Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / M11->Pomoc z częściami

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Pomoc z częściami <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Brylu
PostWysłany: Nie 13:54, 20 Gru 2020 Temat postu: Pomoc z częściami


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 17 Gru 2020
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

Dzień dobry na początku chciałbym podziękować za przyjęcie do grupy. Jestem nowy i proszę o wyrozumiałość gdybym pisał bzdury, stałem się szczęśliwym posiadaczem SHL M11 1964 rok , która od 88 roku stała nie jeżdżona z powodu złamanej zębatki. Próbuję ja odrestaurować zaczynając od silnika i mam kilka pytań, mianowicie jaka powinna być zębatka sprzęgła ile zębów 13 czy 17 i jaka jest różnica między 13 a 17 , kosz sprzęgłowy posiada 34 zęby, oraz jaki łańcuszek ile ogniw ?? Drugie pytanie co do długości popychacza i gdzie mogę taki kupić wraz z kuleczką z góry dziękuję za pomoc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 19:34, 20 Gru 2020 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Zębatka 17, łańcuszek 48 o wymiarach 3/8x5/16. Współczesne popychacze są miękkie, szukaj info na forum.
Zapraszam do powitalni


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Śro 0:35, 23 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Nie 20:54, 20 Gru 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Witaj
Nie wiem dlaczego nie zaczniesz od sprawdzenia na portalach aukcyjnych lub sklepach internetowych np. gmoto. Tam można kupić cały kosz sprzęgłowy, ale... jest on co najwyżej przeciętny, łańcuszek jest bardzo słabym ogniwem, nie pęka, ale niesamowicie szybko się naciąga (jak przejedziesz 2000 km i to spokojnym tempem to się ciesz). A tak w ogóle to ma on chyba 48 ogniw, 44 ogniwa mają WSK-i 125, chyba, że ktoś podmienił wał.

A tak w ogóle to da się te łańcuszki w jakiś sposób dorobić? Może jakiś skrócony łańcuch napędowy np. z Rometa byłby odpowiedni? Nie wiem tylko czy połączenie za pomocą spinki byłoby racjonalne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 9:46, 21 Gru 2020 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Seba fajnie że podpowiadasz koledze, ale zostańmy przy 48 ogniwach dla kosza z 34 i zębatki 17 oraz 44 ogniwa dla pary 13/30? Jeśli jednak kolega się zdecyduje na remont silnika to warto sprawdzić przełożenia i dobrać właściwy kosz i zębatkę na wał.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Śro 0:34, 23 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / M11->Pomoc z częściami
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group