Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[SHL] Szkiełkowanie i piaskowanie - porady.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
[SHL] Szkiełkowanie i piaskowanie - porady. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Śro 17:32, 26 Gru 2007 Temat postu: [SHL] Szkiełkowanie i piaskowanie - porady.







Szkiełkowanie i piaskowanie to temat znany zarówno zwolennikom jak i przeciwnikom technik strumieniowego oczyszczania powierzchni metalowych. Obecnie jestem na etapie kompletowania sprzętu. Chętnie podyskutuję z osobami, które wgłębiły się w temat i w swoich przytulnych warsztatach bawią się w oczyszczanie silników, ram motocykli itp.
Interesują mnie porady, wymiana doświadczeń itp. Pozdrawiam.
Powrót do góry
ronin
PostWysłany: Śro 20:53, 26 Gru 2007 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

Ja nie mam takiego sprzętu ale zlecałem piaskowanie wszystkich blach i jestem zadowolony z efektu, jeżeli chodzi o szkiełkowanie to sam nie prosiłem o taką usługę, słyszałem trochę skrajne opinie, od wychwalających po przeklinające ten proces. Trudno mi się wypowiedzieć na ten temat, jeżeli coś będę szkiełkował to wtedy dorzucę opinie do tego tematu Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ToX
PostWysłany: Czw 20:31, 27 Gru 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Szkiełkowanie to niezbyt ciekawa sprawa(IMHO*). Po pierwsze nie jest tanie, po drugie krótko trwałe, po trzecie tak oczyszczony element wygląda jak z tandetnego plastiku. Lepiej włożyć trochę więcej pracy i wypolerować dany element lub dać do wypolerowania... Kasa ta sama a efekt moim zdaniem lepszy.

*IMHO = In My Humble Opinion = Moim Skromnym Zdaniem

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Czw 21:27, 27 Gru 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

jakim sprzętem będziesz piaskował? i będziesz korzystał z pistoletów do piaskowania czy będziesz robił lance z dyszą? ja piaskuje trochę ale głównie bez pyłówką , a pyłówkę dopiero udoskonalam - może nawet uda sie elektrozawór założyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 21:43, 27 Gru 2007 Temat postu: szkiełkowanie







Jeśli piszemy o silniku (kartery, głowica, cylinder, gaźnik) to mam na myśli tzw. "szkiełkowanie" za pomocą granulatu szklanego, a później poprawienie tzw. "kulkami szklanymi".
Ścierniwo nie jest takie drogie, jeśli masz kompresor to wystarczy odpowiedni pistolet i już można rozpocząć zabawę. Już przy dwuch silnikach czyszczenie samemu spłaca się.
TOX - efekt czyszczenia ciśnieniowego znacznie bardziej mi odpowiada niż opisywane przez Ciebie polerowane. Z dwóch powodów: czas, silniki fabrycznie nie miały polerki.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 21:52, 27 Gru 2007, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
ToX
PostWysłany: Czw 21:52, 27 Gru 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Po prostu wyrażam moje zdanie . Silniki również nie były szkiełkowane fabrycznie Wesoly.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 22:00, 27 Gru 2007 Temat postu: Szkiełkować







Można przetrzeć szmatą, umyć benzyną i też będzie działał. Jeśli zas odpowiada Ci czyszczenie wg. własnych recept (polerowanie) to tak zrób. Ja jestem za "szkiełkowaniem" i chętnie porozmawiam ze zwolennikami którzy wniosą treść do dyskusji. Pozdrawiam
Powrót do góry
lehoom
PostWysłany: Pią 8:45, 28 Gru 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

Moim zdaniem szkiełkowanie to dobra rzecz. mozna usunąć utlenione warstwy materiału, stare plamy czy farbę/lakier. Do szkielkowania potrzebny jest mocny kompresor bo moj np. maxymalnie daje 8atm a to za mało na dobre szkiełkowanie. Conajmniej 10atm potrzeba. Pistolet mam z allegro i tak samo proszek też. Kupiłem to do Harleya ale w SHl tez czasem cos smignę tylko ze potrzeba duzo czasu ze slabym kompresorkiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Pią 10:23, 28 Gru 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Co do ciśnień to wydaje mi sie że powinno być tak samo jak z piachem- bo ja jak mam ustawiony sprzęt to piaskuje przy 4. A bawił się może ktoś w porównanie wagi kulek szklanych i piachu lub korundu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 15:23, 28 Gru 2007 Temat postu: szkiełkowanie







Wobec tego "lehoom" jakim granulatem wykonywałeś czyszczenie. Czy możesz opisać dokładniej swoje doświadczenie? Może jakieś fotografie ...
Powrót do góry
lehoom
PostWysłany: Pią 21:36, 28 Gru 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

Tak jak wyzej pisałem. Slabe cisnienie kompresorka powstrzynmało mnie przed dalszym szkiełkowaniem, praca szła wolno a fabryczny lakier na silniku nie należy do łatwych w obróbce więc zorbiłem tylko kawałek na próbe. AN fotkach widac część pokrywy sprzęgła od uszczelki wgłąb silnika na szer. ok.2-3cm wzdłuz linii uszczelki. Na fotkach widac tez ów granulat który jest w postaci białego, mieniącego sie pyłu, coś jakby cukier tylko ze bardzo drobny. Narazie zostawiłem to tak jak jest, jak bede mial dostep do innego kompresora to bede robił dalej bo z tym to szkoda granulatu - pistolet pluje nim ale nie wystarczająco aby uzyskac konkrenty efekt. Na ponizszych fotkach widac gdzie było szkiełkowane bo materiał jest jasniejszy i ma lekki połysk.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin
PostWysłany: Pią 21:42, 28 Gru 2007 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

O żesz k..! Nie spodziewałem się że efekt jest aż tak porażający! Powierzchnia "przed" o "po" nie do poznania! Świetnie to wygląda Mruga

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lehoom
PostWysłany: Pią 23:41, 28 Gru 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

Eeetam. Gdybym mial wieksze cisnienie to byłby ekeft bo jesli przy tak małym cisn. daje jakies skutki to przy wlasciwym byloby super. Z mojego pistoletu leciało mocniej tylko jak nasypałem proszku do pełna i dałem max. cisnienie ale to juz wchodziło na czerowne pole na manometrach i nie chciałem zajechac kompresora.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin
PostWysłany: Pią 23:45, 28 Gru 2007 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

To ja nawet nie chce wiedzieć jak to będzie wyglądać przy odpowiednim ciśnieniu Mruga Poważnie mówiac to naprawdę efekt mnie zaskoczył.
A! Tak na marginesie - możesz gdzieś zapodać fotki Harleya w całości? Chętnię spojrzę, marzę o WL ale to chyba na starość.... Wesoly Wesoly Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lehoom
PostWysłany: Pią 23:48, 28 Gru 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

Ok. Fotki sa tu razem z resztą moich pokemonów na bikepics. A co do WL-ki to tez sie zastanawiam czy moze brac sie za składanie jakiejs sztuki....

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny Strona 1 z 4

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[SHL] Szkiełkowanie i piaskowanie - porady.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group