Autor |
Wiadomość
|
Doktor
|
Wysłany: Wto 15:36, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 870
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Panowie,nie róbcie sobie jaj,do 1 kwietnia daleko!
Ja nie znam oczywiście fizyki na tą okoliczność,i pewnie barteq zasypałby mnie wzorami ale poza teorią właśnie mam sprawdzone w praktyce. I to zarówno w układzie: 6V prądniczka (45W) w jeździe bez aku,i jazda bez ładowania na samym aku.
Jazda z mocną przecież żarówką przodu ma być efektywna z każdych warunkach,niezależnie od obrotów silnika..co z tego,że-jak pisze rudyweteran:
" przy większych obrotach będzie świecić o niebo lepiej"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
barteq
|
Wysłany: Wto 20:18, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Doktor to nie fizyka a elektrotechnika (wchodząc w szczegóły ), nie wątpię że masz sprawdzone, z tym że 6V prądnica o której piszesz to pewnie od rusa, Mz lub coś pochodnego, a tam jest regulator napięcia, żeby wyjaśnić dlaczego w przypadku naszej SHL tak jest musiałbym rzeczywiście skorzystać z kilku wzorów
12V żarówka już na niskich obrotach będzie świecić lepiej niż 6V, lepiej będzie także świecić światło stop gdy wywalimy z układu płytki selenowe czy też diody (tylko UWAGA nie należy wtedy podłączać akumulatora!)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
CZESIO1958
|
Wysłany: Śro 12:35, 10 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2083
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
proponuję test wsadzcie do normalnej osobówki (inst. 12V) żarówkę reflektora 24V i.....
sami sie przekonacie ze będzie ledwie swiecić
Na żółto w dodatku
Gdyby ktoś zrobił odwrotnie czyli wsadził 12V żarówkę do pojazdu z inst. 24V too......
zabłysnie ale dosć szybko ja szlag trafi
Sam się o tym przekonałem wkładajac zakupiona przez pomylkę żarówke 24V do mojej maszyny z inst. 12V
To by było na tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
barteq
|
Wysłany: Śro 19:39, 10 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
CZESIO1958 napisał: |
proponuję test wsadzcie do normalnej osobówki (inst. 12V) żarówkę reflektora 24V i.....
sami sie przekonacie ze będzie ledwie swiecić
|
CZESIO1958 proponuje żebyś sam zrobił test na SHL jak już pisałem wyżej także w samochodzie jest regulator napięcia, jak na razie to każdy porównuje 2 różne urządzenia. Możemy zrobić zakład że tak jest, tylko nie wiem o co się założymy Albo zrobimy konkurs, niech jedni udowodnią że tak być nie może a inni że jednak tak jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Czw 0:44, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
|
Witajcie Panowie!!!
Bartek i kolega rudyweteran mają racje sam stosuje ten patent, co prawda nie w SHL, ale w poczciwym Romecie tam przecież też jest iskrownik 6V dzieje się tak za sprawą, że żarówka 6V pobiera więcej prądu niż żarówka 12V przykładowo przy tym napięciu żarówka 21W pobiera 1,75A a przy napięciu 6V już 3,5A więc jest większy spadek napięcia a zarazem żarówka nie świeci pełną mocą…
Tą samą radę znajdziecie w książce „Jeżdżę motocyklem WSK” gdzie też radzą, aby wymienić żarówkę z 6V na 12V…POZDRAWIAM
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Nie 10:44, 14 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
|
dzięki za wszystkie odpowiedzi i chyba na tym zakończę ten temat
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Śro 22:15, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
|
mam jeszcze takie nie typowe pytanko: chce zrobić w mojej shlce postojówki z taśmy led często występującej na allegro i chce dowiedzieć się tego czy ona odpali mi na tych 6v?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Johny4421
|
Wysłany: Czw 16:33, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głogów/Polkowice
|
wojdal1 - jesli chcesz sie pobawic z LED"ami to mozesz to zrobic samodzielnie, po prostu wystarczy dioda bardzo jasna i odpowiedni opornik - taki zestaw zakupic mozesz w kazdym elektronicznym sklepie. Sadze ze powinna zaswiecic sie ta diodowa zaroka z tasmy ale tez zalezy jakie bebechy ograniczaja prad = tu beda wiedzieli dokladnie o co mi chodzi Ci, ktorzy sie znaja. Co sie tyczy żarówek 6V i 12V to zgadza sie jest tam inny pobór prądu, ale od tego jak to swieci zalezy tez jakosc Pradnicy tu w SHL jesli sie nie myle to mamy asynchroniczną. Jesli ktoś chce się pobawic z oświetleniem to zamiast "Przerabiać" instalacje tak jak to juz ktos zrobił i zamontował Alternator z CZ350 lub Jawy TS350, wystarczy pojsc z cewkami do byle jakiego zakładu ktory zajmuje sie przezwajaniem silnikow i zamieni drut miedziany nawiniety na cewki - czyli można nawinąć cienszy ale wiecej - czyli zmniejszy sie prad na cewce a zwiekszy napięcie, czyli np. z 5A 6V mozna miec 3A 12V i taki patent tez działa,mozna sie pobawic z cewkami oświetleniowymi w prostszy sposób niz Przerabianie całego silnika.
Ale to zalezy od włsanego widzi mi sie.
Ponizej link, ktory przedstawia zmieszczenie sie czeskiego alternatora w naszej poczciwej Eli.
http://www.shlka.fora.pl/usprawnienia,11/m11-jawa-alternator,110.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Johny4421 dnia Czw 16:47, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Czw 21:51, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
|
mam pytanie do wszystkich czy jest jakiś alternator który da mi te 12v ale nie będe musiał robić tych strasznych przeróbek z karterami i wałem. Od shl M17 czasem by nie pasował przecież w niej było 12v i miała podobny silnik tylko że ja mam W2A a w M17 był W2? dzieki za odp.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
drix1994
|
Wysłany: Czw 22:01, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
To W2 to chodzi o to, że w nim nie ma smarowania dla 3 łożyska wału, które jest w silniku W2A i w W2 jest alternator 12V, a w W2A prądnica 6V więc to W2 lub W2A w tym przypadku nie ma znaczenia. A jak chcesz mieć alternator 12V z Gazeli to tak czy siak, wał musisz zmienić i trzecie łożysko wyjąc. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|