Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[M11] Szpachel, podkład, lakier, szparunki.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
[M11] Szpachel, podkład, lakier, szparunki. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Doli_M11
PostWysłany: Czw 12:00, 27 Lis 2008 Temat postu: [M11] Szpachel, podkład, lakier, szparunki.


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Witam!
Jako ze podczas remontu mojej Ślicznotki starałem sie dobierac wszystko z gornej polki to tymbardziej to co będzie na wierzchu powinno byc wyskokiej jakosci, a przynajmniej ja chce zeby tak było. Wydałem na nią juz tyle kasy ze nie polakieruje jej teraz jakims najtanszym lakierem.

Jaką szpachel polecacie, a jakiej nie, to samo pytanie co do podkładu (slyszałem o epoksydowym, a tak w ogole zastanawiałem sie czy nie ocynkowac blach...), jaki lakier polecacie (bedzie to zwykły czarny akryl, ale chce zeby byl dobrej jakosci. I jaka farbe do szparunków (tzn. po 1. jaki kolor, bo nie byl to chyba śniezno biały...? a po drugie czy tez akryl czy moze jakas inna?).

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Czw 17:39, 27 Lis 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Ja takie rzeczy jak szpachlówka, podkład reaktywny czy wypełniający stosuję wyroby Novola , firma jest już parę lat na rynku i wyroby ma nie najgorsze.

Co do lakieru masz dwie możliwości albo lakierowanie akrylem i nanoszenie na to szparunków.
Zaleta tego to że wygląda jak w oryginale ,wada - bardzo pracochłonne a efekt mizerny malowane od taśmy szparunki zawsze będą miały gzyms, wyglądają jak naklejane.
Jeżeli by ci ktoś namalował pędzlem jak w oryginale to polecam. Ale z tego co wiem za malowanie pędzlem szparunków na motocyklu wielkości 11 biorą ok.1000pln!!! W przypadku np.soloła 600 mozna sobie pozwolić na taki szpas ,ale nie przy helci, chyba że naprawdę kogoś stać Wesoly

Druga metoda która ja stosuję to lakierowanie bazą niemetaliczną a na to bezbarwny.
Wykonuje ją tak: najpierw wpylam białą(lub złotą itp kolor szparunku) bazą pasek w miejscu w którym ma być szparunek, czekam jak wyschnie matowię go papierem 800 (tak aby go nie przetrzeć), aby usunąć gzyms pomiędzy białym i podkładem . Wyklejam wtedy taśmą liniową o danej szerokości szparunek jaki mi się podoba.
Potem przykrywam wszystko bazą w kolorze takim jaki ma być motocykl.
Po wyschnięciu bazy głównej odklejam taśmę liniową i mam gotowy ładny i co najważniejsze wszędzie o tej samej szerokości szparunek.
Przecieram jeszcze papierem 1000 łączenie szparunku z bazą głównego koloru(usunięcie gzymsu) delikatnie zmatowię całą bazę i na to od 3 do 5 warstw lakieru bezbarwnego w odstępach ok. 10-20 minutowych wszystko zależy od temperatury powietrza.
Wada tej metody : odstępstwo od oryginału.
Zalety: Duża trwałość lakieru, wysoki połysk, równy ładny szparunek bez gzymsu.

A co do lakierów mylę ,ze wszystkie firmowe: ja śmigam na glasuricie,ale robiłem i standoxem, du-pointem i sikensem wszystkie charakteryzują się wysoka jakością i szybkim czasem utwardzania , można go ładnie wylać grubszą warstwą bez zlewek. Firmowe lakiery maja jedna wadę cena przkładowo za zestaw na draga 2 razy po 0,3l bazy plus bezbarwny standoxa płaciłem ponad 250 pln.
Litra zestawu glasurita bazy niemetalicznej z bezbarwnym to koszt 300pln
Ale cena idzie z jakością.
Dla ludzi z chudszymi portfelami malowałem już hayą i monopolem nawet przyzwoite (tylko zależy jaka partia sie trafi)ale kosz już od 100 pln za zestaw.
Wybór należy do ciebie~!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Czw 17:41, 27 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Czw 19:46, 27 Lis 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Fajnie to bitels napisałeś, ja też zamierzam wziąć się za renowacje motocykla więc przyda mi się ta wiedza.
Doli jak już zdecydujesz jakie farby użyjesz to napisz na forum, bo pewnie nie jednej osobie to może się przydać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 20:46, 27 Lis 2008 Temat postu:







Ja zrobiłem Szparunki wspólnie z Ojcem...i nie wyszło wcale zle...Robota naprawde Karkołomna...ale satysfakcja z malowanych szparunków jest Bezcenna...U mnie to wyglądało tak:
-Zdarcie Farby do blachy,odtłuszczenie,szlifowanie
-2 x Podkład
-2 x Baza
-Szparunki
-1 x Lakier bezbarwny

I jest to swietnie zrobione....Farby nawet nie wiem jakiej były firmy...ale narazie zero jakich kolwiek odprysków i rys.. Wesoly Pozdrawiam..
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Czw 21:18, 27 Lis 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Moze nie wszyscy pamietaja ale kilka tematów nizej w tym dziale jest moj dotyczacy lakieru bezbarwnego. I nie będe go stosował. Moje ergumenty znajdziecie tam.
Dzięki Bitels, czekam na inne opinie Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 20:29, 02 Gru 2008 Temat postu:







Ja szparunki robię trochę mniej profesjonalnie Pierwsze szparuneczki oczywiście byłu... "ciekawe" ale teraz już wszystko wychodzi ok. tylko że ja po pomalowani obklejam cienką bezbawną taśmą zewnętrzną stronę szparunka (robię to na oko ale w tej chwili mam już wprawę i wychodzi nawet fajnie) Póżniej zabezpieczam resztę blachy przed pomalowaniem. Ja nakładam zwykłą farbę w sprayu( z pełną odpowiedzialnością stwierdzam że nawet bez lakieru trzyma się przez lata) po ok. 30 minutach delikatnie odrywam taśmę póki farba jets jeszcze miękka i nie odpryskuje razem z taśmą. reszta wygląda standardowo jak w wyżej wymienionych radach Wesoly
Sposób chałupniczy ale za to tani Wesoly


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 20:31, 02 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Śro 11:38, 03 Gru 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Co do szparunkow, to pamietacie goscia od M04 wersji defiladowej? W opisie aukcji napisal ze szparunki malowane recznie. Oczywiscie zainteresowalem sie tym i zapytałem ile za nie zaplacił i czy moge namiary na tego goscia. A on mi napisal ze skocznył czy wykłada (nie pamietam ) na Akademii Sztuk Pięknych i ma pojecie o malowaniu szparunkow i ze znajomym w zaleznosci od wielkosci robil za ok 500zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 14:10, 03 Gru 2008 Temat postu:







Gość się ceni ale nie trzeba być po ASP żeby położyć dobry szparunek Wesoly to on za ten papier chyba tak sobie liczy moim zdaniem 500zł za szparunek to lekka przesada...
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Śro 16:34, 03 Gru 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

500 złotych za ręcznie malowane szparunki to nie jest drogo. Ceny zaczynają się od 1000...
Tylko tu chodzi o typowo ręczne malowanie pędzel z włosia bobrowego , żadnego oklejania taśmą jeden ruch ręki i szparunek gotowy jak za dawnych czasów. W Niemczech ceny a takie usługo oscylują koło 1000 euro, a w Stanach około 500 dolarów. Dlatego dużo Niemców przywozi pojazdy do renowacji do Polski, a obecnie najbardziej profesjonalne zakłady na świecie mają Rosjanie w Moskwie , tam jadą do renowacji prawdziwe perełki .
Prwdziwe kompleksy wykonujące wszystko od A do Z.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Śro 17:11, 03 Gru 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Bitels a na jakiej zasadzie motocykl może opuścić Unię lub Rosję? Oczywiście jeśli jest bez dokumentów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Śro 17:40, 03 Gru 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Chyba napisze do goscia zeby mi wysłał fotki fragmentow samego szparunku. i wtedy bede sie zastanawiał. Jesli mi sie spodobają to zloze ja na razie bez szparunkow a jak bede mial kase to wtedy mu wysle Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 10:03, 04 Gru 2008 Temat postu:







Zdziwiony no to jestem w szoku ! nie miałam pojęcia że szparunki tyle kosztują! Ja nie dawno poznałam przez neta jedną dziewczynę która jest naprawdę bardzo utalentowana , a motocykle to jej pasja!!! Może ona byłaby tańsza ? podaję link do jej profilu na 'NK'
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Czw 11:52, 04 Gru 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Dzięki za info, juz sie z nią skontaktowałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Czw 17:17, 04 Gru 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Gosię znamy! robiła mi zaproszenia na wesele!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Czw 17:29, 04 Gru 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Ale nie wiecie jak szparunki samemu zrobić?? To banalne, przy pomocy taśmy izolacyjnej, napisac wam jak?? Koszty znikome.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[M11] Szpachel, podkład, lakier, szparunki.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group