Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->[M11] Od kiedy montowano kalamitki

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11] Od kiedy montowano kalamitki <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Śro 0:17, 30 Lip 2008 Temat postu: [M11] Od kiedy montowano kalamitki







Witam
W odmętach garażowych (a właściwie pod stertą siana) wygrzebałem M11 z bardzo późnej serii choć jeszcze z silnikiem S32
Ma kalamitki (smarowniczki) w osiach przedniego wahacza i tu małe pytanko:

W jakich latach (lub od/do jakich numerów ram) były montowane przednie wahacze na tulejach tekstolitowych ?
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Śro 7:00, 30 Lip 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

M11 miała trzy rodzaje rodzaje łożyskowania osi wahacza:
w/g moich ustaleń:
- od 61' do 63/64' łożyskowanie z tuleją tekstolitową- smarowniczka z boku w osiach wahacza,
- od 63/64' do 66/67' tuleja metalowo gumowa tu nie występuje smarowniczka,
- od 66/67 d końca produkcji tuleja poliamidowa smarowniczki na wahczu w tylnej części.

Oczywiście mogą występować odstępstwa od tych dat, wymiany przodów , przeróbki na ostatnią wersję motocykli z tulejami metalowo gumowymi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 10:39, 30 Lip 2008 Temat postu:







Ma ktoś zdjęcia :
Cytat:
łożyskowanie z tuleją tekstolitową- smarowniczka z boku w osiach wahacza,

bo u mnie umarły tuleje a dorobienie nowych metalowo-gumowych jest praktycznie niemożliwe
za to tekstolitu mam na kilogramy:)
Powrót do góry
ToX
PostWysłany: Śro 11:08, 30 Lip 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Dorób z tekstolitu, ja właśnie miałem zamiar ale znajomy tokarz powiedział że do takich rzeczy lepiej nadaje się teflon, więc go posłuchałem a do dziś w garażu mam metrową rurę tekstolitu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Śro 12:25, 30 Lip 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Teflon(w Polsce Tarflen nazwa teflon jest zastrzeżona przez Du Point) na wprawdzie własności samosmarujące ale jako materiał na tulejki pracujące w dużych obciążeniach zbytnio sie nie nadaje.Szybko sie wyrobi.
W takich połączeniach najlepiej sprawuje sie poliamid.
Odnośnie reanimacji tulei gumowych już pisałem. Ja zastąpie je tulejami z poliuretanu.

Ja zaczynam teraz dorabiać dla siebie z poliuretanu (elementy PUR).
Poczytajcie tu :

[link widoczny dla zalogowanych]

Trzecia zakładka silenblocki czy tuleje

Juz kupiłem poliuretan 80 tylko dotoczyć teraz tulejki.

Będę dorabiał do osy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Śro 12:25, 30 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ToX
PostWysłany: Śro 15:45, 30 Lip 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Ja mówię oczywiście o tych tulejach w wahaczu(tam gdzie mamy kalamitki), nie silentblockach które są w główkach amortyzatorów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Śro 20:39, 30 Lip 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

W główkach amorów to nie żadne silentblock - i tylko zwykłe tulejki gumowe z twardej gumy. Jak już kiedyś pisałem silentbock wygląda tak Metalowa tulejka ,guma i metalowa tulejka i to jest razem zawulkanizowane tak że nie ma możliwości obrotu jeden materiał wobec drugiego, (mozna powiedzieć ,że guma jest przyklejona do metalu) siły skręcające są przenoszone przez gumę. Takie tulejki były stosowane w SHL-kacz i w osach w połowie lat 60. Dzisiaj nie do dokupienia (próbowałem dobrać z czegoś innego nie ma szans)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 0:09, 31 Lip 2008 Temat postu:







Dobra wracając do tematu
ma ktoś zdjęcia , wymiary tulejek tekstolitowych bo szczerze nie chodzi mi o to z czego dorabiać tylko jaki mają mięć kształt
Powrót do góry
ToX
PostWysłany: Czw 0:59, 31 Lip 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Z wymiarami ciężko będzie ale postaram się zmierzyć to jutro z tym że może być ciężko bo już jest to złożone... W każdym razie u mnie jest to tak, że długość tulei jest idealnie równa z tym wejściem na tuleje w wahaczu i z tego wystaje kołnierz, średnica tulei w środku jest odpowiednia średnicy wewnętrznej tulei metalowej, tutaj zdjęcie podglądowe tulei które są niestety przygotowane pod zły wymiar (mają za mały "kołnierz")
[link widoczny dla zalogowanych].


[link widoczny dla zalogowanych] Tutaj fotka tulei z dobrym(grubszym) "kołnierzem", już włożona w wahacz .

bitels, mam wrażenie że cały czas nie umiemy się porozumieć co do tych tulei... Ja wstawiłem fotkę i chyba jasno widać o które tuleje mi chodzi... Aaa i wcześniej mocno trzymałeś się tego że w główkach amortyzatorów są silent blocki (zwulkanizowana guma z metalem) a nie zwykłe tuleje metal-guma... Ehhh, albo ja sam już się pogubiłem...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ToX dnia Czw 1:03, 31 Lip 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Czw 7:38, 31 Lip 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

O silentblok - ach zawsze pisałem w osi obrotu wahacza....
A te fotki co wkleiłeś to jest ostatnia odmiana poliamidowe....
Tekstolitowe mają smarowniczkę w osi nie na wahacza...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Fotki ściąg do siebie na kompa będzie lepsza rozdzielczość.

Mam na zbyciu cały wahacz kompletny ostatniej odmiany z tulejami poliamidowymi jak chcesz to sie odezwij na priva.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Czw 7:40, 31 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ToX
PostWysłany: Czw 11:49, 31 Lip 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Fotkę którą wkleiłem są to moje tuleje dorobione u tokarza z teflonu .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Czw 12:21, 31 Lip 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

ToX napisał:
Fotkę którą wkleiłem są to moje tuleje dorobione u tokarza z teflonu .


Mnie chodziło o rodzaj rozwiązania a nie materiał.2


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ToX
PostWysłany: Pią 0:10, 01 Sie 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Wiem, chciałem tylko rozjaśnić Jezyk.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 0:10, 01 Sie 2008 Temat postu:







Tak zbaczając na chwilkę z głównego tematu

Dziś widziałem cud majsterkowicza
tuleje z... brązu/mosiądzu wykonanie tak jak poliamidowe ale za to o niebo trwalsze choć jak przyznał właściciel "trza o nie trochu dbać bo ciężko znosza wodę".

Jakby nie było zestaw wytrzymał ponad 30 lat (ile przejechanych km Bóg jeden wie bo sprzęt ma już drugi licznik) choć tłumienie drgań w takim rozwiązaniu nie istnieje

i co polak potrafi Padam
Powrót do góry
Hokunin
PostWysłany: Nie 20:48, 19 Maj 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec

Z tego co napisał bitels wychodzi na to,że nie powinienem mieć w swojej SHL'ce kalamitek z przodu,bo przód raczej nie był wymieniany a kalamitki są.No chyba ze nie chodzi o Wiatra tylko o M11'stkę.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hokunin dnia Nie 20:49, 19 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->[M11] Od kiedy montowano kalamitki
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group