Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->SHL M11 z silnikiem wfm vs wiatr

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
SHL M11 z silnikiem wfm vs wiatr <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Bies
PostWysłany: Czw 19:52, 24 Lis 2011 Temat postu: SHL M11 z silnikiem wfm vs wiatr


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam
Jeśli pytanie wyda się komuś bezsensowne i głupie to przepraszam, ale ciekawi mnie to i nie znalazłem odpowiedzi.
M11 z silnikiem wfm lub wiatr, wiem tylko że wiatr to późniejsza "nowsza" konstrukcja.
Moje pytanie brzmi który jest uważany za "lepszy", mając do wyboru dwa motocykle w identycznym stanie który jest bardziej "wartościowy" i który byście wybrali ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabste91
PostWysłany: Czw 20:08, 24 Lis 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Ja chyba sie nie powinienem wypowiadac na temat m11w Mruga

Powiem tak m11w produkowane w latach 67-68 silnik w2a osobiscie jestem zakochany w tym modelu pomimo jego wad Mruga konstrukcja m11 a m11w jest prawie ze identyczna roznia sie tylko silnikami otóz bolączką wiatrów jest czeste pękanie pierścieni ( mam 3 m11w kazda miala ta bolączkę, robilem wiele silników w2a i wiekszosc tez dodtkneło to) Jesli ktos chciałby używac do codziennej jazdy motorka polecam aby zmienił wodziki na kute gdzy blaszane sie wyginaja.

Ogolnie konstrukcja silnika m11 jest mniej zawodna i takiz oto motocykl polecil bym dla osoby która bez przygod chciała by podróżować.

Ale co ja tam wiem dla mnie m11w to ideał na kołach Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Czw 20:54, 24 Lis 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Popieram ! Wesoly Tylko hmm z tymi pierścionkami to nie jestem taki przekonany Wesoly U mnie latają już hohoho cczasu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabste91
PostWysłany: Czw 21:05, 24 Lis 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

drix1994 napisał:
Popieram ! Wesoly Tylko hmm z tymi pierścionkami to nie jestem taki przekonany Wesoly U mnie latają już hohoho cczasu


Nie ma zasady ze kazda m11w cierpi na ta bolaczke ale jednak wiekszosc tak Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Czw 22:32, 24 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Chyba jesteście nieco stronniczy w sprawie wiatra Mruga
Jak już gdzieś pisałem miałem kolegę który posiadał WSK M21 W2 i jestem nieco zrażony do tego silnika gdyż co chwila coś się z nim działo. Jak nie skrzynia to zacieranie się tłoka. Mam m11 ze zwykłym s32 i jeszcze nigdy mnie nie zawiódł Wesoly .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Czw 23:26, 24 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

Oj proszę cię nie pisz ze zwykłym s32!!

Mój Tata zrobił na SHL z silnikiem S32 40 tyś KM i wszystkie podzespoły zarówno silnika jak i motocykla pozostały w oryginale. Jedyne co przeszedł to jedną regeneracje wału i szlif cylindra. Silniki s32 to naprawdę dobra konstrukcja. Co najważniejsze to podzespoły WFM!!! Wszystkie późniejsze Podzespoły ZMD były wykonywane z dużo gorszego materiału i z dużo mniejszą starannością o dobry jakościowo produkt.

Ja bym brał SHL z silnikiem WFM. W dodatku okrągły silnik stylistycznie bardziej pasuje do owalnych kształtów SHL. Takie jest moje zdanie. Ale nad gustami sie nie dyskutuje.
Ostatecznie moje zdanie jest takie że w końcu każdy zabytek trzeba poszanować bo za to właśnie ze są zabytkami je cenimy. Nie ważne czy są zawodne czy nie i czy ładnie wyglądają. Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Czw 23:34, 24 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Czw 23:43, 24 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Cytat:
Ostatecznie moje zdanie jest takie że w końcu każdy zabytek trzeba poszanować bo za to właśnie ze są zabytkami je cenimy. Nie ważne czy są zawodne czy nie i czy ładnie wyglądają. Mruga

Tu masz w 100% rację. Dlatego trochę minie to denerwuje lak ludzie przerabiają na ten lub inny silnik. Zamiast przerabiać to już mogli by sobie kupić z tym silnikiem w oryginale, a nie niszczyć moto. Zly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pią 0:51, 25 Lis 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

A ja powiem, że np. w S32 gniazda na łożyska są beznadziejne, co prędzej czy później kończy się zakładaniem łożyska na loctite oraz przede wszystkim wg. mnie w S32 brakuje 4 biegu, by nie męczyć zbytnio silnika wysokimi obrotami. A w wiaterku z tego co sam zauważyłem to do wad zaliczyłbym automat zmiany biegów wraz z wodzikami i w sumie tyle.

Szczesk, co do WSK M21 W2 to sprawa jest taka, że WSKi z instalacją 12V lub 6V były bardzo dobrze wykonane. (te starsze, więc chyba 12V). Dopiero te nowsze zaczęły się sypać. Lecz mimo wszystko nie porównuj Wiatra z SHL do Wiatra z WSK Jezyk

A ludzie przebierają z kilku prostych powodów: wygląd, biorą pod uwagę który jest praktyczniejszy, wytrzymalszy, który łatwiej zrobić oraz bardziej niezawodny i przede wszystkim patrzą cenowo.
A ja i tak, Wiatra nie wymieniłbym na żaden inny silnik Bo on ma w sobie to "coś" Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Pią 0:54, 25 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Pią 1:55, 25 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Co do tych gniazd to rzeczywiście masz racje, niedawno robiłem silnik do osy i musiałem łożyska wklejać na loctite Mruga . Ale z tą skrzynią to bym polemizował ponieważ oba silniki na najwyższych biegach mają przełożenie 1:1 tylko wiatr ma po prostu biegi krótsze, poza tym dwusuwy lubią wysokie obroty. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabste91
PostWysłany: Pią 9:39, 25 Lis 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

drix1994 napisał:


Lecz mimo wszystko nie porównuj Wiatra z SHL do Wiatra z WSK Jezyk



A czemu?? Te silnik zaprojektował jeden Inżynier oczywiście z biegiem czasu ulegały modyfikacji. Ale wiekszosc podzespołów pozostało bez zmian.
Oczywiscie łatwiej jest ustawic zapłon w silniku w2a niz w w2b aczkolwiek z awaryjnoscia jest tak jak zawsze- jak sie dba to sie ma. Trudno sie dziwic ze wsk padaja szybko jak nie od jednego dzieciaka dostały po tyłku.

Tak jak pisalem w pierwszym poscie m11w trzeba pokochac za jej wady, co do m11 miał tez swego czasu i moge powiedziec ze sprzet jest bardziej odporny. P.S.jesli bedziesz kupował m11 szukaj z pierwszych lat produkcji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pią 14:48, 25 Lis 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Jak dla mnie w2b to już inna kultura pracy, choćby gar i głowica podziurawione i jak mają to wyciszenie to paskustwo, a bez niego to jeszcze jak cie mogę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Pią 22:55, 25 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

A przecież Drix niektóre S32 miały gumowe wkładki pomiędzy dwoma połówkami zębatki nachodzącej na wał od strony sprzęgła. Ten patent powodował wytłumienie drgań i hałasu powstającego podczas pracy sprzęgła. W2b tego nie miały...
Ja mam u siebie ten patent i silniczek ciszej pracuje Hyhy

Więc ,,innowacja,, zawitała i w silniku S32 Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Pią 22:56, 25 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 19:43, 27 Lis 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Z tymi zębatkami wychodziły pierwsze M11 a że z czasem się zużywały trzeba było wymieniać a zamiennikami były już zwykłe jednoczęściowe.
Co do tematu to można też patrzeć że M11W było znacznie mniej więc są mniej spotykane co też dodaje im uroku. Znowu M11 rocznikowo są ciekawsze bo starsze. Wybór należy do Ciebie ja tam polecam Gazelkę Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JunaKiszka
PostWysłany: Śro 13:14, 30 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łańcut

Najlepiej mieć oba modele M11 i M11W i po problemie Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Śro 20:04, 30 Lis 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Haha JunaKiszka trafił w sedno sprawy Wesoly Kilka dni przed kupnem Eli, kupiłem automobilistę z opisem M11. Autor opisywał silniki S32 jako dość awaryjne a Wiatry, wg. Niego są dużo lepszą konstrukcją. Nie wiem, czy czytacie automobilistę, ale dowiedziałem się od redakcji, że do 3-4 miesięcy wydrukują artykuł o silnikach p. Wiatraka Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->SHL M11 z silnikiem wfm vs wiatr
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group