Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->Koła w M11

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Koła w M11 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Śro 20:04, 23 Lis 2011 Temat postu: Koła w M11







Jak wyglądały oryginalnie koła w helce? były malowane, ale czy szprychy z nyplami również? Czy może szprychy i nyple były chromowane.
Jaki kolor był felg? jaki numer farby albo nazwa?
A bębny? również były malowane jak obręcze, czy może nie były?
Powrót do góry
Inżynier
PostWysłany: Śro 20:48, 23 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

Po kolei:
- Piasty były polerowane na lustro (oczywiście w zakładach PRL nie było cudownych past polerskich i nie świeciły się ja te wypolerowane dzisiaj).
- Nyple były oksydowane, wiec nic z nimi nie rób,
- Szprychy były cynkowane ale cynkiem bez nabłyszczaczy, bo taki cynk wtedy mieli. Wiec ocynkuj normalnie, a potem i tak cynk po 2 latach zmatowieje.
- dekle od piast też polerka.
- obręcze oczywiście farba, chyba że masz luxa to chrom, ale w to wątpię bo to unikat i rzadko spotykany Wesoly

PS: Nie wpadnij czasem na pomysł robienia LUXA ze zwykłej shl, bo jak to widzę to czasem już nie mogę............ Kwasny


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Śro 20:51, 23 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 21:44, 23 Lis 2011 Temat postu:







Po kolei:
- Piasty były polerowane na lustro (oczywiście w zakładach PRL nie było cudownych past polerskich i nie świeciły się ja te wypolerowane dzisiaj).
- Nyple były oksydowane, wiec nic z nimi nie rób,

Moje niestety są pomalowane tak samo jak felga, czy tak było?

- Szprychy były cynkowane ale cynkiem bez nabłyszczaczy, bo taki cynk wtedy mieli. Wiec ocynkuj normalnie, a potem i tak cynk po 2 latach zmatowieje.

Moje szprychy są też jak nyple pomalowane na ten sam kolor co felga

- dekle od piast też polerka.
- obręcze oczywiście farba, chyba że masz luxa to chrom, ale w to wątpię bo to unikat i rzadko spotykany Wesoly

PS: Nie wpadnij czasem na pomysł robienia LUXA ze zwykłej shl, bo jak to widzę to czasem już nie mogę............ :kwasny

Nie nie luxa nie mam zamiaru robic, aczkolwiek chodzi mi po głowie aby koła były chromowane.

hm...?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 21:45, 23 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
template
PostWysłany: Śro 23:39, 23 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Po co czytać tematy, lepiej robić burdel na forum Kwasny. Wielokrotnie były poruszane tematy chromu na szprychach i innych mitów, tyle że trzeba poszukać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin
PostWysłany: Czw 10:12, 24 Lis 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

Ale nowym się nie chce szukać, lepiej założyć kolejny taki sam temat...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 10:46, 24 Lis 2011 Temat postu:







no a co myślisz, że nie szukałęm? Gdybym znalazł to nie zakładałbm nowego tematu. To po pierwsze, a po drugie, skoro wiesz gdzie jest taki temat, to zapodaj link do niego. Bo ja jakoś nie znalazłem interesujących mnie informacji. Lepiej sobie posta nabić lamętując że kolejny bezsensowny temat. Uważam, że lepiej się nie odzywać i żeby wszyscy myśleli że ktoś jest głupi, niż coś powiedzieć i rozwiać wszelkie wątpliwości. ehh..widzę że to forum jest jakieś dziwne. zero tolerancji, tylko odrazu źle i nie dobrze. Nara. temat można zamknąć spadam na inne forum.
Powrót do góry
Inżynier
PostWysłany: Czw 23:12, 24 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

Szprychy nie mogły być malowane, tak samo jak nyple. Po prostu właściciel mógł potraktować wszystko farbą, bo mu zardzewiało. Cynk z Lat PRL był dość marnej jakości i szybko to rdzewiało.
Ale proszę cię nie chromuj tych obręczy bo stworzysz kolejnego chińsko-PRL-owskiego kameleona.

Template i ronin macie racje że gościowi nie chce się szukać, jednak nie zapominajcie że nie wszystko jeszcze zostało w tych tematach powiedziane.
Ja osobiście kiedyś usiłowałem dojść prawdy związanej z powłokami na pewnych elementach (choćby co do pokryw silnika w m11) i okazało się że to co na forum było napisane to był jeden wielki mit. A temat ma z 4 strony.

Wiec jak ktoś chce malować cokolwiek na oryginał to ma wielki problem by znaleźć rzetelną odpowiedź na forum. W dodatku ta dzisiejsza CHROMOMANIA!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pią 0:58, 25 Lis 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Od siebie dodam, że pasowałoby zrobić temat, w którym byłoby jasno i konkretnie napisane co było chromowane, co cynkowane, co polerowane a co malowane. Przynajmniej dla tych najpopularniejszych modeli tj. M04, M11, M11W i M17 Gazela. Tylko to musieliby się wypowiedzieć konkretni znawcy tematu, bo np. ja sam nie jestem pewny czy potrafiłbym wszystko wymienić co do wiatra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin
PostWysłany: Pią 11:40, 25 Lis 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

Inżynier masz trochę racji z tym szukaniem, bo jak się znajdzie to trzeba jeszcze trochę poczytać i nie zawsze znajdziemy odpowiedzi na nasze pytania. Tylko czy to jest powód żeby strzelać focha? Nigdy nie zamierzam nikogo obażać na forum. Jeżeli kolegę bahrana uraziłem to przepraszam, może to jeszcze przeczyta mimo swojego pożegnania.

Przecież można zadać te pytania w istniejącym temacie i po sprawie przewala oczami Bo na brak odzewu raczej nie można narzekać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Pią 14:35, 25 Lis 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Bębnów się nie maluje, co najwyżej piasty bo motocykl przestał by hamować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pią 14:52, 25 Lis 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

ronin napisał:
Przecież można zadać te pytania w istniejącym temacie i po sprawie przewala oczami Bo na brak odzewu raczej nie można narzekać


Ale znowu byłby tekst od któregoś z nas zapewne "ale odgrzałeś kotleta". Chyba, żeby napisał konkretnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Pią 22:47, 25 Lis 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

Ja myślę ze to nie jest banalny problem. Na forum są posty, ale są one przewlekłe i ciężko znaleźć w nich coś konkretnego. Odgrzanie tematu spotyka się z krytyką, a już nie wspomnę o tym że nikt nie odpisuje. Napisanie kolejnego posta na ten sam temat to już masakra........ Wszyscy chcą cię bić....... I tu Drix masz racje.

Osoby z forum często szukają konkretnych informacji. Tzn. otwierasz stronę i masz napisane - to było tak malowane, a tamten szparunek ma taką średnicę i jest tu a tu malowany. I zamiast pisania 6 stronicowego posta można napisać dwie kartki i na temat. I takie instrukcje... zamiast tego bełkotu. Takie rzeczy powinny powstawać. Tylko niestety my nie mamy wpływu na kształt forum. Jest sterta bezsensownych postów zaśmiecających tematy bez żadnej odpowiedzi na zadane pytanie.

Restaurowanie motocykla powinno być oparte na jak bardziej możliwym doprowadzeniu go do stanu fabrycznego. Albo fabrycznie albo go nie ruszać. Natomiast na forum panuje opinia rób tak by tobie się podobało. Ja jestem zdania ,,Nie dotykaj,, lub postaraj się by był zgodny z oryginałem. Tylko gdzie szukać wiedzy na ten temat..... Ja na forum nie znalazłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin
PostWysłany: Nie 16:41, 27 Lis 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

Zgadzam się z Tobą w 100% Inżynier, część tematów powinna być podpięta jako coś w rodzaju instrukcji dla pozostałych, czy dla wszystkich to część dyskusyjna i sprawa adminów przewala oczami

Cytat:
Restaurowanie motocykla powinno być oparte na jak bardziej możliwym doprowadzeniu go do stanu fabrycznego.


Powinno Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Nie 19:57, 27 Lis 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

ronin napisał:
Cytat:
Restaurowanie motocykla powinno być oparte na jak bardziej możliwym doprowadzeniu go do stanu fabrycznego.


Powinno Mruga

To też jest kwestia dyskusyjna, kupując zabytkowy motocykl nie podpisujesz oświadczenia pod groźbą pozbawienia wolności, robisz go tak żeby tobie odpowiadał a to czy będzie to 100%-towy oryginał, replika, cafe racer czy własna wersja LUX to sprawa indywidualna i nie powinna nikogo po za potencjalnym kupcem czy współużytkownikiem obchodzić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pon 15:46, 28 Lis 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

motomaciey napisał:
ronin napisał:
Cytat:
Restaurowanie motocykla powinno być oparte na jak bardziej możliwym doprowadzeniu go do stanu fabrycznego.


Powinno Mruga

To też jest kwestia dyskusyjna, kupując zabytkowy motocykl nie podpisujesz oświadczenia pod groźbą pozbawienia wolności, robisz go tak żeby tobie odpowiadał a to czy będzie to 100%-towy oryginał, replika, cafe racer czy własna wersja LUX to sprawa indywidualna i nie powinna nikogo po za potencjalnym kupcem czy współużytkownikiem obchodzić.


Zależy. Jeśli dana osoba kupi po to, żeby go rozp.. w lesie czy robić z niego krosa i tutaj się zaczyna dowiadywać o to czy tamto, to jak najbardziej powinniśmy reagować. Tak samo gdyby ktoś chciał przerabiać SHL na choppera. Ale np. spierać się o to czy będzie czarny połysk, perła czy metalik to już moim zdaniem sprawa właściela.. także zależy od przypadku wg mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->Koła w M11
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group