Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[M17] Chromowanie.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M17] Chromowanie. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Nie 22:04, 28 Paź 2007 Temat postu: [M17] Chromowanie.







Jakie elementy Gazelki należy poddać chromowaniu?
Powrót do góry
ToX
PostWysłany: Nie 22:29, 28 Paź 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Hmmm, ja osobiście nie mam Gazelki ale dla mnie logicznym jest że wszystkie elementy które chromowane były i na których chrom widać trza wychromować. Chyba że na żadnym elemencie nie widać już chromu tylko rdze, to wtedy zwracam honor.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 6:39, 29 Paź 2007 Temat postu:







Zgadza się, lecz w Gazelach, z tego co sie zorientowałem, były pewne odstępstwa i niektóre elementy w jednej były chromowane w drugiej nie. Następna sprawą jest brak niektórych elementów motocykla, szczególnie tych drobnych. Przecież minęło już tyle lat i dla przykładu niektóre chromowane łączniki mogły zostać wymienione (śruby). Taki przypadek mam ze śrubkami pod kierownicą, trzy zwykłe, jedna chromowana.
Następną sprawą są koła. Wiadomo, nie ma jak chromowane obręcze, lecz Gazele chyba takich nie posiadały. Jak widać stąd moje pytanie o chromy.
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Pon 10:19, 29 Paź 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Chromowane w gazeli są:
Zaczniemy od góry przodu:
Nakrętka kierownicy,śruby mocujące lampę szt.2, ramka licznika , nakrętka i podkładka stacyjki, nakrętka i blaszka regulacji reflektora,nakładka błotnika, śruby mocujące amortyzator przedni górna i dolna, śruba wahacza przedniego, osłona klaksonu,kopniak z śrubą,dźwignia zmiany biegów z śrubą, dzwignia hamulca + blaszka ograniczająca,tłumik ,kolanko,obejma z śrubą, cały bagażnik łącznie z rączkami bocznymi ,szklanki amorów-górna chromem ozdobnym, dolna matowym, śruba dolna amortyzatora tylnego.
Ja dodatkowo pochromowałem jeszcze sprężynę stopek głównych oraz stopkę boczna rozkładaną wraz z sprężyną .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 18:02, 29 Paź 2007 Temat postu:







To sie nazywa znajomość tematu. Teraz już wiem co i jak Odnośnie kół to podejrzewam, iż ich nie chromowano? Czy tak?
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 23:37, 21 Sty 2008 Temat postu:







Właśnie podobno w pierwszych modelach obręcze były chromowane (wiadomość od posiadacza gazeli, z któregoś z forum motocyklowego, nie pamiętam którego)
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Nie 15:39, 23 Maj 2010 Temat postu:







posiadam gazelkę z 69 roku z rzadkim bo beżowo czarnym malowaniu i potwierdzam ze obręcze w pierwszych bogatszych modelach były w chromie. potem od tego stopniowo odchodzili. podobnie było na przykład z nakładką błotnika "podkówką" która w późniejszych sztukach była lakierowana na czarno.
Powrót do góry
mruty
PostWysłany: Nie 17:52, 23 Maj 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

nakładka błotnika to raczej nie była chromowana we wcześniejszych modelach ja mam jedną z ostatniego wypustu bo wyprodukowana w 1970r. i mam chromowaną nakładkę a co do stopki hamulca to u mnie nie jest chromowana tylko aluminiowa to samo z blaszką ograniczającą tak więc jak tu widzimy różne modele były i nie wszystkie informacje są prawdziwe Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 21:10, 30 Maj 2010 Temat postu:







WSR napisał:
Właśnie podobno w pierwszych modelach obręcze były chromowane...


poniżej zdjecie z Młodego Technika - numer 3/69 z artykułu o
"nowoczesnych Polskich motocykle"


pełna opcja w chromie Wesoly łącznie z felgami więc śmiało można zakwestionować twierdzenie, że Gazele miały tylko malowane koła. Biorąc pod uwagę. ze artykuł pochodzi z okresu wczesnej produkcji potwierdza się że im wcześniejszy wypust tym więcej elementów ozdobnych w chromie...


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 21:22, 30 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Sob 20:18, 07 Sie 2010 Temat postu:







http://www.youtube.com/watch?v=zAgT1huicqI

taki filmik, oraz system gemini chrome, dlaczego tego nie ma w Polsce? a może ktoś coś wie na ten temat?

Wygląda jak prawdziwy chrom i chyba jest to na pewno tańsze od galwanicznego chromu Wesoly

Może ktoś coś o tym wie?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[M17] Chromowanie.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group