sa tacy co twierdzą że nie było wiśniowych M11 narazie oprócz z mojej namierzyłem jeszcze jedną !


Potrzebuję jeszcze fotek tarcz prędkościomierzy jakie macie w swoich z pierwszych serii . Początkowo szły białe z napisem SHL potem czarne też z napisem. Tyle że pomiędzy nimi jeszcze była chyba jedna czarna bez napisu.Taka była u mnie ,tylko nie wiem czy to oryginalny licznik czy przekładka.Dodam że już widziałem taki w innej eli .To też dla nie zagadka???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Czw 18:07, 30 Paź 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Nie 14:16, 21 Sty 2007 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

a jesteś pewien że nie została przemalowana?? niektórzy tak robili że zaraz po zakupie dawali je do lakiernika ! jest dużo do wyjaśnienia w tej sprawie...
co do licznika to ja mam niestety podmieniony ale jest czarny.

rama 012655 czarna wyprodukowana przed majem 62


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Nie 17:46, 21 Sty 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Napewno nie jest przemalowywana świadczą o tym drobne elementy typu filtr powietrza,skrzynka narzędziowa orginalne złote szparuniki jak na m06,orginalny lakier piecowy taki jak na m06 (porównywałem w Krakowie w muzeum mają orginalną szóstkę)taki tylko kładła fabryka i to tylko w tamtych czasach.
Na 100% fabryka.
Piszesz ,że twoja jest z maja 62r. i ma już dość wysoki numer 12665 to moja musi być prawdopodobnie z końca 61 bo numer mojej ramy to 001399. Ciekawy jest numer silnika wygląda na to ,że u mnie jest któryś z prototypów silnika S-32 numer jest taki" S32 SP*029 " często w polskich silnikach SP oznaczało "silnik proptotypowy"lub "przedprodukcyjny"-serie próbne do testów. Jaki jest u Ciebie numer silnika?

[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Pon 0:06, 22 Sty 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Bardzo ciekawy temat... Nie miałem pojęcia ze są oryginalne wiśniowe SHL Wie ktos cos wiecej na ten temat? Co do numerow ramy i silnika to nie wypowiadam sie bo moja jest z 67 Wesoly A co do licznika to mam pytanie bo widziałem juz rozne liczniki do M11 ( do 120 km/h, do 100 km/h i do 90m/h... od czego to zalezy ? domyslam sie ze ten z mph byl w luxach tych na eksport... a ci z resztą?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Pon 10:42, 22 Sty 2007 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

ja mam normalny silnik s32 nr silnika 13XXX

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Czw 12:53, 25 Sty 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Wiem że były wiśniowe SHL M11. Widziałem takie. Ja spotkałem SHL M11 nr ramy 82 a silnika 002. Coprawda jest to złom ale koleś chce 800PLN. Niewiem jaki miała kolor oryginalnie bo skutecznie została pomalowana farbą do ogrodzenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Czw 16:16, 25 Sty 2007 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

jeśli macie jakieś fotki lub inne dowody to dajcie na forum lub maila [link widoczny dla zalogowanych]
trzeba ustalic jak długo były one produkowane i w jakiej ilości


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Czw 20:18, 25 Sty 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Macie niedowiarki Wesoly . Prawdziwa orginalna wiśniowa suchaelka!!!!
Wprawdzie fotki są nie mojego motorka tylko jednego chłopaka z Buska Zdroju (wybieram się do niego ja pooglądać i dokładnie obzdjęciować).
Moja jak była w kupie też tak wyglądała i miała taki sam licznik ,więc sam zgłupiałem jaki ma w końcu być ? Postaram się porobić fotki mojej w częściach na dowód że nie jest przemalowywana. Jest to mój pierwszy motor jaki miałem w życiu rozebrałem ją do jednej śrubki 10 lat temu zacząłem czyść blachy i ...... natym się skończyło.Ale z perspektywy czasu sądze że dobrze się ,że tak się stało jakby tak jak teraz robię ,poszła do piachu to by dziś nie było żadnego śladu ,że była wiśniowa (dzisiaj nauczyłem się że zawsze to co kupię dokładnie fotografuję),a tak w miejscagdzie nie mogłem dojść papierem ściernym został ślad orginalnego lakieru.Ale jest też dobra wiadomość: praktycznie już zakończyłem kompletację części do niej,zaczynam selekcję części ,które w lutym pójdą do chromu i pomału zaczynam się za nią brać.

A to są fotki "wiśnówki"Wesoly :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Czw 22:27, 25 Sty 2007 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

jestem tak nastawiony poniewaz sam miałem beżową SHL ke ! mało tego większośc ludzi wmawiała mi że takie były ! mało tego wykonane szparunki i malowanie było jak z fabryki! nic do czego można by sie doczepić, teraz wiem że na 100% takich nie było, po prostu pierwszy właściciel niedługo po zakupie dał ją przemalować, sam mi to powiedział, dlatego wole do takich rzeczy podchodzić z lekkim niedowierzaniem, nie gadam że nie mogło takich byc ale to powinno byc dokładnie zbadane.

przyczepie sie i do tego motora!
przyjrzyjcie sie odcieniowi koloru na baku i widełkach jest ciemniejszy niz pozostałe, przedni błotnik wygląda jakby go ktos pomalował do połowy, lekki cień na nr rejestracyjnym ! widzicie to, dla mnie jakims dowodem byłoby sprawdzenie jaki lakier jest pod tabliczka znamionową i czy była wogóle ruszana, następnie czy ten czarny lakier przy numerach był położony pod wiśniowym czy na ! aha i czemu napis WFM jest pomalowany, tego chyba oryginalnie nie malowano, czy tak?

to na tyle co do samej fotki Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Pią 9:17, 26 Sty 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Widzę że cięzko cię przekonać! Dzsiaj wkleję zdjęcia mojej ramy i gadżetów do niej będących jeszcze pokrytych resztkami lakieru a teraz ci wkleję orginalne prospeky KZWM odnośnie Shl m11 na dowód!

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Pią 10:17, 26 Sty 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Kurcze no... po tym co Barteq napisał to rzeczywiscie wyglądało na jakąs przeróbke... No ale jak zobaczyłem te dwie fotki co Bitels załączyłes to juz sam nie wiem ....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pią 11:08, 26 Sty 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Tak jak napisałem były takie SHL'ki natomiast czy ta z Buska to oryginał stwierdzisz dopiero gdy zobaczysz ją na własne oczy. Ten zbiornikwygląda jakby był od M06 i wygląda na oryginalne malowanie natomiast reszta wygląda na świerzy lakier. Podaj proszę rok produkcji i numer ramy jeśli możesz.
Nieukrywam i niegdy nieukrywałem że działam na innych forach. Na jednym z nich też jest taki temat. Czy mogę wykorzystać Twoje zdjęcia i oczywiście zrobię to samo gdy otrzymam zgodę na publikację zdjęć z innego forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 11:55, 26 Sty 2007 Temat postu:







SM-500 napisał:
Ten zbiornikwygląda jakby był od M06 i wygląda na oryginalne malowanie

Pierwsza seria M11 miała zbiornik bardzo podobny do M06, z malowanym a nie tłoczonym znakiem firmowym. Nie można jednak powiedzieć, że był on taki sam, różni się kształtem. Zresztą jest to napisane w książce "polskie motocykle". Mam shl z takim zbiornikiem z 1962 roku, widziałem też wiele innych egzemplarzy z takim zbiornikiem z lat 1961/1962. Co do wiśniowej M11 to jestem pewien, że takie były produkowane, spotyka się o tym wzmianki w wielu publikacjach. Interesuję się tym tematem od dawna, widziałem już kilka takich egzemplarzy. Lakier nieoryginalny jest bardzo łatwo poznać jeśli ma się trochę praktyki w malowaniu, a odróżnienie go od piecowego nie stanowi problemu.
pozdrawiam niedowiarków
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Pią 12:15, 26 Sty 2007 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

nie powiedziałem że nie były produkowane w takim kolorze, ale na pewno nie były tak rozpowszechnione jak czarne i była to pewnie tylko jakas seria bo jak na razie to wynika że były produkowane w kolorze wiśniowym tylko na początku produkcji, i jak zauważył SM-500 w przypadku tego motora z Buska, zbiornik, widełki i przedni błotnik tak jak z modelu M06 oryginalny kolor,

prospekty które zamieściłeś sa juz konkrenym dowodem na istnienie wiśniowych M11


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pią 12:55, 26 Sty 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Dokładnie. Niechodzi mi o to że ten zbiornik nie pasuje do tego modelu. Ten zbiornik niepasuje do tego egzemplarza a to jest różnica. Ale tak jak napisałem nie przekreślam oryginalności tego motocykla. Niewiem jak masz (bitels - Georg. Poul, Ringo a może sam John:))na imię ale widzę że kumasz o co chodzi. Jak tylko naocznie zobaczysz to moto daj znać o stopniu jego oryginalniości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny Strona 1 z 9

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Ciekawostki->[M11] kolor wiśniowy oraz wszystkie 1961r
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group