Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / Inne->Emka, stara miłość...

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Emka, stara miłość... <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Doktor
PostWysłany: Czw 19:58, 03 Wrz 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 834
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Chwileczkę Suchy! Ja doskonale wiem,że były fabryczne Iże na suwaku i z głębokimi błotnikami,i nie o jakieś doklejane boki tu chodzi,(rzeczywiście częsty widok te wydumki), ale przynajmniej w 1956 były produkowane 49'ki na błotnikach z jednego kawałka,profil zbliżony do Awo Turista,coś jakby głębokie "C"...!
Szkoda,że nie wypatrzeliście tego egzemplarza z wczoraj,był dokładnie taki jak mój:
[link widoczny dla zalogowanych]
Szkoda,że dziś mam dyżur do rana (jak zwykle w czwartek Smutny ) w domu mam jeszcze kilka fotek,a jeszcze niedawno rozmawiałem z Zibim na ten temat,więc sprawa jest oczywista!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcfrag
PostWysłany: Czw 20:26, 03 Wrz 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWL

O nie - nie sprowokujecie mnie, zwłaszcza na nie swoim terenie Wesoly

Doktorze, powiem tylko, że nawet błotniki w iżu 56, glębokie fabrycznie były zgrzewane z 3 częsci. I na tym zakończę ten temat. Nie czas, a zwłaszcza nie miejsce do tego typu dywagacji.

Każdy wie, zna kogoś kto wie, tylko twardych dowodów brak. Fabryczne głebokie błotniki i fanryczny zaprzęg typu" mała emka", to dwa iżowe Yeti. Podobno ktoś je widział.... .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Czw 20:46, 03 Wrz 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 834
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

mcfrag napisał:
o nie..sprowokujecie mnie...
Każdy wie, zna kogoś kto wie, tylko twardych dowodów brak...


Nie Mcfrag,nie zostawiaj mnie tu dziś samego,dyżur tak się wlecze,(tylko 4 osoby były od szóstej: dwóch dziadków z tachykardią,młodzieniec z czyrakiem i jeden co kciuka spłaszczył dokładnie,tak że paznokieć nie jego), a kaj tam rano... Smutny
Dowodów brak jak zwykle w przypadku modeli ze wschodu; ale co powiesz na to,że mój Iż podobnie jak ten zielony z wczoraj miały tylko jedną farbę i ślady pojedyńczych pasków, jakoś trudno mi sobie wyobrazić, że -wiedząc jak były te motocykle traktowane przez dziesiątki lat-że ktoś zlecał piaskowanie przed malowaniem,bo niby po co? O braku jakichkolwiek śladów domowej obróbki tych błotników nie wspomnę...A czy były pięknie sprasowane z kawałków (fabrycznie),czy gięte z kawałka -bez różnicy. Jak kupię odpowiedni egzemplarz,to zobaczymy. Jest dziś jeden taki Iż 49 na głęgokich na allegro,ale akurat ten ma te błotniki jakoś podejrzanie zaokrąglone,u mnie było wyraźne "C"
...?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcfrag
PostWysłany: Czw 21:01, 03 Wrz 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWL

OK, ja też mam coś w rodzaju "dyżuru" ale domowego, mogę pogadać, a co! Mruga

Co do modeli ze wschodu, to nie jest tak źle. Wiedza jest, ale trzeba się do niej dokopać. Sowieci pisali w owych czasach świetne książki na temat motocykli - mam ich sporo, większość w formie elektronicznej rzecz jasna. Dzięki temu, że obecnie mam 4 różne ruskie "dekawki na "licencji" Wesoly, odświeżyłem swoją znajomośc cyrylicy i czytam dosć płynnie w tym języku, a nawet czasem poudzielam się na ichnich forach. A co! Mruga

Temat glebokich błotników wychodzących z fabryki jest ciekawy. Oczywiste dla każdego posiadacza iża 49 jest to, że płytkie błotniki nie działają podczas deszczu. Wesoly Sam niejednokrotnie zmokłem na wylot (nie jeżdze w szmatach pogodoodpornych, taką mam fantazję), więc rozumiem, że masowo modyfikowano te motorki, poprawiając ich walory użytkowe. Spotyka się wiele wersji takich patentów - od najprostszych, czyli pasków blachy różnej wysokości, do bardziej wyrafinowanych, czyli takich, w których rant ma przetłoczenie sugerujące, że ktoś poświęcił im więcej czasu. Widywałem także kilka Iży w wrsji "maxi" - tu błotniki były tak głębokie, że nawiązywały chyba do Indiana Chiefa Mruga Zdarzają się Iże z błotnikami z cywilnej NZ, to chyba najbardziej wygląda według mnie. Zbieram foty wszystkich takich Iży-49, mam ich sporo. Nie zdarzyły mi się dotąd dwa Ize z takimi samymi, jak na razie.

Iż z allegro - o ile mówisz o tym zielonym, to też samoróba. Popatrz na siodło - też je ktoś podniósł, i to całkiem sporo. Powód znamy obaj Mruga

Argument z tym, że w Twoim była tylko jedna warstwa farby - chyba nie sugerujesz, że piaskowanie wymyślono w XXI wieku, a kiedyś wszystko robiło się po łebkach. Wesoly To za duże uproszczenie.

Pytanie za 100 punktów - jak biegły szparunki na "fabrycznych" głębokich błotnikach? Bo chyba były? Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mcfrag dnia Czw 21:11, 03 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Czw 21:35, 03 Wrz 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

A skąd wziąłeś ultramaniakalnie oryginalnosciowy Fragu swoje lusterko?? Mruga To pewnie oryginalne radziackie luserko wystepujące w 49 z Twojego rocznika, prawda?? Wesoly Mruga

Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Czw 21:37, 03 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Czw 21:41, 03 Wrz 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 834
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Super! kurde mam 100 pkt...łatwo poszło!... Wesoly
Nooooo...paski leciały właśnie tak jak u mnie-przecież widać na tym zdjęciu mojego Iża, tego wyjętego ze stawu,na tylnym błotniku blisko kanty taki biały,super oryginał stan fabryczny... Ok!
To ja miałem szczęście:miałem tylko trzy Iże,a już widziałem dwa jednakowe z głębokimi błotnikami!! Wesoly przewala oczami I miałem jeszcze oryginalne resztki farby na Iżu,hurra!... Niepewny
Do różnic poszczególnych elementów w wykonaniu radzieckim trzeba się przyzwyczaić- sam napisałeś,że będzie mi trudno dopasować dwie jednakowe gumy siedzenia starego typu...
...to może jak będę miał na zamianę taką gumę,to się zamienimy ,i ja się odwdzięczę dodatkowo,co? przewala oczami
(czego się nie zrobi dla ukochanego weterana...)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcfrag
PostWysłany: Czw 22:00, 03 Wrz 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWL

Po kolei - Suchy pierwszy

Lusterko mam ze sklepu. Zaplacilem za nie 11zł, za nowe, kupilem w sklepie z komarkami. Na opasce ma zajebisty wytłoczony napis Made In Taiwan Mruga

Mam lusterko, bo nie da się nie mieć. Długo szukałem czegoś, co nie rzuca się w oczy. To się nie rzuca - średnica lizaka to chyba 6cm. Nie rozumiem Twoich zaczepek Suchy, obaj wiemy, że w tych czasch nie montowano luster i nie ma czegoś takiego jak fabryczne. Widzę, że masz ze mną jakiś problem Mruga

Doktor.

Wybacz, ale Twoje foty są dla mnie mało czytelne. Dodatkowo masz zwyczaj umieszczania kilku w jednym pliku, co uniemożliwia jakiekolwiek odczytanie szczegółów. Na tych fotach według mnie tylny błotnik jest płytki, nie widzę tam ingerencji kowala. Ale cóż, być może się mylę. Ty wiesz lepiej, co miałeś.

Wracając do produkcji boków błotnika - wykonanie przetłoczenia nie wymaga wielkoego zachodu. wYkona się to w warunkach domowych. Wystarczy małe urządzenie.



Do tego naprawdę nie trzeba angażować fabryki w iżewsku.

A z ciekawości - twoje boki były spawane, zgrzewane, nitowane, czy skręcane śrubkami? Bo widziałem każdy z tych patentów Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Czw 22:04, 03 Wrz 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Przecież widać, że współczesne to lusterko, pożartować sobie chciałem tylko z wielkiego majestatu Padam Bo mnie dziwi że jeździsz z takim zamist jakieś komunistyczne znaleść Hyhy Mam takie samo i widoczność w nim była znikoma. Więc się dziwię że z takim podajesz.
Ale możesz mojego poczucia humoru nie zrozumieć i na przypadkowo spotkanego na jakimś bazarze wylecieć z siekierą Hyhy czy coś podobnego Mruga Rotfl Było by to całkiem ciekawe przeżycie dla mnie
Rotfl Rotfl


Jak już gatka o oryginalności różnch rzeczy, to mam pytanie, bo nie chce mi się nowego tematu zakładać. Czy wie Doktor, od kiedy dokładnie były w junakach cygara?? Bo mądrości internetowe mówią jedynie o roku 62, czyli mój rocznik i nie wiem jaką mam kupic replikę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Czw 22:18, 03 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcfrag
PostWysłany: Czw 22:11, 03 Wrz 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWL

Skoro w tym roku, co Twój, to masz komfort Mruga Kup taką, która ci sie bardziej podoba. Wesoly

A co do lusterka, to powiem Ci, że je lubie, i mimo że woże je głównie w celu uniknięcia mandatu, to nauczyłem sie już z niego korzystać. A te komunistyczne wielkie kalafiory nie trafiają do mnie. Podobnie enerdowskie patenty montowane w zakończeniu kiery. To także nie to. Najchętniej w ogóle bym je zdjął.

Tak wiec na razie zostanie Taiwan, pomimo, ze każdą parę swiateł auta jadącego z tyłu widzę poczwórnie Mruga Już się przyzwyczaiłem i da się tak podrózować.

Co do poczucia humoru - cóż, nie latam z siekierą po bazarach, nie jestem ani agresywny ani złośliwy. Więc bez obaw, ujawnij się w końcu na jakimś bazarze (widzę, że nie tylko z Iżowcami nie udaje się Suchemu spotkać na żywo ), to przekonasz się, jaki jestem miły, grzeczny i w ogóle. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mcfrag dnia Czw 22:31, 03 Wrz 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Czw 22:43, 03 Wrz 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Chylę czoła przed Wami, naprawdę.
Hmm, a czy jest jakaś różnica w jakości wykonania miedzy Ural, K 750, M72? Czy któryś z tych motocykli jakoś bardziej się wyróżnia, jest lepszy gorszy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Czw 22:44, 03 Wrz 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 834
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Cały problem w tym,że ja znam się dobrze tylko na Awo,z dwóch powodów:miałem ich chyba z osiem,no i dodatkowo te motocykle mają bardzo dobrą literaturę,ot co!
Mimo tego,po wejściu np. w Junaki,złożyłem dla siebie "przysłowiowo" 100%-we oryginały (oprócz zaprzęgu M-07 miałem też końcową M-10-kę w zaprzęgu,która pojechała do Włoch). Jak będę w domu,to wkleję jakieś zdjęcia,również mojego Iża sprzed remontu. Chciałem tu powiedzieć,że ja nie umiem sam wklejać zdjęć,zwłaszcza do fotosika... Zawstydzony Za wszelkie mankamenty przepraszam wszystkich,których przymuszam do oglądania żle połączonych fotek.. A na pewno są żle powklejane,bo jak u Was nie widać tych głębokich błotników,to widać muszę się lepiej starać...
Ale dobrze ,że wklejałem,właśnie dzięki temu już jakiś czas temu Mcfrag mnie uświadomił,że miałem odpowiednią przednią gumę siedzenia w pierwszej Emce,a ja bez sensu wymyśliłem sobie,że ona była z K-55...Oj,przydałaby się taraz ta guma...
Nie zmienia to faktu,że po latach wiele z czaszki ubywa, i nieużywana wiedza na temat weteranów się ulatnia..Dlatego nie będę strzelał bez pewności jak Suchy...(to zabawne pisać o kole "może z shlki..",kiedy każdy widzi,że koło ma 40 grubych szprych.. Wstyd ) od kiedy co było.
Ale 49-ki na głębokich oczywiście były... Niepewny Niepewny Wesoly
.
.
.
Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcfrag
PostWysłany: Czw 22:58, 03 Wrz 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWL

Może nie wprost, ale być może pomogę. Na iżowym napisałem kiedyś jak wklejać foty. I nie na fotosik, ale zasada praktycznie jest identyczna. Rzuć okiem, może się przyda:


http://www.izhmoto.fora.pl/powitalnia,11/zasady-forum,2063.html

postępując według tej recepty, sprawisz, że fotki będzie widać bezpośrednio w wiadomości wtedy. Jest elegancko i przyjemnie Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mcfrag dnia Czw 23:00, 03 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Czw 23:16, 03 Wrz 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Krzysztof napisał:
Chylę czoła przed Wami, naprawdę.
Hmm, a czy jest jakaś różnica w jakości wykonania miedzy Ural, K 750, M72? Czy któryś z tych motocykli jakoś bardziej się wyróżnia, jest lepszy gorszy?


Wg znanych mi źródeł, również np forum REDMOTORZ, to tak na szybko. M72 są najwierniejsze oryginalnej konstrukcji niemieckiej, więc ich budowa i wykonanie jest jako takie ( większośc szła do wojska a tam ni mo przebac) . K-750 trafiały już w wiekszej cześci do cywila, więc ich jakość spadła, były klepane w Kijowie, tam gdzie później Dniepry już katastrofalnej jakości. Urale jako tako grają ich wykonanie jest lepsze od Dnieprów , nawet na forum naszym kiedyś się odzywał jeden koega z Uralcem. M 72 i Urale są robione w Rosji , a to widocznie zobowiązuje Mruga .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Czw 23:18, 03 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Czw 23:18, 03 Wrz 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Dzieki Suchy. To moze jeszcze zapytam Hyhy Ural czy Junak?
To oczywiscie pytanie retoryczne Wesoly . Zastanawiam się ostatnio nad większym zabytkiem, wiec stąd to moje pytanko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wild dnia Czw 23:22, 03 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Czw 23:32, 03 Wrz 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 834
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Oczywiscie Emka! Przewaga suwaków i oczywiście dolniak to jest to! (Solo i tak pójdzie 130 !)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny Strona 3 z 8

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / Inne->Emka, stara miłość...
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group