Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[M11] Koła - renowacja.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
[M11] Koła - renowacja. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pią 18:02, 02 Mar 2007 Temat postu:







Podejrzewam, że tak, stomilowskie opony były raczej we wszystkich sprzetach jakie mialem i mam, poczynajac od WFM z lat 50-tych koncząc na M17. Inny producent występował w MZ ( Dunlop i Metzeler).
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 8:31, 05 Mar 2007 Temat postu:







Tyglus: ja zastanawiam sie nad pomalowaniem felg lakierem o kolorze chromu, tylko zastanawiam sie czy farba nie bedzie odpryskiwala od naprezen?? a co do polerki to jak najlepiej ja zabezpieczyc? czy mozna uzyc mikrolacku? (taka minimalna warstwa lakieru transparentnego)
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 21:41, 05 Mar 2007 Temat postu:







Witam
Jeśli chodzi o lakiery chromo podobne to raczej kiepska sprawa, dosc slabo trzymaja i jak nie jest zabezpieczony dodatkową warstwą lakieru bezbarwnego to szybko ulegna uszkodzeniu, zwłaszcza jeśli chodzi o felgi. Lepiej juz albo wykosztować sie na chrom/ kupic nowe felgi lub poprostu dac na piecowy. Nie jest powiedziane, że wszystkie koła były chromowane.

Odnośnie polerki to spokojnie można uzyć lakieru, kwestia tylko tego jaką otrzymujemy powierzchnie po polerce, tylko wypolerowaną ścierniwem czy dodatkowo zabezpieczoną jakąs warstwą ochronna, która była składnikiem pasty. Wszystko kwestia pasty. Zbyt pielęgnacyjne pasty pozostawiają warstewke wosko podobną i na tym juz nie polakierujemy, trzeba odtłuścić.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Wto 9:50, 06 Mar 2007 Temat postu:







dzieki bardzo za rady! Wesoly zastanawiam sie czy pasty, o ktorych piszesz sa na tyle dobrym zabezpieczeniem przed koroja, ze nie trzeba uzywac juz lakieru? pozdro
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Wto 14:32, 06 Mar 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Wydaje mi sie ze Tyglusowi chodziło o polerke bębnow a nie obręczy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 15:59, 06 Mar 2007 Temat postu:







hmm ciekawa diagnoza a po czym wnosisz?? masz jakies watpliwosci o co mu chodzilo? a moze nie czytasz dokladnie?? Wesoly
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Wto 16:21, 06 Mar 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Beavis wydawało mi sie ze pisałes o pomalowaniu obręczy farba w kolorze chromu i o polerce bębna poniwaz Tyglus wczesniej o tym pisal (o polerce bebna) Wesoly a o polerce bebna i nalozeniu na to lakieru juz bylo na forum wiec skojarzylem fakty a po za tym Tyglus w ostatnim poscie zzrobl przerwe miedzy tym co napisal o malowaniu obreczy a polerka...
Chyba najlepiej bedzie jak on sam napisze co mial na myśli Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 8:47, 07 Mar 2007 Temat postu:







no właśnie... no comment
Powrót do góry
ToX
PostWysłany: Pon 23:02, 21 Maj 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Ja wypiaskowałem felgi, osłony łańcucha i półkę, później zostało to pomalowane proszkowo(100zł). Robiłem to u gościa z allegro... Login tego kolesia to "rudolf29e" i z początku wydawał się wporządku, nawet zachwalał się że resteuruje stare motory...Ale, ostatecznie średnio go polecam... Po przyjeździe do niego części wycenił na 50-60 zł i nie więcej, jeszcze "obiecywał" że za dużo powiedział wcześniej przy rozmowie przez telefon(wcześniej wychodziło 80zł). Gdy przyjechałem po tygodniu po części gościu mówi do mnie że chce za to 120zł. Jako że się śpieszyłem, a miałem przy sobie tylko 70zł, to dałem mu te 70zł i powiedziałem że dopłace i pojechałem. Ale trudno. Pokłóce się z nim jak przyjade dopłacić Mruga.
Mam jakieś dziwne wrażenie że to w ogóle nie jest malowanie proszkowe tylko normalnie gość psiknoł to pistoletem(vide fotki). Oceńcie jak to wygląda i czy moje wrażenie może być prawdziwe. A pytanie mam jeszcze do szprych... Mianowicie mam plan oczyścić je na wiertarce, na szczotce i dać do cynkowania. Słyszałe że ten cynk może zczarnieć z czasem i chciałem się spytać czy istnieje taka możliwość? Jak to wygląda u Was?


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ToX dnia Czw 21:32, 25 Paź 2007, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Wto 0:09, 22 Maj 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Popraw pierwsza fotke bo tylko miniaturka jest Wesoly

A co do malowania to na fotce trudno jest to okreslic jednak na moje oko wyglada to na proszek Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 10:30, 25 Paź 2007 Temat postu:







witam, mam obecnie Shl-kę z 1964 roku wersja M11 i ma malowane felgi, 2 lata temu miałem shl-kę z 1967 roku wersja m 11W i tez miała malowane obręcze. Co do demontazu i ponownego założenia szprych- zamierzam sam zabrac sie za to i wiem że nie jest to takie trudne. Robiłem to przy okazji Pannoni gdzie malowałem proszkowo obrecze na czarno a szprychy ocynkowałem- wszystko kosztowało mnie 50 zł. (Teraz mam zamiar pochromowac obręcze). Najpierw zrobiłem zdjęcia a dopiero potem zdemontowałem szprychy. Założenie nie jest trudne ale wymaga odpowiedniego sposobu i kolejności przeplatania szprych. centrowaniem zajął się znajomy za 30 zł. Całośc, czyli dwa koła kosztowała mnie 80 zł i 4- 5 godzin pracy własnej.
Pozdrawiam Wesoly
Powrót do góry
ToX
PostWysłany: Czw 21:25, 25 Paź 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Mnie dwa koła wyszły 65zł, czyli szprychowanie, centrowanie i założenie dętki i opony w hurtowni rowerowej w Gliwicach, pełna profeska robota wykonana w 2 dni, jeszcze dostałem czerwony smar na łożyska Wesoly. A cynkowanie 72 szprych z nyplami kosztowało mnie 20zł czyli dałem podobnie jak Ty 85zł za wszystko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_M_M
PostWysłany: Sob 23:44, 10 Sty 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poręba Górna

Tox gdzie cynkowałeś

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 14:22, 20 Lut 2009 Temat postu:







STOMIL 3.00, oraz 2ga marka zakładanego ogumienia w naszych rodzimych motocyklach to DEGUM 3.25(czesto fabryka zakładała je w wsk125 na tył, natomiast w SHL na oba koła)
Ja osobiscie mam w moje ELCE z tyłu BARUM 3.50:) straasznie kopie;p
Powrót do góry
Marcio
PostWysłany: Sob 15:09, 07 Mar 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

Ja w swoim na przodzie mam Deguma a z tylu Stomila. Raczej nikt tego nie zmienial tylko tak wyjechalo z fabryki.

Wie ktos czy w M05 kola byly tak samo malowane jak w M11? Mianowicie ocynkowane szprychy i farba na obrecz?
Pytam bo nie moge zdecydowac co jest na moich szprychach. Obrecz byla malowana ale na szprychach nie widze sladu farby. Nyple w niektorych miejscach sie blyszcza wiec zastanawiam sie czy nie bylo tak: obrecz malowana, szprychy ocynkowane, nyple chromowane??

Jak wyglada zardzewiala czesc wczesniej pokryta cynkiem?

Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny Strona 2 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[M11] Koła - renowacja.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group