Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->zmiana instalacji elektrycznej w shl m11

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
zmiana instalacji elektrycznej w shl m11 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Doktor
PostWysłany: Wto 15:36, 09 Lut 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Panowie,nie róbcie sobie jaj,do 1 kwietnia daleko! Wesoly
Ja nie znam oczywiście fizyki na tą okoliczność,i pewnie barteq zasypałby mnie wzorami Mruga ale poza teorią właśnie mam sprawdzone w praktyce. I to zarówno w układzie: 6V prądniczka (45W) w jeździe bez aku,i jazda bez ładowania na samym aku.
Jazda z mocną przecież żarówką przodu ma być efektywna z każdych warunkach,niezależnie od obrotów silnika..co z tego,że-jak pisze rudyweteran:
" przy większych obrotach będzie świecić o niebo lepiej"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Wto 20:18, 09 Lut 2010 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Doktor to nie fizyka a elektrotechnika Mruga (wchodząc w szczegóły ), nie wątpię że masz sprawdzone, z tym że 6V prądnica o której piszesz to pewnie od rusa, Mz lub coś pochodnego, a tam jest regulator napięcia, żeby wyjaśnić dlaczego w przypadku naszej SHL tak jest musiałbym rzeczywiście skorzystać z kilku wzorów Wesoly

12V żarówka już na niskich obrotach będzie świecić lepiej niż 6V, lepiej będzie także świecić światło stop gdy wywalimy z układu płytki selenowe czy też diody (tylko UWAGA nie należy wtedy podłączać akumulatora!)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Śro 12:35, 10 Lut 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

proponuję test wsadzcie do normalnej osobówki (inst. 12V) żarówkę reflektora 24V i.....
sami sie przekonacie ze będzie ledwie swiecić Wesoly
Na żółto w dodatku
Gdyby ktoś zrobił odwrotnie czyli wsadził 12V żarówkę do pojazdu z inst. 24V too......
zabłysnie ale dosć szybko ja szlag trafi Wesoly
Sam się o tym przekonałem wkładajac zakupiona przez pomylkę żarówke 24V do mojej maszyny z inst. 12V
To by było na tyle Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Śro 19:39, 10 Lut 2010 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

CZESIO1958 napisał:
proponuję test wsadzcie do normalnej osobówki (inst. 12V) żarówkę reflektora 24V i.....
sami sie przekonacie ze będzie ledwie swiecić Wesoly


CZESIO1958 proponuje żebyś sam zrobił test na SHL Mruga jak już pisałem wyżej także w samochodzie jest regulator napięcia, jak na razie to każdy porównuje 2 różne urządzenia. Możemy zrobić zakład że tak jest, tylko nie wiem o co się założymy Albo zrobimy konkurs, niech jedni udowodnią że tak być nie może a inni że jednak tak jest Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 0:44, 11 Lut 2010 Temat postu:







Witajcie Panowie!!!
Bartek i kolega rudyweteran mają racje sam stosuje ten patent, co prawda nie w SHL, ale w poczciwym Romecie tam przecież też jest iskrownik 6V dzieje się tak za sprawą, że żarówka 6V pobiera więcej prądu niż żarówka 12V przykładowo przy tym napięciu żarówka 21W pobiera 1,75A a przy napięciu 6V już 3,5A więc jest większy spadek napięcia a zarazem żarówka nie świeci pełną mocą…
Tą samą radę znajdziecie w książce „Jeżdżę motocyklem WSK” gdzie też radzą, aby wymienić żarówkę z 6V na 12V…POZDRAWIAM
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Nie 10:44, 14 Lut 2010 Temat postu:







dzięki za wszystkie odpowiedzi i chyba na tym zakończę ten temat
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Śro 22:15, 24 Lut 2010 Temat postu:







mam jeszcze takie nie typowe pytanko: chce zrobić w mojej shlce postojówki z taśmy led często występującej na allegro i chce dowiedzieć się tego czy ona odpali mi na tych 6v? Jezyk
Powrót do góry
Johny4421
PostWysłany: Czw 16:33, 25 Lut 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów/Polkowice

wojdal1 - jesli chcesz sie pobawic z LED"ami to mozesz to zrobic samodzielnie, po prostu wystarczy dioda bardzo jasna i odpowiedni opornik - taki zestaw zakupic mozesz w kazdym elektronicznym sklepie. Sadze ze powinna zaswiecic sie ta diodowa zaroka z tasmy ale tez zalezy jakie bebechy ograniczaja prad = tu beda wiedzieli dokladnie o co mi chodzi Ci, ktorzy sie znaja. Co sie tyczy żarówek 6V i 12V to zgadza sie jest tam inny pobór prądu, ale od tego jak to swieci zalezy tez jakosc Pradnicy tu w SHL jesli sie nie myle to mamy asynchroniczną. Jesli ktoś chce się pobawic z oświetleniem to zamiast "Przerabiać" instalacje tak jak to juz ktos zrobił i zamontował Alternator z CZ350 lub Jawy TS350, wystarczy pojsc z cewkami do byle jakiego zakładu ktory zajmuje sie przezwajaniem silnikow i zamieni drut miedziany nawiniety na cewki - czyli można nawinąć cienszy ale wiecej - czyli zmniejszy sie prad na cewce a zwiekszy napięcie, czyli np. z 5A 6V mozna miec 3A 12V i taki patent tez działa,mozna sie pobawic z cewkami oświetleniowymi w prostszy sposób niz Przerabianie całego silnika.
Ale to zalezy od włsanego widzi mi sie.

Ponizej link, ktory przedstawia zmieszczenie sie czeskiego alternatora w naszej poczciwej Eli.

http://www.shlka.fora.pl/usprawnienia,11/m11-jawa-alternator,110.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Johny4421 dnia Czw 16:47, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 21:51, 25 Lut 2010 Temat postu:







mam pytanie do wszystkich czy jest jakiś alternator który da mi te 12v ale nie będe musiał robić tych strasznych przeróbek z karterami i wałem. Od shl M17 czasem by nie pasował przecież w niej było 12v i miała podobny silnik tylko że ja mam W2A a w M17 był W2? dzieki za odp. Jezyk
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Czw 22:01, 25 Lut 2010 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

To W2 to chodzi o to, że w nim nie ma smarowania dla 3 łożyska wału, które jest w silniku W2A Jezyk i w W2 jest alternator 12V, a w W2A prądnica 6V Jezyk więc to W2 lub W2A w tym przypadku nie ma znaczenia. Jezyk A jak chcesz mieć alternator 12V z Gazeli to tak czy siak, wał musisz zmienić i trzecie łożysko wyjąc. Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->zmiana instalacji elektrycznej w shl m11
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group