Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] 1964r krzysiekM11 - trzyletni remont

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
[M11] 1964r krzysiekM11 - trzyletni remont <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Marco
PostWysłany: Sob 23:40, 24 Wrz 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Kranik po prawej nie będzie pasował, inny gwint, ale jak przełożysz odstojnik do amelinowego , to masz oryginales shl ;-)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marco dnia Sob 23:49, 24 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprojekt
PostWysłany: Nie 22:24, 25 Wrz 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolska

kierownica odwrotnie Wesoly ale fajnie Ci idzie. Elektronik fajna sprawa ucieszysz się jazdą na tym zapłonie.
Szparunki fajnie wyszły, generalnie przy remoncie przejmujemy sie każdą pierdołą i niedociągnięciem a po pierwszych kilkunastu kilometrach okazuje się że wogóle niepotrzebnie, bo wystarczy chwila jazdy po szutrze i już cały efekt znika pod warstwą kurzu i to cale polerowanie bębnow czy blotników traci sens, no chyba że jeździmy tylko raz czasem rekreacyjnie i po kazdej podróży pucowanie to inna bajka.
Fajnie że się przykładasz, ja też się przykladałem i przy Junaku przykładam się jeszcze więcej chociaż wiem że większość tej pracy zniknie niezauważona. Jak napisaleś przy pierwszym remoncie człowiek popełnia błedy ktorych nie popełni przy kolejnym, ale to tylko teoria, najważniejsza jest dobra zabawa, że wracamy do życia coś co było już na śmietniku historii. Najlepsze jest to, że na jednym motorze zwykle się nie poprzestaje i że jest szansa że po skonczeniu tego przywrócisz do życia coś jeszcze i tego Ci życzę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Pon 20:02, 26 Wrz 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

Dokładnie Mruga , kierownic założlem odwrotnie Wesoly Najlepsze jest to, że obok składanej SHLki stała druga oryginał a ja dalej uzbrajałem kierownicę w rolgaz, obejmy klamek, klamki, rączkę gumową lewą.... zamiast spojrzeć i sobie przypomnieć jak to powinno byćWesoly

Zorientowałem się dopiero gdy przymierzyłem zbiornik, że coś jest nie halo Wesoly Że dziwnie daleko kierownica jest od zbiornika zwłaszcza przy skręcie Wstyd Hyhy No i wszystko trzeba było demontować z kierownicy aby ją obrócić Wstyd

[link widoczny dla zalogowanych]

W końcu zamontowane koła i coraz bardziej przypomina kształtem SHLkę Wesoly


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

I w końcu po 3.5 roku projekt M11 został ukończony !!! Jezyk Wesoly Hyhy SHL jedzie w swoją dziewiczą podróż na przyczepce na pierwsze, rozszerzone badanie techniczne Hurra

Przed:
[link widoczny dla zalogowanych]


PO
[link widoczny dla zalogowanych]

Po małych przepychankach przy badaniu technicznym w końcu dostałem świstek tak bardzo wyczekiwany, SHLkę szybko powiozłem do domu i natychmiast do WK po tablice rej Hurra Wtedy byłem chyba najszczęśliwszym człowiekiem na Ziemi Wesoly Po 3.5 latach dłubania -z baraku czasu tylko niedzielami w końcu KONIEC remontu, można siadać i legalnie jeździć Wesoly

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]



[/b]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekM11 dnia Pon 20:05, 26 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pon 20:26, 26 Wrz 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Fajnie się ogląda.
Mniodzio wyszła.
Gratuluję


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprojekt
PostWysłany: Pon 20:55, 26 Wrz 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolska

Rewelacja, jest radość co nie Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Wto 15:53, 27 Wrz 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

Dzięki za miłe słowa Mruga

Jest radość, ojjj jest Wesoly

Niestety jest też gorycz, partacz od chromów "Graphi Cad" zgubił podkładkę i nakrętkę chromowaną stacyjki, i musiałem kupić blaszkę "ozdobną" na stacyjkę, która to w 1964r jeszcze nie powinna być Smutny W skorupie lampy musiałem zrobić 3 otworki do zagięcia blaszek tego świecidełka Natomiast z ocynku nie wróciły naciągi do linek sprzęgła i hamulca przedniego i też niestety założyłem zamienniki

Ogólnie bardzo fajnie się jeździ, dużo wygodniej niż na dużym turystyku Mruga Zawias SHL mimo, że prosty konstrukcyjnie jak i stary jak świat moim zdaniem znacznie lepiej wybiera nierówności od współczesnego motocykla Wesoly

To są moje dwie kochanki Wesoly

SHL i Honda Wesoly Dzielą nawet razem garaż i o dziwo nie kłócą się Mruga

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Wto 18:58, 27 Wrz 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

SHLka wygrywa i tyle Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 20:53, 27 Wrz 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Widać że lubisz te kolory Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Pią 21:15, 30 Wrz 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

Teraz przydało by się rozejrzeć za innym motocyklem do remontu. Chętnie bym zanabył Junaka z kwitami, jeśli nic nie znajdę to chyba skupie się nad jednym z ptaków - Jaskółką lub Lelkiem Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
benicjanin738
PostWysłany: Sob 11:05, 01 Paź 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Benice; zachodniopomorskie

SHlL rewelacja!!!
Padam
Gdybyś kiedyś chciał sprzedać jestem pierwszy!!!
Gratulowaććć!! Wesoly Wesoly
...pacze ,że z Podlasia jesteś? a coś bliżej ?
Gdy bywam w kraju,to często w okolice Białegostoku i Białej Podlaskiej i Lublina zaglądam ?
Mruga
Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Śro 17:58, 05 Paź 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

Remont skończony, aby domknąć temat napiszę w skrócie co było zrobione Wesoly :

Świecidełka:
- dolne szklanki z nierdzewki
- górne mocowania amortyzatorów - nowy chrom (partacz Graphi CAD poprawiał 2 razy)
- wszystkie śruby, które były fabrycznie chromowane zastąpiłem polerowaną kwasówką
- bagażnik z kwasówki
- kierownica nie ruszana (wyjęta z mojej 3ciej SHL rocznik 66, po tylu latach chrom wygląda jak nowy, wiec nic nie trzeba było poprawiać - solidna robota w fabryce !!
- tłumik niestety nowy tak jak i kolanko i to chyba najsłabszy punkt jeśli chodzi o długowieczność
- szprychy oryginalne ocynk


Gumy:
- gumy "widoczne dla oka" są oryginalne, (podnóżki x4, gumy zbiornika, manetki, podkładki pod zbiornik, podkładka tylnej lampy itp)
- przednia opona "nowa" z epoki jeszcze z "cyckami" na środku bieżnika, tylna niestety MITAS
- dętki Degum od tego motocykla Wesoly Jedna klejona, druga cała. Trzymają ciśnienie Mruga


Malowanie:
- własnoręczne oprócz "proszku"
- rama, wahacz tył, wahacz przód, puszka filtra, skrzynka aku, stopka centralna, obręcze kół, półka kierownicy - proszek
- cała SHL zrobiona podkładem proszkowym, następnie szpachlowanie i później błotniki, blachy boczne, zbiornik, skorupa lampy czarny akryl + szparunki i na koniec wszystko klarem


Silnik:
- zapłon CDI
- gaźnik tylko umyty i działa bardzo dobrze
- kapitalny remont silnika (wszystko od A do Z)


Wyposażenie:
- oryginalne białe pudełeczko SHL Wesoly
- oryginalny pokrowiec na klucze
- oryginalne wszystkie klucze
- oryginalny pasek do mocowania kluczy w schowku


Co jest nieoryginalne:
- zaślepka stacyjki - profesjonalny partacz od chromów (Graphi CAD - Czeladź ul Wiosenna 47) zgubił nakrętkę stacyjki oraz podkładkę. Nie mogłem dostać oryginału więc w akcie desperacji założyłem zaślepkę od późniejszych modeli SHL (teraz bardzo żałuję tej decyzji - wierciłem skorupę lampy aby te cudo zamontować),
- dźwignia startera - Rajdoot (oryginalna była niedouratowania)
- licznik - ten jest chyba od nowszego modelu ale już zdobyłem oryginalny i zimą chyba wymienię na "biały"


Braki:
- zamek kierownicy i siedzenia (zimą się pojawią)
- brak pompki powietrza ( znajomy ma 2 sztuki ale ciężko go przekonać aby 1 sprzedał, ale będę go nachodził aż do skutku)


Koszt remontu:
- cały remont + koszt rejestracji = 6200 PLN
- dziennik renowacji prowadziłem od samego początku, zapisując jaką część kupiłem i ile ta część kosztowała + ew. koszt wysyłki. (nawet pojedyncza śrubka czy sprężynka np automaty stop też policzone Mruga )


Podsumowanie:
SHL robiona w taki sposób aby jak najdłużej opierała się korozji. Stąd decyzja aby "chromy" zrobić z jak największej ilości elementów z kwasówki.
Najsłabszym punktem jest współczesny wydech, gdyż na 99% nie jest na podkładzie miedziowym i pewnie szybko pojawi się ruda.
Cały motocykl w podkładzie proszkowym - zabieg ten ma przedłużyć życie SHLki bez rdzy.

Czy było warto poświęcić czas, czasem nerwy i pieniądze? - zdecydowanie TAK, radość z jazdy bezcenna Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekM11 dnia Śro 18:01, 05 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morgan
PostWysłany: Śro 19:50, 05 Paź 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

Nooo..... Cudeńko!!!!!!!!!!!
Wiem jaka to radość...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiotrG
PostWysłany: Czw 22:17, 01 Gru 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznan

Pieknie Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bolek81
PostWysłany: Pią 15:20, 02 Gru 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Ja mam taką samą i jestem na finalizacji ale zrywa mi klin na wale z magneta i mam problem
z jazdą


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t
PostWysłany: Sob 11:13, 03 Gru 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ze wsi

bolek81 napisał:
... ale zrywa mi klin na wale z magneta i mam problem
z jazdą

Jaka na to rada? Nie jeździć Wesoly
A poważnie pewno kiedyś był odpalony z niedokręconym kołem magnesowym. Obejrzyj stożek na czopie wału, stożek wewnątrz koła magnesowego. Gdzieś może być niezgodność płaszczyzn. Poza tym może być zniszczony kanałek wpustowy pod wpust, zarówno na wale jak i w piaście koła.
Da się naprawić, ale to kosztuje, i piniendzy i pracy.
Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny Strona 4 z 5

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] 1964r krzysiekM11 - trzyletni remont
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group