Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[M11] Podkład, lakier - wybór.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11] Podkład, lakier - wybór. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Doli_M11
PostWysłany: Sob 1:06, 28 Lip 2007 Temat postu: [M11] Podkład, lakier - wybór.


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Jak w temacie.
Wydałem na moją ślicznotke juz sporo kasy więc chce aby powłoka lakiernicza byla porządna. Prosiłbym o wypowiadanie sie ludzi którzy mają juz jakies doświadczenie w tej dziedzinie (lakierowaniu). Mruga

Jaki jest najlepszy (lub bardzo dobry) dostępny podkład i to samo pytanie tyczy się lakieru?

Kolega zaproponował mi podkład epoksydowy. Co Wy na to? czy ktos juz tego używał? (Domyślam się jakie ma właściwości bo pracuje w budowlance i z fugą epoksydową jestem na Ty Jezyk )

Wszystko bedzie wczesniej wypiaskowane.

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Doli_M11 dnia Śro 17:57, 05 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ToX
PostWysłany: Śro 10:59, 01 Sie 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Wszystko zależy od tego jaką powłokę wybierasz. Ma to być metalic czy zwykły akryl? Na sam lakier metalic potrzebujesz ok. 250-300zł do tego bezbarwny ok. 100zł i podkład też koło 100zł. Jeśli akryl to ok 200zł za litr i podkład do tego też z 100zł. Tam gdzie będziesz kupował lakier to powinni ci dać do wyboru dwa podkłady, lepszy-droższy gorszy-tańszy. Tym epoksydowym dobrze jest pomalować gołą blachę. Wtedy masz bdb powłokę antykorozyjną i nie musisz się martwić że wyjdzie coś na lakierze. Na niego dopiero kładziesz podkład właściwy pod lakier, ewentualnie najpierw szpachlujesz. Co do kosztów to pamiętaj że to nie wszystko, do tego jeszcze szpachla, nitro do odtłuszczania i rozcieńczania i duuuużo papieru ściernego, wodnego i zwykłego(120-180-220-320-600-1000-2500). Ten papier 2500 stosuj tylko gdy malujesz metallic, masz wtedy pewność że żadnych rysek po papierze nie będzie.

PS. Najlepsze lakiery są od Spies Hecker i RM. Standox i DuPont też ma dość dobre lakiery. Co do podkładów to nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Śro 20:06, 01 Sie 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Na lakierowaniu kompletnie sie nie znam... jaka jest róznica między akrylem a metalic'iem ? Co jest lepsze i jaki byl oryginalnie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ToX
PostWysłany: Czw 23:34, 02 Sie 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Oryginalnie był akryl. Metalic zawiera drobinki jakiegoś metalu(srebra albo stali). Głównie przy metalicu jest więcej roboty ale efekt jest piorunujący, lakier lepiej się świeci. Jeśli masz pieniądze i chcesz aby wyszło olśniewająco, to kup czarny metalic od Spies & Heckera albo RM. Jeśli jednak chcesz zaoszczędzić to istnieją takie lakiery z firmy Profix(też metalic) i jakbyś wziął czarny metalic to to w sumie to samo co Spies & Hecker tylko wybór kolorów jest o wiele mniejszy. Czyli np. srebrny z Golfa IV z roku 2000 od S&H(ten drogi)jest idealnie taki sam jak oryginalny fabryczny lakier. Za to właśnie się płaci przy kupowaniu lakieru z bardzo dobrych firm, za idealne dopasowanie do oryginału. Ten z Profixa jest co prawda tańszy(ok 150 za 1l) ale i tak gdy dodamy do tego jeszcze lakier bezbarwny i resztę potrzebnych chemikali to wychodzi dość dużo kasiurki. Dość o metalicu teraz coś o akrylu. Akryl jest mniej błyszczący i nie trzeba tak męczyć się przy przygotowywaniu części. Do akrylu również nie potrzebujesz bezbarwnego lakieru, jeśli ktoś koniecznie chce to może pomalować sobie akryl bezbarwnym ale jak dla mnie, to nie ma sensu. Po za tym jeśli nie za bardzo znasz się na lakierowaniu, a ty będziesz malował to ciężko Ci będzie coś pomalować bezbarwnym bez zacieków. Decyzja należy do Ciebie. Na twoim miejscu jednak zdecydowałbym się na akryl, ponieważ na tak małych powierzchniach jak części motoru nie zauważysz dużej różnicy między akrylem a metaliciem, zresztą pooglądaj zdjęcia SHL od Lehooma(są na stronie fenixa) i zobacz czy coś takiego Ci odpowiada.
Zajrzyj tutaj http://www.shlka.fora.pl/rama-malowanie-t58-30.html i powiedz czy taki malowanie by cię zadowalało i tutaj dla porównania [link widoczny dla zalogowanych] malowanie metaliciem( na dole strony).

PS. Ja malowałem najtańszym sposobem(Autorenolak) i jestem zadowolony z lakieru. .

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 7:21, 03 Sie 2007 Temat postu:







mnie nurtuje pytanie czy jest potzeba aby usuwac calkowicie stara farbe?? czy wystarczy ja zmatowic? zastanawiam sie bo przeciez ta stara farba stanowi jakas forme zabezpieczenia i konserwacji... co myslicie otym? czy te wszystkie piaskowania i zdzieranie farb do golej blachy jest konieczne??
Powrót do góry
ToX
PostWysłany: Pią 22:12, 03 Sie 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Nie musisz ściągać starej powłoki całkowicie!! Tylko ją zmatuj. Jeśli jednak da się zedrzeć powłokę np. palcem, czyli ona się słabo trzyma blachy\podkładu to wtedy musiałbyś do gołej blachy trzeć albo do podkładu.

Doli i jaki lakier w końcu wybrałeś? Pochwal się zdjęciami swojej maszyny po malowaniu!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 19:48, 22 Gru 2008 Temat postu:







Chciałem sie was zapytac co myślicie o akrylu w sprayu? Pytałem sie w sklepie i za taki spray 400 ml w którym jest 100 ml samej farby trzeba zapłacić około 30 zł. Zrobiłem taką małą próbę z tym sprayem i wyszło dość ładnie. Na to oczywiście lakier bezbarwny. Zastanawia mnie tylko jedno. Po paru godzinach na pomalowanej powierzchni zrobiła sie taka mgiełka. Czy to sie szlifuje czy o co chodzi? Piszcie co myślicie bo nie jestem za bardzo zorientowany w malowaniu. Pozdro Mruga
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 21:16, 22 Gru 2008 Temat postu:







Powiem tak, do małych zaprawek typu zaszpachlowana wgniota, czy pręty podnóżków od biedy może być, ale generalnie się nie opłaca i nie jest tak wytrzymały jak położony pistoletem, a w zasadzie ma kiepską twardość i słabo się trzyma. Nie napisałeś jeszcze jakiej firmy, ale spreje to raczej rozwiązanie dla modelarzy i graficiarzy a nie do renowacji.
Jak miałem 13 lat to też malowałem motocykle sprejami, wychodziło nawet ładnie ale na krótko, zero odporności, utwardzacza do tego nie dolejesz.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Sob 16:52, 31 Lip 2010 Temat postu: pytanko







Witam!
A co sądzicie o położeniu na gołą blachę najpierw czegos w rodzaju cornizon albo brunox jako zabezpieczenie?
Czy to mija się z celem? Lepiej dobrze wyczyścić i położyć podkład epoksydowy?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[M11] Podkład, lakier - wybór.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group