|
Emka, stara miłość... |
<-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat-> |
Autor |
Wiadomość
|
Doktor
|
Wysłany: Wto 22:24, 01 Wrz 2009 Temat postu: Emka, stara miłość... |
|
|
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 870
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Ponieważ od kilku miesięcy obsesyjnie męczyły mnie wyrzuty sumienia z powodu sprzedania mojej pierwszej Emki,nie trwało długo i już stoi materiał do renowacji obok Gazelki...
Emka została świeżo pomalowana pędzlem. Do wszystkich posiadaczy licznika i sygnału(może być z Iża 49) apeluję o cynk i możliwość zakupu tych braków
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Doktor dnia Czw 13:38, 04 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
ronin
|
Wysłany: Śro 9:19, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
Widzę Doktorze, że jak powiedziałeś, tak zrobiłeś Ładna sztuka, szczerze mówiąc nie bardzo odróżniam M-kę od Kaśki itd ale rosje mają w sobie jakiś urok. Gratuluję nowego nabytku
I dobrze ją potraktuj ten, tego... jogurtem!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Śro 10:15, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
|
Witam!
Śliczna maszyna
Ale błotnik tylny tez musisz wymienić na oryginalny dla tego rocznika
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mcfrag
|
Wysłany: Śro 11:25, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWL
|
Jeżeli ta emulsja to rocznik 50, a Tobie zalezy na zgodności rocznikowej, to potrzebujesz
bakelitowy klakson C-35
i licznik СП-8, który rozni się budową od późniejszych. Z zewnątrz odróżnia się inną tarczą, moim zdaniem ładniejszą
a także budową wewnętrzną. Nie ma w nim regulacji sprężyny, podobnie jek w Veiglu, z ktorego go sowieci zerżnęli), a także wymaga ogranicznika wskazowki przy cyfrze 0.
Oba te fanty mam, zamontowane na moim sztywnym iżu 350, ale naszukalem się ich dlugo. Tanio nie było ;-) Powodzenia, masz fajny materiał do sensownej rekonstrukcji. Nie idź na skroty, nie warto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Doktor
|
Wysłany: Śro 17:04, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 870
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Bardzo ciekawe rzeczy tu piszecie koledzy
Jestem przekonany,że tylny błotnik tak wyglądał jak u mnie już od 1948 roku....?
Za to fotki Mcfrag'a powodują u mnie paraliż myślowy...
Autorytet Mcfrag'a nie pozwala wątpić w tą wiedzę,ale to całkowicie zmienia postać rzeczy!...Kurde,a już miałem licytować 49-kę dla tych fantów..
Teraz zgłupiałem do reszty,ale mógłbyś mi objaśnić,czy słowo "emulsja" oznacza w naszych kręgach "mieszankę",coś na zasadzie kundla,składaka..?
No bo droba na skróty odpada,wyszła z Kijowa w 1950,i taka ma zostać.Np.ten gość z Ukrainy,co mi sprzedawał,powiedział,że w tamtym okresie Emki produkowano w dwóch różnych fabrykach,..i jak tu kurde wiedzieć,jaki był ten egzemplarz..
_________________
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mcfrag
|
Wysłany: Śro 17:06, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWL
|
Emulsja - tak wielu mawia na emkę, taka pieszczotliwa jej nazwa
A co do ruskiego osprzętu - klaksony, gaźniki, kraniki i wiele innych drobiazgów było sygnowanych datą produkcji, zawierającą rok i miesiąc. To powinno pomóc Ci ustrzec się zakupu grata nie z tego czasu, co potrzeba.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mcfrag dnia Śro 17:09, 02 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Suchy
|
Wysłany: Śro 17:47, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Doktor napisał: |
No bo droba na skróty odpada,wyszła z Kijowa w 1950,i taka ma zostać.Np.ten gość z Ukrainy,co mi sprzedawał,powiedział,że w tamtym okresie Emki produkowano w dwóch różnych fabrykach,..i jak tu kurde wiedzieć,jaki był ten egzemplarz..
_________________ |
Wg moich informacji Kijów wystartował z M-72 od 52 a najpewniej od 54 roku, a Suchy wie bo pisał pracę naukową o ruskach oczywiście
Więc jeżeli rok 1950 to tylko zakłady IMZ w Irbicie pod Uralem
Trzymając się fragowej fanatycznej doktryny je...ącej i mieszającej z g...m wszytsko co nieoryginalne mogę stwierdzieć, że ten pałąk na tyle i może cały tylny błotnik może być nie taki jak wyszedł z fabryki, ale może też być oryginalny, bo ciężko dojść dokładnie kiedy jaki typ był produkowany .
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Śro 18:00, 02 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mcfrag
|
Wysłany: Śro 18:20, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWL
|
Proszę mi tu nie ubliżać, ja nikogo z gównem nie mieszam za nieoryginalność, ale prawda, lubię, jak coś jest zrobione dokładnie i z dbałością o szczegóły. A do ekstremisty mi daleko. ;-)
Co do czepiania się oryginału, to na bank trzeba będzie pomyśleć o tłumikach, to oczywiste i łatwe do zdobycia. Gorzej będzie z gumami siodeł, oj znaleźć dwie w stanie nadającym się do "usiąścia" będzie małym wyzwaniem...
Lampki tylne ФП-7 i ФП-8 (koszowa, bez podswietlenia) widuje się, ale też nieczęsto ostatnio...
Suchy, ema którą pokazałeś to jedna z pierwszych, wojenna rocznik 42-43. A to zupełnie inny motocykl jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Suchy
|
Wysłany: Śro 18:32, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
mcfrag napisał: |
A do ekstremisty mi daleko. ;-)
|
Ośmielę się polemizować.
Ta wojenna M-72 to także M-72 przed modernizacją w roku ok 56 która obejmowała np falbany i błotnik na stałe. Czyli ten sam model co doktorowa. Akurat nie miałem foty emki z roku 1950
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Śro 20:09, 02 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Doktor
|
Wysłany: Śro 19:48, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 870
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Suchy sprawa nie jest prosta,nawet w Automobiliście numer czerwcowy tego roku o Emce napisali: "..wykaz zmian modelu M-72 i to nie do końca pewnych jeśli chodzi o datę wprowadzenia,zająłby kilka stron,dlatego zatrzymamy się.. (...) obecnie jak się okazało,odtworzenie oryginalnego egzemplarza z lat 40. lub początku 50. stało się problemem..."
Może ktoś jest zorientowany i potwierdzi rok produkcji,numery mam strasznie nieczytelne,ale wydaje mi się że numer ramy mam coś koło 55000-cy. Numer silnika nie jest zgodny z ramą (tradycyjnie,w końcu to nie beema.. ) i wynosi 57518. No i co Suchy-z której fabryki wyszła ta seria?
Niżej przedstawiam zdjęcie siodła,które było w tej Emce w chwili sprzedaży,ale było z tyłu,więc teraz mam jednakowe.Czyżbym musiał szukać takiego siodła na przód Mcfrag?
Są też zdjęcia lamp tylnych,wydają się oryginalne,chociaż w mojej pierwszej Emce odblask był taki bardziej wypukły,jak w Helli...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Suchy
|
Wysłany: Śro 20:14, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Emek zrobili 2-3 miliony, więc taki stosunkowo niski nr raczej wypada na Irbit.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mcfrag
|
Wysłany: Śro 20:20, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWL
|
Tylne siodło jest OK, to jedno z kilku typów gumy starego wzoru - ja naliczyłem co najmniej 5. Niestety wszystkie słabo dostępne. Pokażę kilka:
Gumy, które wszyscy znamy, produkowane w podobnym wzorze do dziś, zaczely zię w roku 1953.
Co do lampek tylnych, to masz Doktorze lampkę typu ФП-7a, której produkcja rozpoczęła się w roku 1955. W żadnym razie nie jest to to co trzeba. Choć podstawa jest taka sama jak w ФП-7, gumka pod nią również ma identyczny kształt.
potrzebujesz tę po lewej. "Szkiełko" oryginalnie było celuloidowe.
Lampka koszowa powinna być identyczna, ale bez otworu podświetlenia tablicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Doktor
|
Wysłany: Śro 20:49, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 870
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Kurde siadłem na dupę i siedzę! Wielkie dzięki Mcfrag za te wskazówki,szkoda że nie mieszkam koło Ciebie..
Zapowiada się trudna i kosztowna renowacja,a z innej beczki: czy będziesz w piątek na Łodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mcfrag
|
Wysłany: Śro 21:03, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWL
|
Będę. 285C
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Suchy
|
Wysłany: Śro 21:37, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Doktoru, daj lampę junak-shl i jeździj!! Bo ja będziesz każdej duperelki szukał to Cię starość zastanie. Chyba, że lepiej zamiast szukać prądu w środku lasu 500 km od domu , siedzieć w garażu, i płakać że się ni mo szkiełka
A teraz poważniejesze pytanie do McFraga, skad wiesz że nowszy model lampki wszedł w 1955 roku anie 1954 czy 1956???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Śro 21:42, 02 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|