Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Ciekawostki->[M11] kolor wiśniowy oraz wszystkie 1961r

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
[M11] kolor wiśniowy oraz wszystkie 1961r <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 20:35, 30 Sty 2007 Temat postu:







Witam
jestem nowy na forum
może ktoś mi odpowie czy wiele stracę jeżeli przemaluję moją shl-kę na wiśniowo
i czy może ktoś wie z kąd mam wzorzec oryginalnego wiśniowego koloru .
Pozdrawiam wszystkich
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Wto 20:55, 30 Sty 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Witamy na forum Wesoly
Moim zdaniem nic nie stracisz... bedzie to taka sama przerobka jak moja, tj przerobienie SHL na Luxa... ale chyba leszpym miejscem na to czego potrzebujesz bedzie ten temat... http://www.shlka.fora.pl/viewtopic.php?t=58


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Wto 23:35, 30 Sty 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Mam fotki i numery nastepnej czarna numer narazie najniższy jaki dla czarnaj znaleźliśmy 002742 silnik jest nie orginalny ale na tabliczce na szczęście został orginalny 2089,czyli moja hipoteza odnośnie numeracji serii przedprodukcyjnej zaczyna nabierać prawdopodobieństwa.
Myślę teraz ,że były cztery serie (SP1,SP2,SP3,SP4)po 500 silników razem 2000 ,a potem już numeracja leciała normalnie S32*.....*. Silnik włożony do tej heli tez jest ciekawy bo to jest S34.
S34 powstał jako próba unifikacji silników klasy 125,150,175 i w przyszłści(do czego nie doszło)250.Chodziło o zakończenie produkcji przestarzałego S01 w prostej linii pochodzącego z DKW RD125.
S34 był silnikiem o pojemności 125ccm poza cylindrem i przełożeniem w skrzyni biegów niczym się nie różnił od pozostałych silników tej serii powstających w warszawskiej WFM. Montowany był w krótkiej serii WFM-ki.
Historia potoczyła się jednak inaczej WFM KC PZPR kazał zlikwidować na jej miejscu powstały PZO(Panśtwowe Zakłady Optyczne) a nieśmiertelny S01 przetrwał do końca produkcji polkich motocykli tj.do roku 1986 produkowany przez Predom Dezamet w Nowej Dębie.Montowano go w ostatnich seriach wsk Mo6.

Fotki tabliczki ,numeru na ramie oraz ciekawie pomalowanego zbiornika tak jak w prototypie i w wersjach sportowych.
Będę sprawdzał czy to malowanie jest orginalne czy ktoś poprawił standardowe.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Śro 9:14, 31 Sty 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Na temat takiego przerabiania już się wypowiadałem więc lepiej zamilknę. Natomiat to malowanie uwielbiam. Długo szukałem takiej SHL już myślałem że to tylko wersja próbna miała takie malowanie. Miałem nadzięję że ta SHL nr ramy 88 będzie tak malowana ale niestety został w niej wymieniony zbiornik. Pikne fotki. Wygląda na oryginał. Jeśli malowane to wiele lat temu. Jeszcze jedno. Jaki macie wachacz z tyłu w bordowych motocyklach z M11 czy jest zasosowany z M06?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pią 21:45, 02 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Ten motocykl to najprawdopodobniej składak, ponieważ właściciel pracował w KZWM. Zarzeka się, że wszystko jest oryginalne, ale fakty temu przeczą. Klamki nowszy typ, Zbiornik chrom z przetłoczeniem. Stacyjka z zasuwką. Jedyne, co się zgadza w przodku to amortyzator skrętu skręcony na stałe. Podejrzewam też, że ktoś przyłożył zdrowo tym motocyklem w przydrożne drzewo i wymienił cały zniszczony przód wraz bakiem. Silnik też niestety został wymieniony. Cały motocykl został przemalowany, nie sposób znaleźć kawałek blachy w oryginalnym kolorze. Zwróćcie uwagę na tabliczkę znamionową. Zupełnie inna. Czyżby w wierszu typ pozostało miejsce na wybicie literki „S” Jeśli komuś nasuwają się inne ciekawe podejrzenia zapraszam do dyskusji.

Przepraszam ale zdjęcia póżniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Sob 18:09, 03 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

To sa fotki helci kolegi SM-500 tej 088.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

A z tym miejscem na literkę "S" to mogło tak być bo prototyp wersji s powstał w 1960r

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Nie 1:47, 04 Lut 2007 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

co do tabliczki na 100% nie jest to oryginalna, to jedna z tych które można kupic teraz na bazarach dlatego jest okienko na wybicie literki po M11,oraz pare innych szczegółów które nie były bite na tabliczkach z tamtego okresu, jak widać tabliczka została przykręcona śrubami brak oryginalnych nitów,

wszystko jest raczej oryginalne [oprócz tabliczki] tylko niektóre rzeczy nie z tego okresu, np. jak pisze SM-500 klamki

a co do stacyjki z zasówką od którego roku były montowane??
i gdzie macie umieszczony prostownik selenowy?? bo ja w przedniej lampie a tam miały podobno tylko modele LUX ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pon 14:08, 05 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Tabliczka jest oryginalna. Człowiek który posiada tą SHL niewie wogóle co to jest bazar w Łodzi. Motocykl był malowany a tabliczka była zdjęta do malowania. Poza tym wszystko jest nieoryginalne. Widoczne elementy były montowane od 1963r !!!!!!!!!! Barteq, jeśli masz zdjęcie tych dorabianych tabliczek to zapodaj. Zweryfikujemy oryginalność tej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Pon 18:48, 05 Lut 2007 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

akurat nie moge teraz znaleźć fotki takiej tabliczki,
ale!
mnie ciekawi co robi ta pusta kratka po M11 ?? miejsce na wpisanie modelu? tylko którego bo M11-S został tylko prototypem,
ciekawe że ja mam z rocznika 62 i takie czegoś już nie ma! po prostu napis Typ - M11
pozatym układ wpisów całkiem inny niż w mojej, taka innowacja w ciągu roku ?? Zdziwiony nie wierze Kwadratowy
aha i jeszcze nie mam takiego czegoś jak nośność !!!!
pozatym gdzie zgubił im sie typ silnika??
oraz waga motocykla ja mam ~120 kg

dodam tylko że moja tabliczka jest w 100% oryginalna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Wto 2:28, 06 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Po 1. Moim zdaniem ta pusta kratka jest na wybicie W dla M11 z silnikiem Wiatra, lub na L dla M11 Lux.
po 2. Co do tej tabliczki to my Barteq juz co prawda rozmawialismy, ale je mam taka samą i wydaje mi sie ze moze ona byc oryinalna poniewaz po 1. dla czego ktos dzisiaj mialby robic tabliczki az tak rozniace sie od oryginalu? a po drugie moge przedstawic nastepujacy dowod na oryginalnosc tej tabliczkii.... a mianowicie jestem 3-cim wlascicielem mojej SHL, 2-gi wlasciciel nic przy niej nie zrobil bo dlubał Osę, a ta shl tylko lezała i w takim stanie w jakim kupil ja od 1-szego sprzedał mi (z ta tylko roznica ze dorzucil sporo części gratis Mruga) a pierwszy wlasciciel owszem pomalował ja ale tabliczki na pewno nie zdejmował poniewaz byla zamalowana taka sama farba jak reszta motocykla Wesoly
Ale upewnie sie jeszcze zeby poprzec moja teze i pogadam z tym 2-gim wlascicielem.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Wto 9:17, 06 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Proszę więc jeśli ktoś ma LUX'a lub Wiatra niech zapoda fotkę tabliczki i sprawa będzie rozwiązana. Wiem że już w roku 1961 przestały być stosowane takie tabliczki. W motocyklu 460 już jest normalna. W artykule w motorze model S jest modelem podstawowym więc jak dla mnie jest oczywiste że tam jest zostawione miejsce na literkę S. Jeśli ktoś uważa inaczej to proszę o dowody o które przecież wcale nie jest trudno Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Wto 9:36, 06 Lut 2007 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

no ok Doli tylko że twoja jest wyprodukowana jakoś po 1965, wtedy już mogli bić takie tabliczki, bo model M11 W juz istniał natomiast w 1961 roku nie było go nawet w planach.

poniżej fotka mojej tabliczki oraz podróbka ze skuterdębica

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

chyba najlepiej będzie tak, jeśli ktoś ma model z 1961r to niech pokaże fotke tabliczki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Wto 10:04, 06 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Puki co to te tabliczki są inne. Dajcie jeszcze LUx'a i Wiatra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Wto 10:16, 06 Lut 2007 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

nikt na forum chyba nie ma LUX, ale jeśli ktoś ma M11 z 61r i ma taką samą tabliczke co moja niech da znać Wesoly kto ma inną także

ponawiam pytanie:
co do stacyjki z zasówką od którego roku były montowane??
i gdzie macie umieszczony prostownik selenowy?? bo ja w przedniej lampie a tam miały podobno tylko modele LUX ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Wto 11:44, 06 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

barteq napisał:
co do stacyjki z zasówką od którego roku były montowane??


Od 1963r w modelach LUX od 1966r w zwykłych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny Strona 3 z 9

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Ciekawostki->[M11] kolor wiśniowy oraz wszystkie 1961r
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group