Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Ciekawostki->[M11] kolor wiśniowy oraz wszystkie 1961r

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
[M11] kolor wiśniowy oraz wszystkie 1961r <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
bitels
PostWysłany: Wto 11:45, 06 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

U tego gościa co ma ta czarną 11 61rok stoją zwłoki orginalnego Wiatr LUX!!!! Ja będę u niego zrobię foty.
Tabliczka wiatra była całkiem inna niż wcześniejszych 11 wyglądała tak jak gazelowska albo z osy ,ten typ kroju liter i wygląd.
A co do produkcji SHL M11W to zaczęła się w 1967 roku a skończyła w 1968 w lutym kiedy to zaczęto produkcję gazeli.
W każdej M11 prostownik selenowy był w lampie.Tak jak w osach i WSK M06.
Prostowniki na lub w skrzynce narzędziowej miały tylko gazela i wszystkie odmiany WSK M21.
A co do tej tabliczki to rozwiążę wasze problemy.
Ta tabliczka jest wzorowana na tabliczkach SHL M06 i ztąd to miejsce na wbicie typu(choć były też tabliczki na M06 z wpisanym odrazu typem)zmieniono tylko typ 06 na 11.
Projektując taką tabliczkę twórcy m11 zapewne planowali rozwój motocykla poszerzając go o więcej modeli,tak jak w przypadku SHL M06 i WSK M06 jednak PRL-owska rzeczywistość zweryfikowała te plany i powstał tylko Lux, który szczerze mówiąc nie sprzedawał sie za dobrze tak jak później gazela(cena,motocykl wtedy nia miał wyglądać a jeździć,najczęściej na wsiach gdzie często był jedynym środkiem transportu dla całych rodzin,stąd duża populaność głeboko przestarzałej WSK M06 która była bardzo tania i bardzo niezawodna przez swoją prostotę budowy),po czy drobne modyfikacje kosmetyczne i techniczne (wersja silnika U).Dzięki problemom z uruchomieniem produkcji gazeli powstała wersja M11W(zakład nie mógł mieć przestojów).Dopiero okres gierkowski pozwalał na tworzenie wielu modyfikacji motocykli(przykład WSK,rodzina ptaków,motocylke eksportowe)ale SHL w tym czasie juz niestety motocykli nie produkowała,tyko już karosowała podwozia samochodowe. Została zniszczona jak wcześniej Warszawska WFM(z dnia na dzień z produkcji motocykli i silników przestawiła się na urządzenia optyczne dla wojska,zakład na Mińskiej 25 z WFM przeistoczył się w PZO.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Wto 12:03, 06 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Ja mam 1961, nr ramy 3tys. , automat stopu był w środku ramy ale , obsługa jego była masakryczna ,więc kupiłem i zamontowałem standardowy standardowo. Koła 19, zbiornik taki trochę ,,kanciasty" , brak amora skrętu, silnik mam nieorginalny nie wiem z którego rocznika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Wto 12:24, 06 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Mam zdjęcie M06T z tabliczką z wytłoczonym M06T. Suchy, trochę za wysoki numer ramy jak na ten rok !!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Wto 14:33, 06 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Suchy napisał:
Ja mam 1961, nr ramy 3tys. , automat stopu był w środku ramy ale , obsługa jego była masakryczna ,więc kupiłem i zamontowałem standardowy standardowo. Koła 19, zbiornik taki trochę ,,kanciasty" , brak amora skrętu, silnik mam nieorginalny nie wiem z którego rocznika.


Nie zgadza mi sie tu cos z brakiem amortyzatora skrętu... tzn powinienes go miec bo byl on montowany we wszystkich M11 do stycznia 1966 roku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Wto 15:41, 06 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Suchy wklej fotki swojej to ocenimy, jaki masz dokładnie numer ramy, a tabliczki znamionowej nie masz?Tam tez powinien być numer silnika.. A co do numeru ramy 3tyś jeszcze możliwe ,że była z 61r. bo ta co fotki jej wkleiłem na forum ma numer ramy 2742 a jest też 61. U Ciebie był silnik pewnie o numerze coś koło,lub ponad 2400.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Wto 17:29, 06 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Barteq, jeśli nie chcesz ujawniać numerów zapodaj mi chociaż na Priva. Wciągnę sobie do mojej bazy. Hej Doli dawaj zaraz Twoją tabliczkę znamionową Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Wto 22:08, 06 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Chodzi Ci o fotke czy numery? jak chcesz to numery moge Ci na PW wyslac tylko daj znac co potrzebujesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Śro 9:07, 07 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Najlepsza byłaby fotka. Zrobię zestawienie tabliczek. Tamta dorabiana to raczej kaszanka. Natomiast barteq ma zwyklą tabliczkę. Suchy, bitles ma rację w 1961 wyszło ok 7000 szt. Chętnie obejrzę fotki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Śro 10:39, 07 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Niestety tabliczki nie posiadam, a kupiłem ją z silnikiem s-32U Jezyk , gdy ją kupiłem była w opłakanym stanie, pomalowana pędzlem, nikt by nie przypuszczał że kiedyś będzie mogła jezdzić poważnie. Jestem na studiach teraz, jak wróce do chałupy, to postaram sie foty porobić i powklejać. Była oczywiście bez papierów, wiec jej wiek jest cały czas sprawą dyskusyjną. Amor skrętu ktos założył potem bo nie ma w dolnej półce takiego bolca który by go ustalał, jak mam np w mojej drugiej m11 z 66 roku , która ma taki bolec, ale amora nie ma dla odmiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Śro 10:42, 07 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

OK Suchy czekamy na fotki, Twój numer ramy to równe 3000? Zastanawia mnie też ta różnica masy 115,117 i 120 kg. Czy ktoś ma inne wagi? Szkoda że tylko kilka osób bierze udział w dyskusji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Śro 12:13, 07 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Suchy a nie pomyślałeś że koś mógł wymienić widelec bo zrobił motocyklowi kuku! Wesoly Przy uderzeniu przodem eshalelą przez zawieszenie wachaczowe właśnie pierwszy leci wachacz,żadziej główka ramy.
Przemek pytałeś kiedyś o wachacz ,odpowiadam ci ,że jest juz z 11 bo ma mocowania do osłony łańcucha.
Jako ciekawostkę wklejam skany z katalogu SHL M 11 rok 1968(katalog ten uwzględnia już wszystkie "wariacje" tego typu motocykla)
Widzieliście to kiedyś. To są najprawdziwsze fabryczne twory do 11 nie żadne rzemiosło (które notabene posiadam i do 11 i do 17)
Co do wagi to pewnie jak im sie napisało w późniejszych rozumiem silnik z cylindrem aluminowym jest dużo lżejszy,w wiatrze tez będzie różnicawagi ,ale w tych pierwszych??? Napewno to jak im sie napisało!
Pancewicz w książce "Naprawa Motocykli SHL" podaje takie dane:
M11- 115kg
M11 LUX-112kg
M11W-115kg
M11W LUX- 115kg
Jako głównemu twórcy i konstruktorowi motocykli shl myślę że należy mu wierzyć.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Śro 12:53, 07 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Co to za katalog? z którego roku? Z kim mam się przespać aby go zdobyćWesoly Mam katalog z 1965 i 1966 i tam niema takich rzeczy!!! Pan Władziu ma M11 LUX z taka szybą i osłonami. To jest ta milicyjna o ktorej wspominałem. Jeśli chodzi o lusterko to mam kierownicę z takim lusterkiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Śro 13:12, 07 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Po 1. To jest moja tabliczka [link widoczny dla zalogowanych]
po 2. To mam pytanie do Bitelsa ale oczywiscie wszyscy mogą odpowiedziec... skąd bierze sie róznica 3 kg wagi silnika między M11 a M11 Lux? oczywiscie na pewno ze względu na aluminowy cylinder w Luxie no ale to chyba nie o cale 3 kg??? czy ktos wazyl oba cylindry?
po 3. To zgadzam sie z bitlesem co do tych skanów poniewaz wiem na 100% ze owiewka i chyba (ale nie jestem pewien) osłony nóg byly w SHL M11 Lux 2, ponierwaz na allegro bylo kiedys czasopismo motor gdzie byla wlasnie fotka tego motocykla i mam ją zapisaną na kompie ale nie na tym z ktorego pisze tego posta. Jak tylko bede u siebie w domu to wrzuce tą fotke Wesoly Aha no i tez jestem bardzo ciekawy co to za katalog... moze moglbys go zeskanowac i podesłac do Barteq zeby wrzucic na nasza stronke to czego nie ma w 'normalnym' katalogu...
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Śro 13:56, 07 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Faktycznie podobna do tej 088 ale brak w tamtej typu silnika. Natomiast w tej pomimo miejsca nie jest wbite L

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Śro 14:38, 07 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

A czemu miało by byc wybite L? moja nie jest oryginalnie Luxem tylko ją robie na Luxa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny Strona 4 z 9

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Ciekawostki->[M11] kolor wiśniowy oraz wszystkie 1961r
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group