Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] 1964r krzysiekM11 - trzyletni remont

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
[M11] 1964r krzysiekM11 - trzyletni remont <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
krzysiekM11
PostWysłany: Sob 21:46, 27 Lut 2016 Temat postu: [M11] 1964r krzysiekM11 - trzyletni remont


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

W końcu zdecydowałem się wrzucić kilka fotek z remontu mojej SHL M11 z silnikiem S32, rok produkcji 1964r. SHLkę dostałem od wujka. Stan maszyny był raczej marny,garażowana przez około 20 lat pod arkuszem eternitu pod płotem. Motocykl był w 99% kompletny, pierwsza myśl - wszystko trzyma się kupy, kompletna więc remont ruszył z kopyta i w mig się skończy Hyhy Niestety, jak to w życiu, zawsze pod górę i z zakrętami i tak oto z szybkiego remontu zrobił się trzyletni maraton (do dziś nieukończony) Wstyd

Początek reanimacji - grudzień 2012r (dokładną datą na zdjęciach proszę się nie sugerować, przekłamana o kilka dni Zawstydzony )



Boczne blachy już zdemontowane, osłona łańcucha (tylko górna)
została demontowana już przez wujka ale była przy motocyklu Wesoly








Silnik - to co było w środku zaszokowało mnie. Wszystko przez to, że motocykl stał przez kilkanaście lat bez świecy.... ale o tym później Jezyk


Jeszcze śnieg zalega na ramie - wyciągnięta spod płotu, spod kawałka eternitu



Licznik o dziwo działa, jedynie wskazówka "zaleciała" za kołek i nie dała rady wrócić na swoje miejsce Wesoly




SHLka zaczyna się rozbierać Wesoly


Wszystko szło zgodnie z planem, sprawnie i szybko... no i tu zaczęły się prawdziwe schody Zdegustowany Wał "zamarznięty, tłok był 3 dni zalany naftą (nic nie pomogło). Stukaniem młotkiem przez klocek w tłok - ani drgnie.


Z pomocą przyszła wiertarka... Hyhy Hyhy Hyhy


... po wywierceniu denka nic się nie zmieniło Wstyd


CDN...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekM11 dnia Sob 22:03, 27 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Sob 23:34, 27 Lut 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Musisz nawiercić na rogu tłoka blisko sworznia, lekko ślizgając się wręcz na cylindrze. Później rozbijaj niszcząc do końca tłok. Chodzi o uszkodzenie powierzchni bocznej tłoka. Możesz zrobić kilka na pewno ułatwi robotę. Tłok jest z alu, a gładź z żeliwa więc wiertło powinno ładnie iść w samym tłoku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Nie 0:11, 28 Lut 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

I bez tych wszystkich "problemów" i rozwierceń ten tłok razem z cylindrem nadają się do wymiany na całkiem nowe, na szczęście te części są łatwo dostępne.

Kolego krzysiekM11 - wstawiłeś fotki z 2012 roku, nie masz nic z 2013-2015 roku?
Pochwal się obecnym stanem swojego motocykla Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Nie 0:33, 28 Lut 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

A ja bym piardzialnoł dużym młotkiem, przez odpowiednio dopasowany, twardy klocek. Nasz forumowy kolega tak miał w wieśce, lał naftę że aż z komory wału się już wylewało, pukał młotkiem przez klocek i nic, ani drgnął. Ja jako że jako nic do stracenia nie miałem ( oprócz zaufania kolegi ) pod jego chwilową nieobecność, jednym konkretnym strzałem uruchomiłem tłoku.
Tłok nie jest maksymalnie w górnej pozycji, więc powinno sie udać, mam taką nadzieję Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 8:50, 28 Lut 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Bez przesady, na upartego cylinder można jeszcze wykorzystać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Nie 9:49, 28 Lut 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Mimo wszystko takie znalezione pod płotem motocykle to. . .
Kupa roboty i wiele satysfakcji Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Nie 13:25, 28 Lut 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Ja ostatnio jestem zafascynowany Coca-Colą, świetny odrdzewiacz, może spróbuj zalać na 3 dni i spróbuj. Ja ostatnio tak odkręciłem kilka śrub, które wcześniej nawet nie drgnęły, a po moczeniu w Coca-Coli puściły bez problemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morgan
PostWysłany: Nie 14:30, 28 Lut 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 325
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

podziwiam wytrwałość ja swoją odnawiam kilka miesięcy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Nie 21:58, 28 Lut 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

To są zdjęcia z początku remontu. Będę sukcesywnie wstawiał kolejne Mruga



Problem nie był z zapieczonym tłokiem lecz z wałem.... Korbowód stał jak zaspawany, nawet po wyjęciu wału (wał na złom) uderzałem młotkiem w korbowód i nic.





Niespodzianka kryła się w komorze korbowej... te kliny wydają się być komicznym posunięciem ale były niezbędne...


Nie mam zdjęcia wała a raczej blachy przeciwwagi - przy demontażu owa blacha oderwała się od przeciwwagi i jak przyklejona tkwiła w karterze (na dole przerdzewiała). Wkrętakiem wydłubałem blachę razem ze szlamem


Komora korbowa szczelnie wypełniona jakimś mułem, szlamem, i wodą. Wał skleił się trwale z karterami i właśnie kliny poradziły sobie z rozdarciem połówek Wesoly







Już przyjemniejsza część roboty... Wesoly


Pierwszy "nowy" wał, który jak się okazało był uszkodzony Wstyd tzn przestawione czopy, zorientowałem się dopiero po .... 3 latach gdy już silnik skręciłem do kupy i coś nie grało z iskrą Wstyd


Kartery przepuszczone przez szczotkę obrotową Wesoly





C.D.N....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Nie 22:24, 28 Lut 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Lubiński w Iławie wał zregeneruje Mruga
Wstaw Krzysiek proszę zdjęcie tej szczotki co czysciłeś silnik, albo link do allegro o ile jest to tam w sprzedaży.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 11:04, 29 Lut 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

No tak, a ja myślałem, ze to problem obecny Wesoly Czekam na dalszą część fotorelacji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pon 15:36, 29 Lut 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Dawaj dalej foty!!!!!!!
Ślinka cieknie, bo apetycznie to wygląda!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Pon 22:03, 29 Lut 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

Marco napisał:
Lubiński w Iławie wał zregeneruje Mruga
Wstaw Krzysiek proszę zdjęcie tej szczotki co czysciłeś silnik, albo link do allegro o ile jest to tam w sprzedaży.


Wał mam już po regeneracji Mruga

A szczotka to dokładnie taka:
[link widoczny dla zalogowanych]

Duża szlifierka stacjonarna, solidne podparcie na stole i małymi koczkami do celu Mruga Uważać trzeba z zakamarkami, bo szczotka potrafi "złapać" Kwadratowy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprojekt
PostWysłany: Wto 12:14, 01 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolska

No piękna robota się zapowiada
Sorki za oftop ale zawsze mnie zastanawia jak widzę w opisie ilość motorów przekraczających 10szt, gdzie ty to trzymasz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t
PostWysłany: Czw 22:17, 10 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ze wsi

Cześć, może tutaj się dowiem. Jak czarujesz zdjęcia, żeby znalazły się w poście????



Dobra robota, choć jeśli chodzi o kartery, to jestem ortodoksyjny. Zrobiłbym tylko chemią.
Ale o gustach nie dyskutujemy, działaj dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny Strona 1 z 5

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] 1964r krzysiekM11 - trzyletni remont
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group