Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / Inne->Emka, stara miłość...

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Emka, stara miłość... <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Doktor
PostWysłany: Wto 22:24, 01 Wrz 2009 Temat postu: Emka, stara miłość...


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 836
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Ponieważ od kilku miesięcy obsesyjnie męczyły mnie wyrzuty sumienia z powodu sprzedania mojej pierwszej Emki,nie trwało długo i już stoi materiał do renowacji obok Gazelki...
Emka została świeżo pomalowana pędzlem. Do wszystkich posiadaczy licznika i sygnału(może być z Iża 49) apeluję o cynk i możliwość zakupu tych braków Wesoly Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Doktor dnia Czw 13:38, 04 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin
PostWysłany: Śro 9:19, 02 Wrz 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

Widzę Doktorze, że jak powiedziałeś, tak zrobiłeś Wesoly Ładna sztuka, szczerze mówiąc nie bardzo odróżniam M-kę od Kaśki itd ale rosje mają w sobie jakiś urok. Gratuluję nowego nabytku Ok!

I dobrze ją potraktuj Piwo ten, tego... jogurtem! Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 10:15, 02 Wrz 2009 Temat postu:







Witam!
Śliczna maszyna Wesoly
Ale błotnik tylny tez musisz wymienić na oryginalny dla tego rocznika Wesoly
Powrót do góry
mcfrag
PostWysłany: Śro 11:25, 02 Wrz 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWL

Jeżeli ta emulsja to rocznik 50, a Tobie zalezy na zgodności rocznikowej, to potrzebujesz

bakelitowy klakson C-35




i licznik СП-8, który rozni się budową od późniejszych. Z zewnątrz odróżnia się inną tarczą, moim zdaniem ładniejszą

a także budową wewnętrzną. Nie ma w nim regulacji sprężyny, podobnie jek w Veiglu, z ktorego go sowieci zerżnęli), a także wymaga ogranicznika wskazowki przy cyfrze 0.

Oba te fanty mam, zamontowane na moim sztywnym iżu 350, ale naszukalem się ich dlugo. Tanio nie było ;-) Powodzenia, masz fajny materiał do sensownej rekonstrukcji. Nie idź na skroty, nie warto Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Śro 17:04, 02 Wrz 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 836
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Bardzo ciekawe rzeczy tu piszecie koledzy
Jestem przekonany,że tylny błotnik tak wyglądał jak u mnie już od 1948 roku....?
Za to fotki Mcfrag'a powodują u mnie paraliż myślowy...
Autorytet Mcfrag'a nie pozwala wątpić w tą wiedzę,ale to całkowicie zmienia postać rzeczy!...Kurde,a już miałem licytować 49-kę dla tych fantów.. Zdziwiony
Teraz zgłupiałem do reszty,ale mógłbyś mi objaśnić,czy słowo "emulsja" oznacza w naszych kręgach "mieszankę",coś na zasadzie kundla,składaka..?
No bo droba na skróty odpada,wyszła z Kijowa w 1950,i taka ma zostać.Np.ten gość z Ukrainy,co mi sprzedawał,powiedział,że w tamtym okresie Emki produkowano w dwóch różnych fabrykach,..i jak tu kurde wiedzieć,jaki był ten egzemplarz..
_________________


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcfrag
PostWysłany: Śro 17:06, 02 Wrz 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWL

Emulsja - tak wielu mawia na emkę, taka pieszczotliwa jej nazwa Mruga

A co do ruskiego osprzętu - klaksony, gaźniki, kraniki i wiele innych drobiazgów było sygnowanych datą produkcji, zawierającą rok i miesiąc. To powinno pomóc Ci ustrzec się zakupu grata nie z tego czasu, co potrzeba.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mcfrag dnia Śro 17:09, 02 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Śro 17:47, 02 Wrz 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Doktor napisał:
No bo droba na skróty odpada,wyszła z Kijowa w 1950,i taka ma zostać.Np.ten gość z Ukrainy,co mi sprzedawał,powiedział,że w tamtym okresie Emki produkowano w dwóch różnych fabrykach,..i jak tu kurde wiedzieć,jaki był ten egzemplarz..
_________________


Wg moich informacji Kijów wystartował z M-72 od 52 a najpewniej od 54 roku, a Suchy wie bo pisał pracę naukową o ruskach oczywiście Hyhy


Więc jeżeli rok 1950 to tylko zakłady IMZ w Irbicie pod Uralem Cool

Trzymając się fragowej fanatycznej doktryny je...ącej i mieszającej z g...m wszytsko co nieoryginalne mogę stwierdzieć, że ten pałąk na tyle i może cały tylny błotnik może być nie taki jak wyszedł z fabryki, ale może też być oryginalny, bo ciężko dojść dokładnie kiedy jaki typ był produkowany .

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Śro 18:00, 02 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcfrag
PostWysłany: Śro 18:20, 02 Wrz 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWL

Proszę mi tu nie ubliżać, ja nikogo z gównem nie mieszam za nieoryginalność, ale prawda, lubię, jak coś jest zrobione dokładnie i z dbałością o szczegóły. A do ekstremisty mi daleko. ;-)

Co do czepiania się oryginału, to na bank trzeba będzie pomyśleć o tłumikach, to oczywiste i łatwe do zdobycia. Gorzej będzie z gumami siodeł, oj znaleźć dwie w stanie nadającym się do "usiąścia" będzie małym wyzwaniem...

Lampki tylne ФП-7 i ФП-8 (koszowa, bez podswietlenia) widuje się, ale też nieczęsto ostatnio...

Suchy, ema którą pokazałeś to jedna z pierwszych, wojenna rocznik 42-43. A to zupełnie inny motocykl jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Śro 18:32, 02 Wrz 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

mcfrag napisał:
A do ekstremisty mi daleko. ;-)

Ośmielę się polemizować.

Ta wojenna M-72 to także M-72 przed modernizacją w roku ok 56 która obejmowała np falbany i błotnik na stałe. Czyli ten sam model co doktorowa. Hyhy Akurat nie miałem foty emki z roku 1950 Jezyk


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Śro 20:09, 02 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Śro 19:48, 02 Wrz 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 836
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Suchy sprawa nie jest prosta,nawet w Automobiliście numer czerwcowy tego roku o Emce napisali: "..wykaz zmian modelu M-72 i to nie do końca pewnych jeśli chodzi o datę wprowadzenia,zająłby kilka stron,dlatego zatrzymamy się.. (...) obecnie jak się okazało,odtworzenie oryginalnego egzemplarza z lat 40. lub początku 50. stało się problemem..."
Może ktoś jest zorientowany i potwierdzi rok produkcji,numery mam strasznie nieczytelne,ale wydaje mi się że numer ramy mam coś koło 55000-cy. Numer silnika nie jest zgodny z ramą (tradycyjnie,w końcu to nie beema.. Wesoly ) i wynosi 57518. No i co Suchy-z której fabryki wyszła ta seria? Niepewny
Niżej przedstawiam zdjęcie siodła,które było w tej Emce w chwili sprzedaży,ale było z tyłu,więc teraz mam jednakowe.Czyżbym musiał szukać takiego siodła na przód Mcfrag?
Są też zdjęcia lamp tylnych,wydają się oryginalne,chociaż w mojej pierwszej Emce odblask był taki bardziej wypukły,jak w Helli...
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Śro 20:14, 02 Wrz 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Emek zrobili 2-3 miliony, więc taki stosunkowo niski nr raczej wypada na Irbit.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcfrag
PostWysłany: Śro 20:20, 02 Wrz 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWL

Tylne siodło jest OK, to jedno z kilku typów gumy starego wzoru - ja naliczyłem co najmniej 5. Niestety wszystkie słabo dostępne. Pokażę kilka:

Gumy, które wszyscy znamy, produkowane w podobnym wzorze do dziś, zaczely zię w roku 1953.

Co do lampek tylnych, to masz Doktorze lampkę typu ФП-7a, której produkcja rozpoczęła się w roku 1955. W żadnym razie nie jest to to co trzeba. Choć podstawa jest taka sama jak w ФП-7, gumka pod nią również ma identyczny kształt.





potrzebujesz tę po lewej. "Szkiełko" oryginalnie było celuloidowe.

Lampka koszowa powinna być identyczna, ale bez otworu podświetlenia tablicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Śro 20:49, 02 Wrz 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 836
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Kurde siadłem na dupę i siedzę! Zdziwiony Wielkie dzięki Mcfrag za te wskazówki,szkoda że nie mieszkam koło Ciebie..
Zapowiada się trudna i kosztowna renowacja,a z innej beczki: czy będziesz w piątek na Łodzi? Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcfrag
PostWysłany: Śro 21:03, 02 Wrz 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWL

Będę. 285C Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Śro 21:37, 02 Wrz 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Doktoru, daj lampę junak-shl i jeździj!! Cwaniak Bo ja będziesz każdej duperelki szukał to Cię starość zastanie. Przestraszony Kwadratowy Mruga Chyba, że lepiej zamiast szukać prądu w środku lasu 500 km od domu Wesoly , siedzieć w garażu, i płakać Smutny Zalamany że się ni mo szkiełka Jezyk Mruga Mruga

A teraz poważniejesze pytanie do McFraga, skad wiesz że nowszy model lampki wszedł w 1955 roku anie 1954 czy 1956???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Śro 21:42, 02 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny Strona 1 z 8

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / Inne->Emka, stara miłość...
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group